Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

    ben momenteel op zoek naar een nieuwe lens , daar ik ondervinderlijk voornamelijk een prime shooter ben
    heb ik besloten om alle zooms overboord te gooien , en mijn lenzengamma op primes te baseren .

    ik bezat in combo met 5D II
    16-35 L
    50MK i
    28-75 2.8 van tamron
    heb nu nog :
    100 L
    200L II 2.8


    mijn interesse is voornamelijk stad/straatfotografie , portretten .
    en wil deze aanvullen met een nieuwe 50mm (omwille van het natuurlikje perspectief waarvan ik hou ) en ik twijfel hierbij tussen de 50 L of de Sigma **** prijs buiten beschouwing gelaten .
    Ik heb van beidden héél goede en ook héél slechte dingen gelezen , dus vooral gebruikersmeningen op gebied van beeld (kleur , "scherpte", opinies ) zou ik op prijs stellen .
    Ondanks veel voorkomende kritiek van scherpstelling AF ben ik ermij van bewust dat omwille van de heel minimale DOF ,het meer een probleem is van de gebruiker dan een fout van de lens , bijgevolg lijkt mij de 50 L geen makkelijke keuze omwille van de f1.2 tov de Sigma .

    indien ik overtuigd ben van mijn keuze zou ik deze later willen aanvullen met de 24 L




    of Speel ik mss toch maar beter op safe en kies voor de 35 L dan zou ik deze kunnen kombineren met de ef20 (of 17-40L ) waar ik al heel mooi beeldmateriaal van heb zien verschijnen op het web .

  • #2
    Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

    Je lijkt me een twijfelaar, dus ik zou ze allemaal eens proberen of je gaat nooit rust vinden in je keuze.

    Comment


    • #3
      Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

      Bekijk even de test van de 50L op photozone.de en je zal zien dat het niet de gebruiker is.
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

        ik twijfel niet, de initiele vergelijking was , 50 1.2 of de 50 1.4 (Sigma) ik vind dit persoonlijk heel verschillende lenzen .
        prijs buiten beschouwing gelaten , er staan/stonden er momenteel 3 50 L te koop en zou overwegen om zelf de "dure occasie " te willen aanschaffen , nieuw zeker en vast al niet de volle 1500 euro waard .
        men koopt de lenzen omwille van hun karakteristieke eigenschappen - en scherpstellen op 1.2 / 1.4 is niet makkelijk .

        Comment


        • #5
          Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

          Zelf zou ik voor de 35 mm gaan. Dat is voor straatfotografie een veel fijnere
          lens. Zowat de standaard. Voor portretten zou ik er een 85 mm bijkopen. Dat
          is ook een fijne lens voor straatfotografie, omdat je wat afstand kan houden en
          met de dof kunt spelen.
          De 50 mm vind ik op een croptoestel een beetje mossel noch vis.

          Comment


          • #6
            Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            De 50 mm vind ik op een croptoestel een beetje mossel noch vis.
            TS wilt deze op een FF gebruiken, dus lijkt me een 50mm de aangewezen keuze.
            Toen ik in de cursus mijn 50mm f/1.8 aan een medecursist aan het tonen was zei ik hem dat de AF niet bepaald snel te noemen valt zei de leraar, die een 50L f/1.2 heeft, dat zijn 50mm nog trager was. Ikzelf heb er echter geen ervaring mee.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

              Heb een dag een 50L mogen gebruiken. Twijfel zelf ook nog of ik deze ga toevoegen of toch de 35L. Vond de 50L niet trager dan een f/1.8. Vond hem juist stuk sneller. (beste is om zelf te testen, dan op basis van andermans ervaring/verhaal een conclusie te trekken)

              Voor stad/straat fotografie vind ik de 35L wel een leuke optie. Voor portret kun je de 100L en 200L gebruiken die je al hebt. En later kijken of je hier nog wat mist. 85L of de 135L

              de 50L is als goed is te verkrijgen voor 1400 euro. Twee weken terug kon ik hem bij de Media Markt nog mee krijgen voor 1200, maar ben uiteindelijk de deur uitgelopen met de 24-70 II. Deze stond wat hoger op de aanschaf lijst (deze hadden ze net 5min binnen)

              Comment


              • #8
                Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

                @ Apple ,


                bij welke mediamarkt ? heb je expliciet korting gevraagd ?
                anders heb ik deze website gevonden en ziet er redelijk safe uit



                ik ga toch voor de 50 L hoe dan ook , alleen vind ik de occasieprijzen overroepen de meesten doen hem weg wegens niet gebruik of niet in staat om de lens onder controle te krijgen .
                de leercurve "zou " steil zijn voor deze lens .

                Comment


                • #9
                  Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

                  Dit was bij alle Media Markt's in NL tijdens de BTW actie. Niet gevraagd om korting ging om een actie die ze één a twee keer per jaar hebben naast de fotomania. Volgens mij is +/- 1400 nu gangbare prijs bij de meeste winkels. http://tweakers.net/pricewatch/17056...f-12l-usm.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

                    Oorspronkelijk geplaatst door sanderflex Bekijk bericht
                    @ Apple ,


                    bij welke mediamarkt ? heb je expliciet korting gevraagd ?
                    anders heb ik deze website gevonden en ziet er redelijk safe uit



                    ik ga toch voor de 50 L hoe dan ook , alleen vind ik de occasieprijzen overroepen de meesten doen hem weg wegens niet gebruik of niet in staat om de lens onder controle te krijgen .
                    de leercurve "zou " steil zijn voor deze lens .
                    Ben zelf ex eigenaar van een 50L.
                    Heb deze verkocht na de vele focusproblemen. (zelfs na calibratie op toestel zelf)
                    Leercurve, goed maar mijn 85L is ook 1.2 en deze gaf deze problemen niet......
                    Foto focussen via live view 5* vergroot en toch zit de focus niet juist op de foto.
                    Met deze lens had ik 25% keepers.
                    Ik raad je aan, test zorgvuldig de lens.
                    Wat kleur en contrast aangaat vond ik deze lens super.
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

                      er staat er eentje van "Sieg" te koop , de code uv06 vermeld dat deze dateerd van 2007 is de prijs van 1000 euro dan niet wat veel ondanks de uitmuntende staat van de lens

                      ik ook al gelezen dat "nieuwere versies " beter zouden presteren , dan toch maar beter een recentere zoeken of nieuwe (auch )

                      Comment


                      • #12
                        Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

                        Oorspronkelijk geplaatst door sanderflex Bekijk bericht
                        er staat er eentje van "Sieg" te koop , de code uv06 vermeld dat deze dateerd van 2007 is de prijs van 1000 euro dan niet wat veel ondanks de uitmuntende staat van de lens

                        ik ook al gelezen dat "nieuwere versies " beter zouden presteren , dan toch maar beter een recentere zoeken of nieuwe (auch )
                        Goed glas, blijft goed glas.
                        In tegenstelling met een zoom of objectief met stabilisatie .... zal een prime, zoals een 35L, 5OL ... weinig slijten bij normaal gebruik.
                        Een verkoopprijs is natuurlijk altijd te laag voor de verkoper, te hoog voor de koper ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: de canon 50 L of the sigma 1.4 - of toch maar de 35L ......

                          ik spreek uit ervaring over de Sigma 50mm f1.4, de 35L en de 24L.

                          De Sigma is een superzalig lensje, snel, scherp vol open, en heel leuk om te gebruiken ( ik gebruikte deze op een 5D II ). Met deze lenzen heb ik de meeste foto's genomen tijdens een trip in Wenen. Ik heb deze domweg verkocht omdat ik een 35L had en ik begon meer en meer de sigma te gebruiken ipv de 35L en dat was zonde van het geld. Ik dacht dat eens ik die sigma weg zou doen ik meer mijn 35L zou gebruiken. Helaas mis ik nog steeds mijn Sigma 50mm en deze is mijn eerstevolgende aanschaf. Ik moet en zal deze terug hebben.

                          De 35L is ook een subliem lensje, als het brandpunt afstand voor jou nuttig is. Ik vond de 50mm eerlijk gezegd beter op mijn 5DII dan de 35L, die was zo net niet lang genoeg, en net niet breed genoeg. Ik heb deze dus geruild voor een 24L. En daar nog steeds geen spijt van. Ik kan wel over beide lenzen niets verkeerds zeggen, ze zijn snel met hun AF, heel scherp, mooie kleuren en contrast, ... Wel een beetje prijzig helaas. Ik gebruik nu enorm veel de 24L deze was voor mij heel nuttig voor veel gelegenheden. Meer dan de 35L in ieder geval.

                          Ik ben ook uitsluitend een prime gebruiker maar ik denk dat lenzenkeuzes bij primes persoonsbonden zijn. Ik werk graag met 24mm 50mm 85mm en 135mm. Vandaar ook lenzenarsenaal die de 24L, Sigma 50 1.4 ( binnenkort terug bestellen ), Canon 85 1.8 en 135L. Heel plezierig om mee te werken.

                          Hetgeen me ook opvalt bij vrienden van me is dat ze ook steeds kijken naar de leeftijd van een lens, als ze dan afkomen van die lens is van 2008 dan vinden ze het al een hele oude lens ... maar het gaat dan wel over een toplens maar daar kijken ze niet meer naar, een Porsche zal je tweedehands ook heel duur betalen hoor zelfs al is het eentje van 1970 ...
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment

                          Working...
                          X