Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround lens voor India +/- 300 Euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allround lens voor India +/- 300 Euro

    Hallo allemaal,

    Voor mijn reis naar India begin volgend jaar ben ik opzoek naar een goede allround lens (17/18- 150 ofzo). Op dit moment zit in nog steeds met mijn standaard Canon 18-55mm waar ik al lang niet meer tevreden ben. Het zou zonde zijn om met deze lens op reis te gaan. Wie kan mij een goede lens aanraden voor mijn doel en budget? Ik wil eventueel ook 2e hands kopen, zodat ik in een wat hogere prijsklasse kan kopen. Ik heb een Canon 1000D.

    Alvast bedankt
    Last edited by TriXal0ne; 26 november 2012, 15:38.
    ---

    Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

  • #2
    Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

    Wat precies stoort u aan de 18-55, het zoombereik, de lichtsterkte of de beeldkwaliteit (dan is het makkelijker om uw ideale lens te duiden)?

    Comment


    • #3
      Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

      Ik wil idd sowieso een lens met een groter zoombereik (voor volgels en ander wildlife). Wat me aan de lens zelf stoort is de beeldkwaliteit, de scherpte en helderheid van de foto's.
      ---

      Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

      Comment


      • #4
        Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

        Hallo,

        Ik heb al een tijdje een Tamron gebruik voor "dat soort dingen".
        Het is de Tamron 28-300 3.5-6.3 XR DI Macro VC - dus met beeldstabilisatie en geschikt voor FF.
        Het is niet fair deze te vergelijken met mijn L-lenzen van Canon, maar ik ben wel zeer tevreden over het resultaat op de FF Canon 5DMk2.
        Betaalbaar en een zeer ruim zoombereik + stabilisatie.
        Kortom, voor mij

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

          Ik zou mij eerder een tweede lens aankopen met wat meer bereik, dat gaat je een betere beeldkwaliteit opleveren, bvb de Tamron 70-300 VC.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

            Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
            Wat me aan de lens zelf stoort is de beeldkwaliteit, de scherpte en helderheid van de foto's.
            Zeker de helderheid ligt niet aan de lens maar aan de bediener.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

              Ik ben bang dat met 2 lensen rondlopen en voortdurend wisselen het niet gaat worden. Dit omdat ik sowieso al met alles wat ik voor 3 maanden nodig heb op mijn rug rondloop, en ik ook bang ben voor beschadiging tijdens het wisselen (India is een behoorlijk druk land) en omdat ik het ook gewoon totaal niet praktisch vind. Tegen de tijd dat ik een andere lens tevoorschijn heb getoverd en verwisseld heb is het moment al voorbij. Wat die 28-300 betreft, ik vind 28 toch nog een beetje te weinig, met de 18mm heb ik soms zelfs al problemen, dus wil liever niet meer dan 18mm.
              ---

              Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

              Comment


              • #8
                Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                Een 18-200 is ook een degelijk alternatief, of die 16-85 van Canon blijken ook veel mensen content van te zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                  Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
                  Ik ben bang dat met 2 lensen rondlopen en voortdurend wisselen het niet gaat worden. Dit omdat ik sowieso al met alles wat ik voor 3 maanden nodig heb op mijn rug rondloop, en ik ook bang ben voor beschadiging tijdens het wisselen (India is een behoorlijk druk land) en omdat ik het ook gewoon totaal niet praktisch vind. Tegen de tijd dat ik een andere lens tevoorschijn heb getoverd en verwisseld heb is het moment al voorbij. Wat die 28-300 betreft, ik vind 28 toch nog een beetje te weinig, met de 18mm heb ik soms zelfs al problemen, dus wil liever niet meer dan 18mm.
                  Ik ben al 3x in India geweest met een fotozak vol met lenzen, nooit geen problemen gehad, noch beschadigingen.
                  Ideale combinatie was een 24-70 en een 70-200.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                    Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwste Sigma 18-125 OS HSM, of 18-250 OS HSM Macro.
                    Hoewel, die laatste gaat waarschijnlijk boven je budget. Tweedehands 18-250 OS HSM als alternatief misschien indien je véél bereik denkt nodig te hebben.
                    Neem daar een lichtsterke prime 28 à 35mm bij en je kan zowel binnen als buiten aan de slag.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Ik ben al 3x in India geweest met een fotozak vol met lenzen, nooit geen problemen gehad, noch beschadigingen.
                      Ideale combinatie was een 24-70 en een 70-200.
                      Hij doet een trektocht met rugzak denk ik ... en dan maakt elke 100gr minder wel verschil.

                      Een canon 15-85 IS lijkt me persoonlijk een knappe allrounder... maar die ligt nieuw buiten je budget. Of je met de oudere versie vinden 2de hands (17-85).
                      Als optische kwaliteit van minder belang is kan je voor een all-in-one lens gaan zoals een 18-200/18-250/18-270 e.d.
                      Nikon shooter - Samyang fan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                        Ik denk toch dat de beeldkwaliteit voor mij dan toch het belangrijkste is. Over die 15-85 lees ik goede dingen, maar die is helaas toch iets te duur. 2e hands kan ik er maar ééntje vinden en die is alsnog 525 Euro. De 17-85 lees ik veel negatieve reviews..
                        ---

                        Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                          Ik zit er aan te denken de 15-85 van Canon aan te schaffen, heb er nu op Marktplaats een gevonden voor 450 Euro. Heeft er hier iemand ervaring met deze lens? He blijft een hoop geld.
                          ---

                          Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                            Ik heb er alleen nog maar positieve verhalen over gehoord. Pas wel op 85mm is niets voor vogels en wildlife. Je kan er best nog een telezoom bijkopen, Canon 55-250IS, Tamron 70-300VC etc
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Allround lens voor India +/- 300 Euro

                              Als ik voor de 15-85mm ga heb ik geen geld meer voor een telezoom, dit neem ik voor lief als het verschil in scherpte idd zo groot is..
                              ---

                              Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

                              Comment

                              Working...
                              X