Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amazon.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amazon.be

    Ik denk dat hier al veel geschreven is geweest over Amazon.
    De ene is zeer tevreden (ik ook tot nu) en andere zijn juist ontevreden, ik nu ook.

    Amazon is een bedrijf die winsten maakt op de rug van andere bedrijven, ze werken dus met "toeleveranciers".
    Zo bestelde ik op 11/04 een tube 60 seconden Cyanoacxrylate lijm. Zou binnen de week geleverd worden.
    We vandaag de 26/04, 25 dagen later dus en nog steeds niks geleverd.

    Volgens de T & T van DHL is het allang verstuurd maar ik kan niet zien waar het is aanbeland.
    Heb al twee keer een klacht ingediend bij de verkoper en Amazon maar niks antwoord gekregen.
    Weer iets meer de € 16,-- uit mijn zakken gestolen.


    Ik ga bij Oekraïne een drone bestellen en die op Amazon een bom laten vallen, zou leuk zijn, toch?

    Ernstig nu, het is de zoveelste keer dat dergelijke zaken slecht aflopen, niet alleen bij mij, bij anderen kan het soms voor grotere bedragen zijn.
    En tegen Amazon kunt ge niks beginnen, tenzijn doen wat ik ga doen, niks meer bestellen bij hen.
    Als ge nog moet eten, smakelijk en geniet ervan.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Amazon.be

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Zo bestelde ik op 11/04 een tube 60 seconden Cyanoacxrylate lijm. Zou binnen de week geleverd worden.
    We vandaag de 26/04, 25 dagen later dus en nog steeds niks geleverd.
    Volgens mij maar 15 dagen waarvan 4 WE. [emoji57]
    Zal wel toekomen, misschien ook ergens veel met Paasvakantie geweest?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Amazon.be

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik denk dat hier al veel geschreven is geweest over Amazon.
      De ene is zeer tevreden (ik ook tot nu) en andere zijn juist ontevreden, ik nu ook.

      Amazon is een bedrijf die winsten maakt op de rug van andere bedrijven, ze werken dus met "toeleveranciers".
      Zo bestelde ik op 11/04 een tube 60 seconden Cyanoacxrylate lijm. Zou binnen de week geleverd worden.
      We vandaag de 26/04, 25 dagen later dus en nog steeds niks geleverd.

      Volgens de T & T van DHL is het allang verstuurd maar ik kan niet zien waar het is aanbeland.
      Heb al twee keer een klacht ingediend bij de verkoper en Amazon maar niks antwoord gekregen.
      Weer iets meer de € 16,-- uit mijn zakken gestolen.


      Ik ga bij Oekraïne een drone bestellen en die op Amazon een bom laten vallen, zou leuk zijn, toch?

      Ernstig nu, het is de zoveelste keer dat dergelijke zaken slecht aflopen, niet alleen bij mij, bij anderen kan het soms voor grotere bedragen zijn.
      En tegen Amazon kunt ge niks beginnen, tenzijn doen wat ik ga doen, niks meer bestellen bij hen.
      Als ge nog moet eten, smakelijk en geniet ervan.
      Bij de ons alombekende Bol.com is idem. Meer dan 3/4 van de zaken (als het al niet meer is) die ik daar bestel worden door 'toeleveranciers' geleverd.
      Logisch ook, want welke firma kan die duizenden producten op stock houden.... geen enkele denk ik.

      PS Bij Bol.com krijg ik het soms een dag vroeger dan ze beloven .

      Comment


      • #4
        Amazon.be

        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        PS Bij Bol.com krijg ik het soms een dag vroeger dan ze beloven .
        Hier bijna altijd met Amazon ook vroeger dan eerst opgegeven.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Amazon.be

          Hier ook : al jaren bij Amazon.de en nu bij Amazon.be en heel tevreden.
          Nooit bij Amazon.nl
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Amazon.be

            Hier enkele keren gekocht bij Amazon.de en de laatste keer ontvangen na een heel grote vertraging en zonder uitleg of tracking. Daarna steeds bij Amazon.nl en nooit problemen tot de laatste keer toen ze het verstuurden uit Duitsland en via Amazon.fr hier toekwam.
            Nog niets besteld via Amazon.be

            Comment


            • #7
              Re: Amazon.be

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier bijna altijd met Amazon ook vroeger dan eerst opgegeven.
              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Hier ook : al jaren bij Amazon.de en nu bij Amazon.be en heel tevreden.
              Nooit bij Amazon.nl
              Kan niet meespreken over Amazon, noch nl, noch be, noch de... nog nooit iets besteld.
              Is die dan goedkoper dan Bol.com ?? Of zijn het bepaalde zaken die je bij Bol.com niet kan vinden ??

              Comment


              • #8
                Re: Amazon.be

                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                Kan niet meespreken over Amazon, noch nl, noch be, noch de... nog nooit iets besteld.
                Is die dan goedkoper dan Bol.com ?? Of zijn het bepaalde zaken die je bij Bol.com niet kan vinden ??
                Sommige zaken zijn enkel daar te vinden of omgekeerd.
                Maar de prijzen moet men altijd in het oog houden want zowel Bol, Amazon als CB durven voor bepaalde producten wel heel veel doortellen.
                Soms ook goedkoper dan elders.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Amazon.be

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Sommige zaken zijn enkel daar te vinden of omgekeerd.
                  Maar de prijzen moet men altijd in het oog houden want zowel Bol, Amazon als CB durven voor bepaalde producten wel heel veel doortellen.
                  Soms ook goedkoper dan elders.
                  De volgende keer dat ik via het www bestel ga ik Amazon ook maar eens opnemen in mijn vergelijk.
                  Ik maak het me altijd gemakkelijk door in Firefox te gaan zoeken bij "shopping" en neem daar de goedkoopste.
                  Misschien dat een beetje meer inspanning van mijnentwege wel eens zou kunnen lonen

                  PS Ik ben zojuist even gaan zien in Firefox-shopping en ik zie dat Amazon daar ook automatisch bij de aanbieders verschijnt, dus blijkbaar zijn ze nog nooit de goedkoopste geweest voor zaken die ik via het www bestel (?)
                  Last edited by Guest49; 27 april 2023, 10:34. Reden: PS toegevoegd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Amazon.be

                    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    De volgende keer dat ik via het www bestel ga ik Amazon ook maar eens opnemen in mijn vergelijk.
                    Ik maak het me altijd gemakkelijk door in Firefox te gaan zoeken bij "shopping" en neem daar de goedkoopste.
                    Misschien dat een beetje meer inspanning van mijnentwege wel eens zou kunnen lonen
                    Ik kijk meestal ook op hun site zelf, vaak nog anders dan wat elders mogelijks in de cache staat.
                    Gisteren nog iets opgezocht.
                    Rechtstreeks bij fabrikant 98,99€, via BOL 86€, Amazon 86€ en CB in promo 132€ i.p.v. 149€. [emoji848]

                    Tijd geleden was het andersom met iets anders.
                    149€ bij CB en 399€ bij Amazon. [emoji33]

                    En 100% zeker voor identiek dezelfde goederen en typenummer.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X