Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wittere achtergrond bekomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wittere achtergrond bekomen

    Hallo,
    Hoe kan ik de achtergrond nog wat witter bekomen.
    Ik gebruik een zelfgemaakte lichttent (90cm *90cm * 75 cm) die wordt belicht door 2 bouwlampen van 500 watt. De kleuren van de artikelen zijn goed, (de kleuren die ik op het scherm zien zijn ook de kleuren zoals ik ze in werkelijkheid zie), ik zou alleen de achtergrond nog iets witter willen krijgen.
    Heb 2 foto's bijgevoegd.
    (Hoop dat het onderwerp hier goed staat)




  • #2
    Re: Wittere achtergrond bekomen

    eventueel de achtergrond apart belichten met een 3de spot.

    mvg,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Re: Wittere achtergrond bekomen

      Dat lijkt mij een jobke voor Photoshop. Met reeds een egale witte achtergrond is dat toch een fluitje van een (Euro)cent ?

      Comment


      • #4
        Re: Wittere achtergrond bekomen

        Idd een jobke voor photoshop:



        Met de "Toverstaf" (W) je witte achtergrond selecteren en dan de helderheid naar +100 zetten, kom je al een heel eind mee

        groetjes, Maxim
        UPDATED http://smax-photo.magix.net

        Comment


        • #5
          Re: Wittere achtergrond bekomen

          In raw schieten en daarna witbalans aanpassen of handmatige witbalans instellen dmv. een wit blad papier in je lichttent ?
          Mvg. Renzowoef
          Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

          Comment


          • #6
            Re: Wittere achtergrond bekomen

            Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
            In raw schieten en daarna witbalans aanpassen of handmatige witbalans instellen dmv. een wit blad papier in je lichttent ?
            Vertel me eens wat het nut is van een wit blad papier houden in een lichttent... Die lichttent is toch volledig wit. Aan de hand van dat wit kan je toch je witbalans bepalen...?

            Mvg,

            Comment


            • #7
              Re: Wittere achtergrond bekomen

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Vertel me eens wat het nut is van een wit blad papier houden in een lichttent... Die lichttent is toch volledig wit. Aan de hand van dat wit kan je toch je witbalans bepalen...?

              Mvg,
              Ik dacht zo maar even, door die bowlampen krijgt hij in zijn lichttent een licht gele schijn en dmv een wit blad( die ook wit zal blijven in de tent) een wittere witbalans te bekomen ??
              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

              Comment


              • #8
                Re: Wittere achtergrond bekomen

                Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                Ik dacht zo maar even, door die bowlampen krijgt hij in zijn lichttent een licht gele schijn en dmv een wit blad( die ook wit zal blijven in de tent) een wittere witbalans te bekomen ??
                Ik denk dat je niet volgt. Die lichttent is toch wit? Dan meet je met je pipet achteraf in Photoshop toch gewoon op die lichttent...? Of neem je met je fototoestel een custom witbalans door te meten op die lichttent.
                Dat extra wit blad is dus zinloos

                Mvg,

                Comment


                • #9
                  Re: Wittere achtergrond bekomen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Ik denk dat je niet volgt. Die lichttent is toch wit? Dan meet je met je pipet achteraf in Photoshop toch gewoon op die lichttent...? Of neem je met je fototoestel een custom witbalans door te meten op die lichttent.
                  Dat extra wit blad is dus zinloos

                  Mvg,
                  Blijkbaar is zijn lichttent toch niet (met dash gewassen op 60° ) wit, maar heeft hij een gele schijn dus kan je dat toch oplossen met een wit blad ?
                  Zie ook hier: http://forum.belgiumdigital.com/show...59&postcount=1
                  Lees tekst onderaan de topic
                  Mvg. Renzowoef
                  Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wittere achtergrond bekomen

                    Witbalans is aan de hand van een grijskaart gedaan. Volgens mij heb ik geen gele schijn (denk ik toch) anders zou de kleur van de loks ook niet goed zijn (weeral denk ik toch). Ga is proberen met de een derde lamp aan de achterkant te zetten zodat deze meer licht krijgt zoals "kmeirlaen" zei.
                    Photoshop is voor dit geen oplossing aangezien dit alweer een extra stap werk is.

                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wittere achtergrond bekomen

                      Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                      Blijkbaar is zijn lichttent toch niet (met dash gewassen op 60° ) wit, maar heeft hij een gele schijn dus kan je dat toch oplossen met een wit blad ?
                      Zie ook hier: http://forum.belgiumdigital.com/show...59&postcount=1
                      Lees tekst onderaan de topic
                      Als je fotografeert in een IKEA-doos, dan spreek je ook niet over een lichttent, want een lichttent is echt wit!

                      Je zegt toch ook niet: 'op m'n Rolex is het momenteel 8 uur' terwijl je weet dat je die horloge gewonnen hebt op de kermis..?

                      Wat het wit betreft: als je die IKEA-doos perfect belicht zal je maximum het wit krijgen dat die doos werkelijk heeft. De enige manier om die witter te krijgen is de achtergrond overbelichten zodat die netjes 255-255-255 waarden krijgt

                      Mvg,
                      Last edited by Frederic De Smet; 2 september 2007, 19:08.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wittere achtergrond bekomen

                        enfin swoit, ik geef mij over

                        ps fré:...hij heeft het over een zelfgemaakte lichttent,ben je zeker dat hij wit is...
                        Mvg. Renzowoef
                        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wittere achtergrond bekomen

                          Gewoon met je dodge tool (op hooglichten) over je achtergrond borstelen en hopla tis gefixt.
                          www.olivierdutre.com
                          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wittere achtergrond bekomen

                            Zou flitsen op je achtergrond niet helpen,ik doe dat om pasfoto's te trekken.

                            Broken-wing

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wittere achtergrond bekomen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black Bull Bekijk bericht
                              Photoshop is voor dit geen oplossing aangezien dit alweer een extra stap werk is.
                              Sorry maar je hebt een goedkope lichtstudio en je wilt perfecte foto's maar het mag geen geld kosten en ook geen extra werk zijn.

                              Die extra stap in Photoshop is niet zoveel werk hoor. Het is niet dat je een sportfotograaf bent die nadien 800 foto's moet verwerken in Photoshop om ze allemaal perfect te krijgen.
                              Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                              Meer op: www.xindi.be

                              Comment

                              Working...
                              X