Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

    wou juist ff zegge dat ik er ook eentje heb... hehe
    and i it... mmm



    groetses,
    Dimi3
    Last edited by Dimitri1974; 19 februari 2008, 18:43. Reden: miek et mack
    Canon & Tamron

    Comment


    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
      NEE denk het niet voor zo ver ik weet nee,tenzij er nu al converters bestaan voor efs.

      mvg duindistel

      bedankt voor het snel beantwoorden van mijn vraag.dacht net dat ik er uit was en een 55-250 wilden en met het geld dat ik op de 70-300 is usm bespaarde.er een converter bij wilde pakken.maar dat kan dus jammer genoeg niet.

      Comment


      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

        Dat is een mooie foto

        mvg duindistel
        Last edited by Franciskine; 21 februari 2008, 05:38.

        Comment


        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250



          Model = Canon EOS 400D DIGITAL
          Exposure Time = 1/1500"
          F Number = F8
          ISO Speed Ratings = 200
          Focal Length = 55mm

          Comment


          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

            We zien hier weer veel ongecropte foto's staan van 800x600.
            Geloof me, als foto's zoveel verkleind worden, zijn ze scherp met iedere lens.

            Een eerlijke vergelijking is slechts mogelijk met 100% crops van het centrum en de hoeken van de foto en dan nog lieftst met verschillende diafragma openingen, waarvan minstens één volledig open.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250




              Comment


              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                Elke nieuwe foto die je toont, doet me nog meer watertanden... Nee, ik heb zelf de lens nog niet, al denk ik niet dat het nog zal zal duren. Ik ben niet opnieuw door de hele thread gegaan, maar kun je me zeggen of je de EF-S 55-250 met UV filter en zonnekap gebruikt? Momenteel zijn bij fotokonijn Turnhout noch de (Tiffen) filter, noch de lens zelf in voorraad, maar is die UV-filter (58mm) makkelijk te vinden?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                  Hey,

                  Nog eentje voor onzen LesC...



                  Met vriendelijke groet,
                  Dimi3
                  Canon & Tamron

                  Comment


                  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                    Dank je, Dimi.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                      Hier nog eentje.



                      Model = Canon EOS 400D DIGITAL
                      Exposure Time = 1/15"
                      F Number = F6.7
                      ISO Speed Ratings = 200
                      Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
                      Focal Length = 70mm

                      mvg duindistel

                      Comment


                      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                        Weer een haarscherpe foto!
                        Lens en zonnekap blijkbaar opnieuw verkrijgbaar bij konijn, maar niet de (Tiffen) UV filter. Daarom herhaal ik mijn vraag, maar anders gesteld: is die filter zo moeilijk te vinden? Of: toch maar zonder filter onmiddellijk op pad?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          is die filter zo moeilijk te vinden? Of: toch maar zonder filter onmiddellijk op pad?
                          Of dat specifiek Tiffen-filter moeilijk te vinden is kan ik niet zeggen, maar 58mm is een zeer populaire maat - net zoals UV-filters. Misschien is het gewoon een leveringstekort omwille van de populariteit? Kijk eens bij de andere merken.

                          Tiffen-filters zijn dan wel goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld de B+W MRC-reeks, maar er wordt vaak op neergekeken omdat ze kwalitatief veel minder zijn. Of dat daadwerkelijk zo is kan ik niet beamen - ik heb geen Tiffen-filters. Misschien dat anderen hier meer duidelijkheid kunnen brengen.

                          Comment


                          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                            Bedankt! As a matter of fact, ben ik daarnet bij Konijn de EF-3 55-250 IS gaan kopen, met lenskap en een UV-filter. Speciaal voor deze Schrikkeldag!
                            De Tiffen UV-filter was (ook op de website) niet beschikbaar, maar een B+W zal ook wel volstaan zekerst? Dient eigenlijk alleen maar om mijn lens te vrijwaren tegen rondvliegend stof.
                            Nu maar de geschiktste weersomstandigheden afwachten, want momenteel maar grijs en grauw.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                              Veel suc6 en plezier met deze prachtige lens...
                              Canon & Tamron

                              Comment


                              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Bedankt! As a matter of fact, ben ik daarnet bij Konijn de EF-3 55-250 IS gaan kopen, met lenskap en een UV-filter. Speciaal voor deze Schrikkeldag!
                                De Tiffen UV-filter was (ook op de website) niet beschikbaar, maar een B+W zal ook wel volstaan zekerst? Dient eigenlijk alleen maar om mijn lens te vrijwaren tegen rondvliegend stof.
                                Nu maar de geschiktste weersomstandigheden afwachten, want momenteel maar grijs en grauw.
                                proficiat en als je kan laat de resultaten maar zien.

                                mvg duindistel

                                Comment

                                Working...
                                X