Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

šPakje....mijn beurt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • šPakje....mijn beurt

    Pakje verzonden vanuit Mortsel. Bpost heeft dit op 9 augustus in ontvangst genomen.
    Het pak moet naar het postkantoor van mijn gemeente.
    Maar het is nu reeds 14 augustus en ik zie nog altijd dit op hun site. Niks meer.

    09/08/2019 10:02 Zending overhandigd aan bpost door de afzender
    08/08/2019 23:49 Informatie over de zending ontvangen van de afzender

    1) Verzender gecontacteerd, die is naar het kantoor van Mortsel geweest en daar zeggen ze dat het pak zou zijn toegekomen.
    2) Naar mijn postkantoor geweest en daar weten ze van niets. Pak ligt er niet.
    "Kan U dan eens nakijken wat er dan aan de hand is ?"

    "Ja mijnheer, dan moet U in feite naar de klantendienst bellen" ( Hallooooo.....ik stond in het postkantoor - hebben ze daar geen telefoon ????? )

    3) Soit, ik bel thuis naar de klantendienst.
    "Ja mijnheer, in feite moet de VERZENDER naar ons bellen, niet de AFZENDER" .... maar ze gaven zelf toe dat ze ook niets meer op hun computer konden zien dan ik...

    4) Ik neem contact op met de verzender en die belt op zijn beurt naar de klantendienst van BPOST

    "Jammer, voor 20 augustus kunnen wij niets ondernemen want het pakje is nog niet lang genoeg onderweg" ( )

    Mocht iemand mij dat vertellen, ik zou het niet geloven !!!!
    Allez, 2019 en alles is computergestuurd. Het pak heeft een trackingnummer en niemand die het kan vinden ????

    Als ik nog eens een tevredengheidsenquete van Bpost krijg, zullen ze het geweten hebben.

    Onze postbode krijgt

    Maar service aan het loket + hun klantendienst....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: šPakje....mijn beurt

    Bpost is altijd al een bedrijf geweest waar het erg moeilijk loopt.
    Heeft natuurlijk te maken met hun erfenis als overheidsbedrijf. Zeer logge oude structuur en niet voldoende geschoold personeel.
    Maar er zijn er nog in het zelfde bedje ziek.

    Comment


    • #3
      Re: šPakje....mijn beurt

      Toppunt vond ik vandaag aan loket "Ge zult naar de klantendienst moeten bellen mijnheer"....
      Terwijl ik dan in een postkantoor stond.....
      Een beetje klantgerichteid en hulpvaardigheid zou het bedrijf zeker geen kwaad doen.
      Had die loketbediende nu iets meer moeite gedaan, zelfs met hetzelfde resultaat, was ik er toch met een totaal andere indruk buiten gestapt...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: šPakje....mijn beurt

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Toppunt vond ik vandaag aan loket "Ge zult naar de klantendienst moeten bellen mijnheer"....
        Terwijl ik dan in een postkantoor stond.....
        Een beetje klantgerichteid en hulpvaardigheid zou het bedrijf zeker geen kwaad doen.
        Had die loketbediende nu iets meer moeite gedaan, zelfs met hetzelfde resultaat, was ik er toch met een totaal andere indruk buiten gestapt...


        Hoeveel loketten van de (?) waren bemand en hoeveel wachtenden stonden daar , daar kan ook de oorzaak liggen (van de slechte dienstverlening) ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          šPakje....mijn beurt

          Marc, zoals ook elders gemeld zijn er blijkbaar achterstanden bij bPost/DHL.
          Een pakket dat op dezelfde dag verstuurd werd als het uwe is gisteren toegekomen.
          Er werd echter bijbetaald voor een zaterdaglevering (niet mijn keuze) maar dat gebeurde niet.
          Werd verstuurd via DHL en te tekenen voor ontvangst.
          Het werd gewoon door de postbode in de bus gestoken zonder aan te bellen of te moeten tekenen.
          Op zich goed, ik heb het pakket ... maar logisch verloopt dat niet.
          Ze zullen te veel verlofgangers hebben zeker? [emoji1]
          En een tracking evenmin gekregen, zou anders moeten bestaan want het pakket heeft een nummer.
          Maar uw verhaal bij bPost is toch nog een stuk straffer.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: šPakje....mijn beurt

            Op 1 juli pakje van 20x30x4 cm en 300 gram met Bpost verstuurd vanuit Meise naar Spanje.
            Op 14 augustus nog niets aangekomen. Reactie van Bpost "Ja, wat denkt U ? Het moet wel naar Spanje hé"
            Ik krijg hier in Spanje soms pakjes vanuit China 10 dagen na de bestelling.

            Comment


            • #7
              Re: šPakje....mijn beurt

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht

              Hoeveel loketten van de (?) waren bemand en hoeveel wachtenden stonden daar , daar kan ook de oorzaak liggen (van de slechte dienstverlening) ...
              Een probleem met een zending of wat ook, enkel via klantendienst.
              Het postkantoor doet zelf niets, alvast hier niet.
              Ooit eens te veel betaald voor een zending en een pakje verkeerd afgeleverd, teruggegaan naar het postkantoor en ook dan zelf moeten bellen om dat te regelen (of ticket loggen).
              Ik heb dat al gevraagd aan de klantendienst en die bevestigden dat dit effectief de procedure is.
              Of dit klantgericht is laat ik even achterwege, maar er zijn diensten die zich specifiek bezighouden met dergelijke gevallen.
              Mvg,
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: šPakje....mijn beurt

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht

                Hoeveel loketten van de (?) waren bemand en hoeveel wachtenden stonden daar , daar kan ook de oorzaak liggen (van de slechte dienstverlening) ...
                Twee loketten waren bemand en ik was de enige in het kantoor.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: šPakje....mijn beurt

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Op 1 juli pakje van 20x30x4 cm en 300 gram met Bpost verstuurd vanuit Meise naar Spanje.
                  Op 14 augustus nog niets aangekomen. Reactie van Bpost "Ja, wat denkt U ? Het moet wel naar Spanje hé"
                  Ik krijg hier in Spanje soms pakjes vanuit China 10 dagen na de bestelling.
                  Ha ha, hier ook. Vanuit China gemiddeld een week of 3, maar heel af en toe dus ook veel sneller.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: šPakje....mijn beurt

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Op 1 juli pakje van 20x30x4 cm en 300 gram met Bpost verstuurd vanuit Meise naar Spanje.
                    Op 14 augustus nog niets aangekomen. Reactie van Bpost "Ja, wat denkt U ? Het moet wel naar Spanje hé"
                    Ik krijg hier in Spanje soms pakjes vanuit China 10 dagen na de bestelling.
                    Wie kan zich nog de geheugenkaarten herinneren die zowat 15 jaar geleden in Australië werden aangekocht door heel wat BD-ers? Op zondagavond online besteld, woensdagochtend in de brievenbus. Stuur vandaag een brief naar een stad 20 kilometer verder en die doet er vier dagen over.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: šPakje....mijn beurt

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Een probleem met een zending of wat ook, enkel via klantendienst.
                      Het postkantoor doet zelf niets, alvast hier niet.
                      Ooit eens te veel betaald voor een zending en een pakje verkeerd afgeleverd, teruggegaan naar het postkantoor en ook dan zelf moeten bellen om dat te regelen (of ticket loggen).
                      Ik heb dat al gevraagd aan de klantendienst en die bevestigden dat dit effectief de procedure is.
                      Of dit klantgericht is laat ik even achterwege, maar er zijn diensten die zich specifiek bezighouden met dergelijke gevallen.
                      Mvg,
                      Kan wel de procedure zijn, maar het komt toch raar over als je in een postkantoor staat en ze schuiven een kaartje onder je neus om zelf naar hun klantendienst te bellen.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        šPakje....mijn beurt

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Kan wel de procedure zijn, maar het komt toch raar over als je in een postkantoor staat en ze schuiven een kaartje onder je neus om zelf naar hun klantendienst te bellen.
                        Dat begrijp ik, zoals eerder gemeld heb ik dat ook al voorgehad en dat komt bizar over.

                        Langs de andere kant begrijp ik ook wel dat iedereen zijn taak heeft en je beter meteen aan de juiste persoon de uitleg kan geven, hoe meer tussenpersonen hoe meer gegevens verkeerd begrepen worden. [emoji6]

                        In elk bedrijf is dat zo, enkel zit de klantendienst hier niet in hetzelfde gebouw en moet men bellen.
                        Een deftigere service zou wel zijn dat ze het nodige doet opdat de klantendienst u zou contacteren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: šPakje....mijn beurt

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Twee loketten waren bemand en ik was de enige in het kantoor.
                          Dan mag men weleens een efforke doen, maar ja, procedures he...
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: šPakje....mijn beurt

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Wie kan zich nog de geheugenkaarten herinneren die zowat 15 jaar geleden in Australië werden aangekocht door heel wat BD-ers? Op zondagavond online besteld, woensdagochtend in de brievenbus. Stuur vandaag een brief naar een stad 20 kilometer verder en die doet er vier dagen over.
                            Jaaa ! Waar is de tijd !
                            256 Gb CF kaartjes 👍
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: šPakje....mijn beurt

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dat begrijp ik, zoals eerder gemeld heb ik dat ook al voorgehad en dat komt bizar over.

                              Langs de andere kant begrijp ik ook wel dat iedereen zijn taak heeft en je beter meteen aan de juiste persoon de uitleg kan geven, hoe meer tussenpersonen hoe meer gegevens verkeerd begrepen worden. [emoji6]

                              In elk bedrijf is dat zo, enkel zit de klantendienst hier niet in hetzelfde gebouw en moet men bellen.
                              Een deftigere service zou wel zijn dat ze het nodige doet opdat de klantendienst u zou contacteren.
                              Achteraf gezien begrijp ik het wel. Ik had snel verbinding, maar als de loketbeambte naar een wachtmuziekje moet luisteren is dat ook niet handig...

                              Maar als ik dan vervolgens naar de klantenDIENST bel, kunnen die ook niets vertellen. Waarom zitten die daar dan in feite ???😂
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X