Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Nikon D3200 (beginner)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Nikon D3200 (beginner)

    Hallo iedereen!
    Ik heb een Nikon D3200 met een 18-55mm lens die er bijzat, maar ik zou graag mijn bewegende paarden scherp fotograferen dus ik vraag mij af welke lens daarvoor geschikt is.. Ik ben een beginner in de fotografie.
    Alvast bedankt!

    - Zou deze lens geschikt zijn hiervoor?
    Sigma 4.0-5.6 70-300 Dl Macro Nikon AF D. Lens met een excellente prijs/prestatie verhouding. De toepassing van SLD (special low dispersion) elementen...

  • #2
    Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

    Of je paarden bewegen maakt weinig uit voor de lens , je stelt je camera in op continu-af en als je sluitertijd snel genoeg is en je mooi mee volgt gaan je foto's met elke lens scherp zijn.

    Maar ik veronderstel dat je je paarden wil trekken als ze verder weg aan het lopen zijn?

    Dan kan je idd een lens van dat type kopen (telezoom) om ze dichterbij te halen.

    De scherpte en algemene kwaliteit van je foto's zal afhangen van de centen die je investeert, en zal dus met die lens niet al te hoog zijn.

    Goede lenzen van dit type voor een redelijke prijs zijn de Nikon 70/300 VR of de Tamron 70/300 VC. Deze lenzen zijn op alle gebied beter en hebben ook nog een stabilisator waarmee je in iets donkerdere omstandigheden uit de voeten kan. (maar dat is dan voor stilstaande objecten)
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

      Maar zou de kwaliteit van de foto's met die lens beter zijn dan de kwaliteit van de foto's met mijn kitlens 18-55 of niet?

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

        Zou deze lens geschikt zijn?
        Nikon AF-S 55-200 mm - f/4-5.6G ED VR DX - telezoom lens. Hoogwaardig 3,6x-zoomobjectief (kleinbeeldequivalent: 82,5-300 mm), speciaal ontworpen om te...

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

          Paarden binnen of buiten?
          Toon Nikonian
          D700/D7000/glaswerk Nikkor

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

            Oorspronkelijk geplaatst door xsophiee. Bekijk bericht
            Maar zou de kwaliteit van de foto's met die lens beter zijn dan de kwaliteit van de foto's met mijn kitlens 18-55 of niet?
            Persoonlijk zou ik uit de reeds voorgestelde lenzen kiezen voor de Nikon 70-300 VR. Eventueel 2ehands, je vind deze vrij regelmatig aangeboden.

            Maar gezien je beginnend fotograaf bent, mag je zeker niet verwachten dat de resultaten met een tele beter gaan zijn. Het is zowiezo een stuk moeilijker, en er zal dus veel oefening nodig zijn. Vooral wat Jozef68 reeds aanhaalde (1e zin) is daarbij heel belangrijk.

            Grtz,
            Kurt
            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

              Foto's binnen lijken mij eerlijk gezegd redelijk hopeloos zonder duur materiaal. Voor buiten lijkt een 70-300 wel goed. De kwaliteit zal waarschijnlijk niet zichtbaar beter zijn dan je 18-55, maar met je 18-55 kan je enkel beeldvullend werken als de paarden dicht genoeg bij jou zijn. Ook zijn de achtergronden mooier onscherp met een telelens (mocht dat voor jou belangrijk zijn).

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

                Voor buiten zou ik ook een Nikon/Tamron 70-300 aanraden.
                Maar voor binnen moet je gewoon naar snellere lenzen gaan zoals de Nikon 70-200 f/2.8. Als je budget laag is kan je als oplossing voor in donkere situaties ook eens kijken naar de Nikon 85 1.8G, deze is nog steeds goed betaalbaar, is nog lichsterker dan de 70-200, maar je hebt wel geen zoom wat niet altijd even makkelijk is voor sport.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Nikon D3200 (beginner)

                  met die kitlens kan je niet zoveel doen. Ik fotografeer ook paarden. Met de kitlens kon ik niet inzoomen en bleven de paarden meer op de achtergrond. De 70-300mm van Nikon is al een hele verbetering maar niet echt lichtsterk, zoals reeds hierboven vermeld. Je kan er wel al heel goed mee inzoomen en met genoeg licht mooie foto's mee maken. Ik heb nu de 70-200mm f/2.8 gekocht 2de hands en hoop daarmee nog betere resultaten te verkrijgen. Ik ben alvast in blijde verwachting.
                  Eventueel verkoop ik mijn 70-300 als ik de andere lens binnen heb.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment

                  Working...
                  X