Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma

    Mijn apparatuur tot nu toe vind je in mijn signature, ik bezit sinds kort ook een Tamron 17-50 2.8. De ervaringen met zulke lichtsterke lens heeft het toch doen kriebelen. Mijn lenzenassortiment zal vermoedelijk op middenlange termijn uitgebreid worden met een Sigma 70-200 2.8. Ik zoek nu nog een leuke midrange lens. Ik ga in juni (als backup) foto's nemen van een kameraad zijn huwelijk.

    Ik denk dat ik de 18-200 wel kan gebruiken (met goede externe flash, in mijn bezit) maar als extra dus die midrange lens. Ik dacht aan een Nikon 85 1.8 ofwel de Tamron 90 2.8 macro. Ik heb graag allround lenzen die ik meerdere omstandigheden kan gebruiken. De Tamron is dan misschien een betere keuze ? Ik kan ze gebruiken als portret, als macro en als ik deze foto's mag geloven ook als sportlens (in lichtrijke condities) : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=31998201

    Die laatste link deed me wel de wenkbrauwen fronsen. Een macrolens is dus klaarblijkelijk toch iets veelzijdiger dan ik dacht.

    Kortom, is de Tamron 90 macro misschien de beste keuze (allround, prijs/kwaliteit) ? Verlos me uit mijn dilemma
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Dilemma

    Heb geen ervaring met de Nikon, maar ik heb zelf de Tamron 90mm macro en ben daar wild enthousiast over. Haarscherp, 1:1 vergroting, redelijk van prijs voor zo'n kwaliteit, en plezant in gebruik. Voor mij een toplens iig...
    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
    Scott Adams

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma

      Probeer een 2de hands Nikkor 80-200 2.8 te vinden, deze heeft danwel een schroevendraaier AF, maar is optisch beter dan de Sigma.

      Bij de meeste macrolenzen is de AF super traag, ik zou een Nikkor 85/1.8 kiezen of even wachten de nieuwe Sigma 85/1.4 HSM gaat doen qua kwaliteit en prijs.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma

        Dilemma opgelost ... kan van een collega op't werk een Sigma 70-200 op de kop tikken. Hopelijk geen miskoop. Kan de koop nog wel annuleren. Heb een optie genomen.
        Ga deze lens kunnen gebruiken op momenten dat mijn 18-200 of 70-300 tekort zal schieten (lichtarme omstandigheden). Ben benieuwd naar jullie mening.

        De midrange lens laat ik vallen. Ik denk dat een 70-200 toch wel de voorkeur geniet van de meesten hier op dit forum (?). Voor een Nikon 80-200 is er helaas geen budget (het moet een hobby blijven).
        Last edited by Makke; 19 maart 2010, 19:40.
        Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

        Comment

        Working...
        X