Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS nodig op 70-200 F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS nodig op 70-200 F4

    hallo

    zoals in een eerder topic vermeld, denk ik erover om een canon 70-200mm F4 IS USM te kopen. Nu is mijn vraag, is die IS wel degelijk nodig.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

  • #2
    Re: IS nodig op 70-200 F4

    De beste manier om voor jezelf te weten te komen of je het de moeite van het geld waard vind, is zo'n lens eens grondig testen, zowel met IS af als aan.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: IS nodig op 70-200 F4

      ter overweging:

      naast het voordeel van 3 stops heb je met een lens met IS ook het voordeel dat je zoekerbeeld (dus wat je door je lens ziet) veel rustiger wordt als de IS werkt (ontspanknop half ingedrukt) en dat kijkt veel lekkerder dan door zo'n trillende lens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: IS nodig op 70-200 F4

        Mijn 70-200 IS f4 heb ik een jaar moeten gebruiken zonder IS (na een val) en nu hij gerepareerd is, weet ik pas terug wat ik gemist heb.
        Vergeet ook niet dat de IS versie beter afgewerkt is dan de non-IS versie.

        Als ik die lens ooit moet vervangen, koop ik direct terug die met IS.
        groeten, Sebastiaan

        Comment


        • #5
          Re: IS nodig op 70-200 F4

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ter overweging:

          naast het voordeel van 3 stops heb je met een lens met IS ook het voordeel dat je zoekerbeeld (dus wat je door je lens ziet) veel rustiger wordt als de IS werkt (ontspanknop half ingedrukt) en dat kijkt veel lekkerder dan door zo'n trillende lens.
          grt,bouk.
          hangt ervan af voor welke onderwerpen, voor buiten vind ik IS op 200mm niet zo nodig (van dat trillen heb ik nog niet veel gemerkt)
          reken wel niet op scherpe opnamen onder de 1/250

          Comment

          Working...
          X