Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flitser kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke flitser kopen?

Hallo,
    ik ben op zoek naar een flitser voor mijn canon 7D.
    vermits ik geen echte kennis heb mbt flitsers hoop ik dat iemand van jullie me kan verder informeren?
    na wat leeswerk geraak ik er niet wijzer uit...

Ik twijfel tussen de mecablitz 58 AF-2 digital en de speedlight 580EXII
    beiden scoren goed wat betreft prestaties, wat prijs betreft is er wel een degelijk verschil, hoe zit het met de kwaliteit en mogelijkheden?

mvg, Wim

Re: welke flitser kopen?

ik heb geen van beide maar het hangt zoals je zegt af van je budget en ook je wensen.

ik had persoonlijk ook eerst metz in gedachten maar ben uiteindelijk voor een canon gegaan, nl. de 430 EX-II, dit omdat voor mij de recycle-tijd toch wel een rol speelt en de canon volgens de specs toch sneller was

nu ga je trouwens met een bijkomend probleem zitten want de 580 EX-II zal je met veel geluk nog nieuw vinden want is klaarblijkelijk uit roulatie gehaald waar de vervanger de 600 EX-RT is geworden welke nog een tikkeltje duurder is.
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      ik heb geen van beide maar het hangt zoals je zegt af van je budget en ook je wensen.

ik had persoonlijk ook eerst metz in gedachten maar ben uiteindelijk voor een canon gegaan, nl. de 430 EX-II, dit omdat voor mij de recycle-tijd toch wel een rol speelt en de canon volgens de specs toch sneller was

nu ga je trouwens met een bijkomend probleem zitten want de 580 EX-II zal je met veel geluk nog nieuw vinden want is klaarblijkelijk uit roulatie gehaald waar de vervanger de 600 EX-RT is geworden welke nog een tikkeltje duurder is.
      Deze winkel zou die nog moeten hebben voor 475€. Best om via de site bestellen, of voordien even bellen dat je hem krijgt aan de prijs uit de webwinkel. Anders kan het dat je meer betaald ;-)
      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Persoonlijk zou ik gaan voor de 580EXII. Deze heeft tot de invoer van de 600ex altijd de voorkeuze geweest voor de meer professionele fotografen.
        Zo ver ik weet is de 580 toch nog wel iets beter dan de Metz.
        Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
          Deze winkel zou die nog moeten hebben voor 475€. Best om via de site bestellen, of voordien even bellen dat je hem krijgt aan de prijs uit de webwinkel. Anders kan het dat je meer betaald ;-)
          die heeft er idd nog maar persoonlijk geef ik dan toch wel 50 euro ongeveer meer uit voor de laatste nieuwe die nog extra functionaliteiten meeheeft => http://www.kamera-express.be/product...ite-600-ex-rt/
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

hey allemaal bedankt voor de reactie, zal een nagaan wat er nog te verkrijgen is

Comment

Heb een 430 EXII op mijn 7D en is een goede flitser, weliswaar minder vermogen dan de 580EXII maar voor zijn prijs echt goed.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Er staat een 430 te koop in "Aangeboden'.....
                't Is maar dat ge het weet hé.
                Groetjes

Comment

Working...
                X