Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cir.Pol. filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cir.Pol. filter

    Ben op zoek naar een goede filter maar er zijn er zoveel ,van een paar € tot ......
    Welke van de drie die ik in gedachten had is goed
    B+W Kasseman van 139€
    B+W Slim van 114 € maar dan zou ik de lensdop niet kunnen plaatsen
    B+W MRC van 154€
    of eventueel ander merk of model?

    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Cir.Pol. filter

    Ik gebruik een Hoya pola.
    Ergens in het verre oosten besteld, duurt een dag of 10, maar gezien het prijsverschil het wachten waard.
    Ik had ook de B+W (vééél duurder) en merkte geen verschil. Deze B+W is inmiddels bij mijn zoon beland, die er ook tevreden over is. Maar voor het prijsverschil zou ik het wel weten.

    Ik heb de Hoya CPL HD en heel tevreden over. Laat meer licht door, beschermd door verschillende coatings, sterker glas....
    Staan zelfs filmpjes op Youtube waar ze met dit filter hard op een tafelrand slaan...... maar dat ga ik toch niet proberen hoor

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    En hier kun je er alles over lezen :



    Groetjes

    PS Dit is een berichtje dat ik maaaaanden geleden eens postte, maar het blijft nog steeds geldig .

    Comment


    • #3
      Re: Cir.Pol. filter

      Op basis van een vergelijk bij Lenstip.com heb ik een tijdje terug besloten een Marumi/Fujiyama DHG CPL aan te schaffen. Uiteindelijk is het de Fujiyama Digital DHG Circular P.L.D geworden. Deze filter is goedkoop (70€ voor een 82mm versie), heeft (voor zover ik kon vinden) geen of amper negatieve gebruikservaringen en kan tegen een stootje. Ervaring met andere merken heb ik niet, dus kan niet vergelijken met bv. B+W filters.

      Hier is een klein vergelijk in verschillende situaties met en zonder filter dat ik een tijdje terug heb gemaakt.
      De Flickr-pagina.
      Nikon D90 met een hele reeks lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Cir.Pol. filter

        Moderator Note: Verplaatst van Objectieven naar Accessoires.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Cir.Pol. filter

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik gebruik een Hoya pola.
          Ergens in het verre oosten besteld, duurt een dag of 10, maar gezien het prijsverschil het wachten waard.
          heb je daar toevallig nog ergens de links van?

          goedkoopste dat ik hier in belgie vindt, draait rond de 60 euro
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Cir.Pol. filter

            Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
            Ben op zoek naar een goede filter maar er zijn er zoveel ,van een paar € tot ......
            Welke van de drie die ik in gedachten had is goed
            B+W Kasseman van 139€
            B+W Slim van 114 € maar dan zou ik de lensdop niet kunnen plaatsen
            B+W MRC van 154€
            of eventueel ander merk of model?

            Mvg
            Nooit iets beter gehad dan deze van Nikon zelf, slim versie, en je kan er je lensdop nog opzetten.

            Comment


            • #7
              Re: Cir.Pol. filter

              Geert,ik heb een B W slim,en ben daar zeer tevreden over,maar slim staat voor groothoek te gebruiken als ik het goed voor heb.
              Gr Luc

              Comment


              • #8
                Re: Cir.Pol. filter

                Hier eentje van kenko. Heel tevreden van.
                Je kan testen of ze hun werk goed doen door ze voor een computerscherm te houden. Word het scherm zwart gezien door de filter doet hij zijn werk goed. Is hier dus het geval.
                Last edited by eos550; 4 november 2012, 19:16.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Cir.Pol. filter

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Nooit iets beter gehad dan deze van Nikon zelf, slim versie, en je kan er je lensdop nog opzetten.
                  Op de Hoya die ik heb ook .
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cir.Pol. filter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik gebruik een Hoya pola.
                    Ergens in het verre oosten besteld, duurt een dag of 10, maar gezien het prijsverschil het wachten waard.
                    Ik had ook de B+W (vééél duurder) en merkte geen verschil. Deze B+W is inmiddels bij mijn zoon beland, die er ook tevreden over is. Maar voor het prijsverschil zou ik het wel weten.

                    Ik heb de Hoya CPL HD en heel tevreden over. Laat meer licht door, beschermd door verschillende coatings, sterker glas....
                    Staan zelfs filmpjes op Youtube waar ze met dit filter hard op een tafelrand slaan...... maar dat ga ik toch niet proberen hoor

                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    En hier kun je er alles over lezen :



                    Groetjes

                    PS Dit is een berichtje dat ik maaaaanden geleden eens postte, maar het blijft nog steeds geldig .


                    Mijn Hoya polafilter is dit weekend op de grond gevallen (tegelvloer) de veer die het glas in de houder houdt eruitgesprongen en het glas lag 2 meter verder. Ik vreesde het ergste, maar geen krasje aan het glas, alles terug gemonteerd en alles OK.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cir.Pol. filter

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Mijn Hoya polafilter is dit weekend op de grond gevallen (tegelvloer) de veer die het glas in de houder houdt eruitgesprongen en het glas lag 2 meter verder. Ik vreesde het ergste, maar geen krasje aan het glas, alles terug gemonteerd en alles OK.
                      Er zit dus toch waarheid in hun reklamefilmpje .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cir.Pol. filter

                        Ik ben ook aan het kijken voor één maar zou het ook begod niet weten, weet alleen hij niet goedkoop mag zijn? Dan is hij ''meestal'' niet veel waard?
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cir.Pol. filter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Geys1987 Bekijk bericht
                          geen of amper negatieve gebruikservaringen.
                          Dat kan ook zomaar betekenen: geen gebruik....en zegt dus niets.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cir.Pol. filter

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Ik ben ook aan het kijken voor één maar zou het ook begod niet weten, weet alleen hij niet goedkoop mag zijn? Dan is hij ''meestal'' niet veel waard?
                            Ik zal er eerstdaags eens een fotootje plaatsen dat genomen werd met zo'n "goedkoop" ding, dat niet veel waard is .
                            Denk je echt dat die gasten uit het verre Oosten alleen maar brol verkopen...... hun handeltje zou niet al te lang draaien vrees ik.
                            De tijd dat iets duur moest/moet zijn om goed te zijn is reeds lang voorbij hoor.
                            Anders reden we allemaal met een Mercedes of is het vandaag de dag Miseriedes.....
                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 13 november 2012, 16:56.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cir.Pol. filter

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dat kan ook zomaar betekenen: geen gebruik....en zegt dus niets.
                              Dan heb je naar Geys1987 zijn link niet gekeken.
                              Eerst kijken, dan goed lezen en dan pas schrijven is de boodschap.
                              Ik heb zelden zo'n degelijk review van een CPL gezien, eentje met foto's met en zonder de CPL.
                              Meestal lees je enkel, zeer tevreden, of goed....enz.
                              Dus ipv niets te zeggen, zegt dit ALLES, je hoeft enkel de moeite te doen om op de link te klikken en te kijken.

                              Comment

                              Working...
                              X