Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 55-200 voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 55-200 voor Nikon

    Beste forumleden,

    Past de 55-200mm f/4,0-5,6 Di II LD - lens van Tamron op een Nikon 3000 body?

    Alvast bedankt,
    Groeten, Peter

  • #2
    Re: Tamron 55-200 voor Nikon

    ja, maar waarom zou je die kopen? Die lens is 1 van de slechtste lenzen waarom zou je die op zo'n goeie camera zetten?

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 55-200 voor Nikon

      Ai, ik hoorde thans goede reacties over deze lens.
      En de 70-300 lens?

      Is sigma eerder aan te raden?


      Groeten, Peter

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 55-200 voor Nikon

        Ik zou eerder de 55-200mm VR van Nikon kopen of de De 70-300mm VR van Nikon.
        Last edited by aradilon; 23 mei 2010, 13:55.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 55-200 voor Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          ja, maar waarom zou je die kopen? Die lens is 1 van de slechtste lenzen waarom zou je die op zo'n goeie camera zetten?
          Dat moet ik toch tegenspreken. Voor het geld is het een heel goede lens. Dat kun je nalezen op verschillende reviews (o.a. op ephotozine.com). En er zijn ook een hoop tevreden gebruikersreviews te vinden.
          Voor het geld is het een heel prima lensje.
          Last edited by BasK; 23 mei 2010, 14:12.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 55-200 voor Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
            Dat met ik toch tegenspreken. Voor het geld is het een hool goede lens. Dat kun je nalezen op verschillende reviews (o.a. op ephotozine.com). En er zijn ook een hoop tevreden gebruikersreviews te vinden.
            Voor het geld is het een heel prima lensje.
            Voor het geld misschien maar voor de rest is het gewoon een slechte lens PUNT.
            Waarom zou je zo'n trage lens kopen als je maar voor een beetje meer een schitterende lens hebt van Nikon?
            De tamron 70-300mm heb ik ook gehad en is ook een gemiddelde lens, tof voor macro (daar gebruik ik die lens voor) maar is zeer traag.
            Zou kunnen dat de Tamron 55-200mm geen autofocus heeft met de D3000

            http://www.njc-photography.co.uk/review1.html
            http://www.kenrockwell.com/nikon/55200.htm
            Last edited by aradilon; 23 mei 2010, 14:19.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 55-200 voor Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
              Voor het geld misschien maar voor de rest is het gewoon een slechte lens PUNT.
              Waarom zou je zo'n trage lens kopen als je maar voor een beetje meer een schitterende lens hebt van Nikon?
              De tamron 70-300mm heb ik ook gehad en is ook een gemiddelde lens, tof voor macro (daar gebruik ik die lens voor) maar is zeer traag.
              Zou kunnen dat de Tamron 55-200mm geen autofocus heeft met de D3000
              Ik baseer mijn uitspraken op deze review en mijn eigen ervaringen. En ben er zeer over te spreken. Hij haalt het niet bij mijn 70-300 G SSM, maar die kost dan ook 6 keer zo veel. Ik vind de uitspraak dat het een slechte lens is op zijn zachtst gezegd wat ongenuanceerd. Als aanvulling op een kitlens is hij meer dan geschikt.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 55-200 voor Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                Ik baseer mijn uitspraken op deze review en mijn eigen ervaringen. En ben er zeer over te spreken. Hij haalt het niet bij mijn 70-300 G SSM, maar die kost dan ook 6 keer zo veel. Ik vind de uitspraak dat het een slechte lens is op zijn zachtst gezegd wat ongenuanceerd. Als aanvulling op een kitlens is hij meer dan geschikt.
                Vreemd want ik ken ook mensen die hem hebben en die vinden het een trage en niet scherpe lens, en vooral waarom zo'n lens kopen als je voor ietsje meer een Veel beter lens kan kopen?
                Deze
                http://www.fotokonijnenberg.be/produ...4-56_g_dx.html

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 55-200 voor Nikon

                  Dus dan ga ik beter voor de Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED als ik het goed begrijp?

                  Ik ben voornamelijk bezig met het fotograferen van treinen, dus snelle treinen scherp fotograferen is wel een must.


                  Groeten, Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 55-200 voor Nikon

                    De goedkoopste oiptisch vrij aardige lens is de zeer goedkope 55-200 niet VR uitvoering van Nikon. Qua AF ook niet echt een vluggerd, maar volgens mij kun je sowieso beter prefocussen en dan afdrukken als de trein eenmaal precies goed in je beeld staat.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 55-200 voor Nikon

                      Dan zou ik toch ook gaan voor de Nikon versie met of zonder VR. prijs respectievelijk €132 en €182 tegen €110 voor de Tamron.
                      Last edited by Sus; 25 mei 2010, 13:19.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 55-200 voor Nikon

                        Voor Autofocus op je D3000 heb je een lens nodig met ingebouwde motor.
                        Anders lukt het ook wel, maar dan moet je handmatig scherpstellen

                        Indien interesse : zie http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-307132.html

                        Is wel de versie zonder VR.
                        Je ziet zelf maar hé ...


                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment

                        Working...
                        X