Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een meeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een meeuw

    Naar aanleiding van de tips ivm mijn vorige topic post ik hierbij een andere meeuw uit dezelfde serie. Hopelijk is deze beter qua compo, licht en scherpte.


    Alvast dank om te willen kijken!
    Last edited by LesC; 26 januari 2013, 15:30.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Nog een meeuw

    Deze vind ik beter als de vorige op elk vlak. Goed scherp op het oog en goed belicht. Echter is er iets wat mij opvalt, er is erg weinig detail in de witte veren. Het is mij niet helemaal duidelijk of deze in de raw file aanwezig zijn? Of heb je deze per ongeluk weggepoetst met antiruissoftware oid?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Nog een meeuw

      vorige gemist...?(sorry)
      maar vind ze beide erg mooi.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nog een meeuw

        Bedankt voor de commentaren. Ben ik echt blij mee!
        Weinig detail in de witte veren. Dat klopt, en ik vrees dat er uit de RAW weinig meer te halen valt. (100% crop-screenshot van RAW-afbeelding in LR4, zonder enige bewerking; misschien is dit niet wat je precies zou willen zien? )
        Last edited by LesC; 11 augustus 2012, 15:59.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Nog een meeuw

          Les, monopod of statief of zo gebruikt ? Ik maak ook regelmatig foto's van meeuwen, uit de hand met mijn 100-400 en ondanks sluitertijden van 1/3200e zijn ze vaak niet zo scherp als ik wens. (nog n tip : + 1EV, maar dat wist je al)
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Nog een meeuw

            Dank voor de tip, Johan. Ik heb regelmatig mijn monopod bij, maar deze is uit de hand. +1 EV moet ik zeker eens proberen (nee, wist ik niet. Deze is -0.7 EV)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Nog een meeuw

              Dit is een mooie
              dgv Eric
              http://blog.seniorennet.be/eric1957/
              Canon 450D + 18-55 mm en EFs 55-250 mm
              Sigma 120-400 mm en Pana FZ 8 + voorzetlens.

              Comment


              • #8
                Re: Nog een meeuw

                Voor mij ook een betere compo dan de eerste.
                De 100-400 is een leuke lens (weet ik uit ervaring) die mooie resultaten kan produceren.
                Hier dus ook.
                Zie ook flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Nog een meeuw

                  Deze spreekt me veel meer aan Les

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog een meeuw

                    Bedankt, mannen, nu weet ik waar ik op moet letten!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog een meeuw

                      is ook heel mooi,

                      lees hier plus 1 ev.
                      als het zulk helder weer is met zon ertussen door gaat mijn voorkeur toch echt naar je gekozen 0,7 ev om overbelichting tegen te gaan.
                      https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog een meeuw

                        Dank je, Wil. Ik vrees dat ik met +EV inderdaad de mist zou ingegaan zijn. Wat niet betekent dat Johan geen punt zou hebben (Maar misschien spotmeting? Of onder andere weersomstandigheden? Verklaar je nader, Johan.)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog een meeuw

                          Knappe foto maar inflashen op zo'n moment is niet echt evident.... :-))

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog een meeuw

                            Ik bedoel juist ook spotmeting Lesc.
                            En omdat die meeuw bijna helemaal wit is geef je met plussen extra licht erop en dat gaat er bij zonnig weer overheen.
                            Bij zwaar tegenlicht is het verhaal weer anders en bij een zeg maar bruine roofvogel ook.

                            slechts mijn ervaring maar leer graag van andere argumenten.
                            https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog een meeuw

                              Ik vind die bruingebakken meeuw lang niet slecht, maar deze wolkige past beter bij de ... euh.... donzige lucht.
                              In bruin zit helemaal geen blauw, en dat geeft dus een agressiever contrast bij goed weer, denk ik.
                              Verder moet een witte bijna altijd in de min, maar zijn niet alle meeuwen wit.
                              In de plus krijg ge dat blauw niet en hebt ge dus ook niet het kleurencontrast.
                              Last edited by Poza; 12 augustus 2012, 23:16.

                              Comment

                              Working...
                              X