Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens geblokkeerd vervangen of laten herstellen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolens geblokkeerd vervangen of laten herstellen ?

Ik heb mijn Sigma 105 mm macro een tik gegeven en nu zit het diafragma geblokkeerd, wat zou ik doen een nieuwe kopen of ze laten herstellen, ik heb een Pentax K5 en ik kan nu ergens een laatste stuks van dezelfde Lens kopen voor slechts 299 € ( heeft 449€ gekost) ????

Re: macrolens geblokkeerd vervangen of laten herstellen ?

Probleem is dat de kost van een reparatie al snel oploopt en wel zo hoog dat je dan in de buurt komt van een nieuw.
    Ik zou hem zelf open vijzen en zien of ik het niet kan oplossen, veel te verliezen heb je niet.
    Lukt het niet, koop je alsnog een nieuw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Probleem is dat de kost van een reparatie al snel oploopt en wel zo hoog dat je dan in de buurt komt van een nieuw.
      Ik zou hem zelf open vijzen en zien of ik het niet kan oplossen, veel te verliezen heb je niet.
      Lukt het niet, koop je alsnog een nieuw
      En met een beetje geluk vind je op een ander forum of op youtube een instructie hoe de boel te repareren. Proberen lukt altijd

Succes.

Comment

Ofwel zou ik hem zelf proberen te herstellen,
        ofwel zou ik de nieuwe kopen (met nieuwe garantie)
        Het is wel zo dat je ook garantie zou krijgen op je herstelling, maar het blijft dan wel een oude lens...
        Herstellingskosten lopen nogal snel op...en je betaalt al een deel voor het bestek te laten opmaken.

Comment

Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn Sigma 105mm, van de camera gehaald zonder de camera uit te schakelen, een zware klik en het diafragma zat vast, gebeurt blijkbaar meer.
          Gelukkig was hij nog onder garantie, is netjes hersteld.
          Een diafragma uit elkaar halen is niet zo eenvoudig, van alles wat je doet stap voor stap eerst een foto maken, uit elkaar halen geen probleem maar terug assembleren is een andere zaak,heb ik al een paar maal gedaan en bloed en tranen gezweet, maar je hebt niets te verliezen, misschien staat het assembleren van die lens wel op youtube, dan weet je alvast wat je mag verwachten
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
          X