PDA

Volledige versie bekijken : Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

LittleLeentje
10 juni 2011, 20:40
Net terug van Konijnenberg Turnhout. Ik en vriendin komen om 5u binnen. Winkel sluit om half 6. Nog redelijk op tijd dus...

We willen 2 lenzen vergelijken.
De verkoper is vanaf minuut 1 heel vijandig tov mij (omdat ie merkt dat ik géén leek ben), doet een veeeeel te moeilijke uitleg aan de vriendin, de leek. Omdat ik gewoon weet dat die vriendin z'n veel te snelle uitleg niet kan volgen val ik hem dus af en toe bij in z'n uitleg, om het duidelijker te maken aan de vriendin.
Na de tweede keer in te vallen zegt ie "Wil je me niet meer onderbreken aub?", terwijl ik enkel maar probeerde te verduidelijken aan m'n vriendin wat ie zei. Dus ik zwijg (wat moeilijk is voor me).

Op de duur is ie enkel tegen mij bezig (terwijl ie niet aan mij moest verkopen) in overtreffende-kennis-in-fotografie-trap, zodanig dat de vriendin waarvoor de aankoop bestemd is, er helemaal geen jota meer van snapt. Echt aan't razen was ie.

Hij probeert ons een andere lens aan te smeren, en ik vraag vriendelijk, of ik effe de uitleg van die lens op de website mag lezen...
Hij "waarom moet je dat nou lezen? 'k Heb het je juist verteld. Geloof je me niet mss?"
Ik "Jawel meneer, ik geloof u, maar ik neem de dingen beter in me op als ik ze voor me zie staan, OF MAG DAT NIET MISSCHIEN?"

Jeetje, we werden (ik en de vriendin) er allebei knettergek van.
Een marktkramer, dat was ie. En zulke verkopers was ik niet gewoon in Konijn.

Jammer dat ze zulke mensen binnenhalen. Had 'm nog nooit eerder daar gezien. Maar door hem wil ik dus NOOIT meer geholpen worden.

Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)

Bij deze... GrrrrrRRRRRRrrrrr

PS OVER DE LENZEN DISCUSSIE: Lees Hier: http://forum.belgiumdigital.com/f35/tamron-lenzen-28-75-f-2-8-en-17-50-f-2-8-canon-ef-s-18-135-a-370271.html

antoinette
10 juni 2011, 21:07
Waarom vraag je dan niet gewoon of ie weggaat?

LamboCars
10 juni 2011, 21:08
Nu ga ik zelf nooit van mijn leven nog binnen bij Konijn na enkele serieuze problemen :mad: ... maar eerlijk gezegd verbaast me dit wel, normaal gezien word je toch redelijk goed geholpen.

Nu die kerel zou bij mij serieus geweten hebben wat ie kon doen met zijn uitleg ... En de hele winkel en half Turnhout ook :D

Sultana
10 juni 2011, 21:15
Zelf ook enkele keren binnen geweest bij Konijn maar me voorgenomen er niks meer te kopen, een 1-dags seminarie gevolgd van Dhr. D'haeze maar dit was een meer dan verloren dag met enkel de bedoeling filters etc te verkopen. Nee, veel te commercieel en het hoeft niet meer voor mij.
Heel tevreden van Kristof bij Art&Craft als verkoper en voor de spullen die hun niet verkopen (camo gear, een niet Manfrotte balhoofd, ...) koop ik van nu bij Cameratools, KameraExpress, ...

Gaetandepoorter
10 juni 2011, 22:00
zonde dat je daar nog iets gekocht hebt dan. (en zeker wat hij jullie aansmeerde)

ik zou gewoon weg gaan zonder te kopen, das het enige teken (voor hem) dat hij niet goed bezig is.

nu is hij alleen maar meer overtuigd van z'n gelijk

LittleLeentje
10 juni 2011, 22:10
in het forum "objectieven" heb ik het probleem van zijn advies aangekaart. Ik ga zien wat er daar op gezegd wordt en - in onderling advies met m'n vriendin - de lens mss retouren (je hebt 7 werkdagen de tijd).

HIER: http://forum.belgiumdigital.com/f35/tamron-lenzen-28-75-f-2-8-en-17-50-f-2-8-canon-ef-s-18-135-a-370271.html

hung
10 juni 2011, 22:35
Morgen breng ik hun ook een bezoek. De 24mm 1.4 die ik gekocht heb is blijkbaar een slecht exemplaar. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen :) dat het om een slecht exemplaar gaat valt niet te betwisten. Hopelijk krijg ik gewoon meteen een nieuwe. :d

Poza
10 juni 2011, 23:25
Konijnenberg? Is dat geen webwinkel-postorderbedrijf dat per definitie bespaart op verkopers?
Toen ik zelfs voor duizende euro's mooi op voorhand had laten klaarleggen, waren de magazijniers niet blij dat ik het zakske nog moest kiezen om het allemaal te kunnen dragen. En het prulke waarvan ik dacht het niet op de bestelling te hoeven vermelden, hadden ze plots botweg niet.
Op het gemeentehuis hadden ze de vuilniszakken die voor hun neus lagen, trouwens ook niet. Het zal dus wel aan mij liggen.

xippix
11 juni 2011, 00:03
Ik heb daar ook eens zoiets meegemaakt toen ik een beautydish ging kopen.
De oudste verkoper daar kwam naar mij en hij zei toen dat ik er een honingraat bij moest kopen want dat ik er anders toch niets mee kon doen.

Ik had geen honingraat nodig, moest dienen om een mooiere catchlight te maken en dan speelt gericht licht geen rol, wordt toch onderbelicht. Dus ik zei hem ook dat ik die niet moest hebben.

Hij haalde z'n neus op en gaf me een vieze blik, dan ging hij de dish tegen z'n zin halen en toen hij terug kwam gooide hij die vrijwel tegen de grond met de 'gevatte' opmerking: "Hier is je barbeque, de kolen hebben we niet" :confused::confused:

Volgens mij maakt het niet uit wat ik koop, als ik maar betaal, niet dan?

Voor mij dus ook studio73 voortaan. Alleen jammer dat die geen jinbei verkopen :(

LittleLeentje
11 juni 2011, 00:21
Ik heb daar ook eens zoiets meegemaakt toen ik een beautydish ging kopen.
De oudste verkoper daar kwam naar mij en hij zei toen dat ik er een honingraat bij moest kopen want dat ik er anders toch niets mee kon doen.

Ik had geen honingraat nodig, moest dienen om een mooiere catchlight te maken en dan speelt gericht licht geen rol, wordt toch onderbelicht. Dus ik zei hem ook dat ik die niet moest hebben.

Hij haalde z'n neus op en gaf me een vieze blik, dan ging hij de dish tegen z'n zin halen en toen hij terug kwam gooide hij die vrijwel tegen de grond met de 'gevatte' opmerking: "Hier is je barbeque, de kolen hebben we niet" :confused::confused:

Volgens mij maakt het niet uit wat ik koop, als ik maar betaal, niet dan?

Voor mij dus ook studio73 voortaan. Alleen jammer dat die geen jinbei verkopen :(

Hoe zag die verkoper eruit? Hollander met brilleke, lang en smal? In de 50?

Guest6
11 juni 2011, 00:24
ik ben een geregelde klant van Konijnenberg Turnhout .

tot nog toe heb ik alleen maar goede ervarigen gehad en dit met meerdere verkopers van deze winkel ( goede uitleg, vriendelijk en bij grote aankopen wordt ruim de tijd genomen om een en ander te testen en te vergelijken )

natuurlijk ligt de ene verkoper je beter dan de andere, maar telkens weer correcte service gekregen.

ik ga meestal wel op momenten dat het er niet te druk is .

Dirk

LittleLeentje
11 juni 2011, 00:30
ik ben een geregelde klant van Konijnenberg Turnhout .

tot nog toe heb ik alleen maar goede ervarigen gehad en dit met meerdere verkopers van deze winkel ( goede uitleg, vriendelijk en bij grote aankopen wordt ruim de tijd genomen om een en ander te testen en te vergelijken )

natuurlijk ligt de ene verkoper je beter dan de andere, maar telkens weer correcte service gekregen.

ik ga meestal wel op momenten dat het er niet te druk is .

Dirk

Ik ben (was??) ook een regelmatige klant. En tot nu toe ook altijd heel correct behandeld geweest. (Machteld vind ik erg goed bvb).
Maar dit? Er zwaaaaarrrr over...

doudeke
11 juni 2011, 05:24
Niet dat het er iets toe doet, maar toch ben ik nieuwsgierig naar het verhaal dat de
verkoper over u te vertellen heeft.

Vinnydizzy
11 juni 2011, 06:26
Niet dat het er iets toe doet, maar toch ben ik nieuwsgierig naar het verhaal dat de

Awel... in alle eerlijkheid en objectiviteit denk ik er ook zo over.

Ik probeer me de situatie in te beelden:

Leek kom met niet-leek in een fotografie-shop.
Leek vraagt een woordje uitleg aan de verkoper.
Afgaande op de objectief-discussietopic: occassioneel vakantiekiekje,...
Verkoper geeft adhv de gegeven info wat meer uitleg en prijst zelfs een goedkoper objectief aan. Wil de leek niet onnodig op kosten jagen.
Zit daar een wise-ass niet-leek de verkoper te "verbeteren/verstaanbaar" te maken tegenover de leek. En niet éénmaal, maar meerdere keren.
De verkoper maakt de bedenking: "Waarom kom je überhaupt een woordje uitleg vragen als je vriendin het toch beter weet?"
Afhankelijk van de aard van het beestje kan de verkoper op verschillende manieren reageren. In dit geval niet zo acceptabel zoals de niet-leek zou willen.

Bedenkingen:
1) Kon de leek aan de verkoper zelf niet vragen om wat meer in begrijpelijke taal te spreken?
2) Misschien was het beter de verkoper eerst z'n verhaal te laten doen en misschien daarna persoonlijk met je vriendin de bedenkingen/aanvullingen/verbeteringen te doen?

LittleLeentje: ik wil geen stok in het hoenderhok gooien, persoonlijk denk ik zo een beetje dat ik me zowel kan inleven in uw verhaal, als dat van de verkoper. 't Komt volgens mij toch wel een beetje van twee kanten. Best is, volgens mij dan toch, als je een leek wat bijstand wil verlenen bij een aankoop in een winkel, dat je wat afstand houdt in het gesprek dat de verkoper met je vriendin voert. Want als er twee mensen tegen haar bezig zijn is het volgens mij voor haar ook niet gemakkelijk om alles te blijven volgen.
Ik ben ervan overtuigd dat je vriendin (die jou tenvolle vertrouwd, anders zou ze je niet meegevraagd hebben) op het eind van het verhaal toch nog even je goedkeuring zal vragen.

Soit, jammer dat het geen leukere ervaring mocht zijn, da's het spijtige aan het verhaal.

LittleLeentje
11 juni 2011, 07:13

Verkoper geeft adhv de gegeven info wat meer uitleg en prijst zelfs een goedkoper objectief aan. Wil de leek niet onnodig op kosten jagen.
Zit daar een wise-ass niet-leek de verkoper te "verbeteren/verstaanbaar" te maken tegenover de leek. En niet éénmaal, maar meerdere keren.
De verkoper maakt de bedenking: "Waarom kom je überhaupt een woordje uitleg vragen als je vriendin het toch beter weet?"
Afhankelijk van de aard van het beestje kan de verkoper op verschillende manieren reageren. In dit geval niet zo acceptabel zoals de niet-leek zou willen.

Bedenkingen:
1) Kon de leek aan de verkoper zelf niet vragen om wat meer in begrijpelijke taal te spreken?
2) Misschien was het beter de verkoper eerst z'n verhaal te laten doen en misschien daarna persoonlijk met je vriendin de bedenkingen/aanvullingen/verbeteringen te doen?

LittleLeentje: ik wil geen stok in het hoenderhok gooien, persoonlijk denk ik zo een beetje dat ik me zowel kan inleven in uw verhaal, als dat van de verkoper. 't Komt volgens mij toch wel een beetje van twee kanten. Best is, volgens mij dan toch, als je een leek wat bijstand wil verlenen bij een aankoop in een winkel, dat je wat afstand houdt in het gesprek dat de verkoper met je vriendin voert. Want als er twee mensen tegen haar bezig zijn is het volgens mij voor haar ook niet gemakkelijk om alles te blijven volgen.
Ik ben ervan overtuigd dat je vriendin (die jou tenvolle vertrouwd, anders zou ze je niet meegevraagd hebben) op het eind van het verhaal toch nog even je goedkeuring zal vragen.

Soit, jammer dat het geen leukere ervaring mocht zijn, da's het spijtige aan het verhaal.

Ja snap jullie beiden. Toen ie met z'n goochel diafragma, full frame, crop, x 1.6, breedhoek, portret, vervorming uitleg bezig was, die voor een totale beginner zoals m'n vriendin veel te ingewikkeld was, heb ik me na die opmerking "wil je me niet onderbreken", op de achtergrond gehouden.

Het ging dus over 2 tamron lenzen (zie topic in forum 'objectieven') die we gewoon wilden vergelijken en op de body schroeven, zodat de vriendin het verschil kon zien.

Ik weet wat ze ermee wil gaan doen, op termijn hetzelfde als ik, dus wilden we 2 lichtsterke standaardszooms uitproberen. We hadden niet perse om uitleg gevraagd, maar er moet een verkoper bijstaan als je lenzen wil testen blijkbaar.
We hebben dei 2 lenzen nooit kunnen testen. Hij heeft ze niet eens uit de doos gehaald en m'n vriendin ineens naar een kitlens (18-135) geloodsd.

De vriendin en ik hadden haar budget goed bekeken, en we wilden dus voor het geld dat ze kan vrijmaken en zo goed mogelijk pakketje samenstellen, waar ze een hele tijd zoet mee is.

Ik ben destijds begonnen met een 1000D en een Sigma 18-200. Goede stratersset, maar na 1.5jaar heb ik de Sigma verkocht omdat die qua lichtsterkte niet voldeed. Die fout wilden we dus niet maken, en ineens voor een lichtsterke lens gaan...

Mr bon, hij kwam af met de Kit 18-135, en omdat ik die lens niet ken, vroeg ik gewoon of ik de uitleg op de website mocht lezen.

Om het cru te stellen ketste hij alles af van Third Party lenzen. Enkel de Canons, en eigenlijk enkel de 18-135 kon voor hem. Voor de rest was al de rest niet goed voor hem...

En dat begrijp ik niet goed.

Over 'mijn vriendin ff apart nemen en de uitleg rustig over doen aan haar', hebben we geprobeerd, we hebben ons ff apart gezet, mr na een minuut kwam ie er alweer bijstaan...

Black B@ndit
11 juni 2011, 07:33
Ik heb zelf ook nog geen problemen gehad met de verkopers, maar dat is omdat ik altijd weet wat ik nodig heb. Op die manier valt die discussie over de keuze weg, en wordt het veel gemakkelijker.
Maak dus vooraf een lijstje, en vraag gewoon de spullen die je nodig hebt.
Als je daar aan de kassa een 1100D vraagt met een Tamron 17-50 f2,8 , dan zullen ze die wel aan jou verkopen. Ze kunnen er dan wel op wijzen dat er nog andere mogelijkheden zijn. Zoals in dit geval is er nog de Canon 18-135 met een veel groter zoombereik, dat voor sommige mensen interessanter kan zijn dan een lichtsterke breedhoekzoom met een kort bereik.
De Tamron 28-75 f2,8 zou ik nooit aanraden als enige lens voor een 1,6x crop DSLR, want dan mis je teveel breedhoek. Ik heb ze zelf ooit ook gebruikt op een 300D, maar toen had ik nog altijd de kitlens bij als breedhoeklens. Met die lens heb je ook wat geluk nodig, het ene exemplaar is scherp op f2,8, terwijl je met een andere exemplaar op f5,6 moet werken om wat scherpte in de foto te krijgen (misschien is de kwaliteitscontrole ondertussen wat verbeterd bij Tamron, want dit is al wel een tijdje geleden).

Wat ze wel elke keer doen, dat is vragen of ik nog een filtertje nodig heb als ik een lens koop, of geheugenkaartjes en accu's bij aankoop van een camerabody (nog een tasje om alles in te steken??).
Maar dat is net hetzelfde als wat een garagist doet als je een nieuwe auto bestelt. Die probeert je ook zoveel mogelijk opties aan te smeren zodat de auto waarvoor je eerst kwam toch nog 25 tot zelfs 50% duurder wordt dan die waarvoor je eigenlijk kwam zien.
Het is dan aan jou om "nee" te zeggen.

Of dat verkeerd is? Elke winkelier doet hetzelfde, als je een kabeltje nodig hebt om een DVD-speler aan te sluiten op je nieuwe TV, dan verkopen ze liefst eentje met "gouden" stekkers, want daar verdienen ze meer aan dan aan een gewoon kabeltje dat net even goed werkt...

Ik denk dat die verkopers het soms niet gemakkelijk hebben. Er komen heel wat klanten binnen die niets kennen over fotografie, maar hun buurman heeft een DSLR, en die maakt daarmee veel betere foto's dan zij met hun compactje.
Dan willen ze dus ook een DSLR, liefst nog een betere dan die van hun buurman, omdat ze overtuigd zijn dat ze dan plots veel betere foto's maken.
De verkoper moet dan voor hun beslissen wat in dat geval "de beste keuze" is, en dat is niet altijd even simpel. Sommige kopers hebben ook ergens gehoord dat een lichtsterke lens veel beter is, maar die staan dan een week later terug in de winkel omdat de foto's niet scherp zijn. Ze laten de camera beslissen waar er scherpgesteld wordt (camera op automatisch, met alle scherpstelpunten ingeschakeld), en dan maak je met bijvoorbeeld een 50mm f1,8 niet veel scherpe foto's. En dan ligt dat aan de verkoper, want die heeft een slechte lens verkocht...

Er zijn dus altijd twee kanten, als je niet tevreden bent over hun aanpak, dan ben je ook niet verplicht om daar wat te kopen. Ik zie wel dat ze bij Fotokonijnenberg toch redelijk wat tijd besteden aan een klant, en dat is zeker niet overal het geval.

@ Sultana, als je in een winkel naar een "1-dags seminarie " gaat, dan is dat altijd een poging om zoveel mogelijk te kunnen verkopen achteraf. Dat weet je voor je daar naartoe gaat, ze geven die demonstraties niet zomaar.

Vinnydizzy
11 juni 2011, 07:34
Aha, dus je kwam eigenlijk gewoon twee objectieven uittesten op je body, teneinde de meest geschikte keuze te maken en deze dan aan te kopen. Je kwam dus niet echt uitleg vragen over een objectief.

Het is natuurlijk altijd wijs een objectief op je eigen body te kunnen uittesten. In hoeverre je dat natuurlijk naar behoren kunt doen in een winkel, gezien het doel van het objectief.
Het is inderdaad geen slimme zet van de verkoper om het jullie niet te laten uittesten, vanuit commercieel oogpunt van zijn kant én het niet-klantvriendelijk zijn ten opzichte van het door jullie gevraagde produkt.

Klojo
11 juni 2011, 07:36

Als dat de verkoper is die je voor de borst heeft gestoten... jammer voor je, kerel weet zeker waarover ie praat. Is al het grootste deel van zijn leven met fotografie bezig en is een wandelende Nikon encyclopedie. Het is een beetje een speciale maar hij weet waarmee ie bezig is.....

bouk
11 juni 2011, 07:54
.......... Ik en vriendin....

en hier gaat het al fout!!!!
grt,bouk.

loloboy
11 juni 2011, 08:17
en hier gaat het al fout!!!!
grt,bouk.

Ja, tis een vriendin en ik... :green:

Neenee, ben zelf tot nu toe tevreden daar, EN ook bij Rubens (studio73)
Meestal lees ik veel over wat ik wil, hier en reviews en ga dan in de shop (waar het op dat moment het goedkoopste is of als ik in de buurt moet zijn, het materiaal bekijken en aankopen.
Maar ja, eigenlijk is het de indruk dat je hebt van dat moment die voor jezelf bepaald of je tevreden bent of niet en of je nog teruggaat. Mensen die zelf snel ergens aanstoot aan nemen zullen snel beperkt zijn in hun mogelijkheden.
Wat denkt de vriendin eigenlijk van het bezoek aan de winkel?

Ticor
11 juni 2011, 08:31
Wil je een degelijke service, dan ga je naar een vakwinkel en niet naar dozenschuivers zoals bv. Konijnenberg.

Als dat de verkoper is die je voor de borst heeft gestoten... jammer voor je, kerel weet zeker waarover ie praat. Is al het grootste deel van zijn leven met fotografie bezig en is een wandelende Nikon encyclopedie. Het is een beetje een speciale maar hij weet waarmee ie bezig is.....

De man mag de grootste kennis hebben, maar dat wil niet zeggen dat je daarom ook een goede verkoper bent. ;)
Net zoals de beste fotograaf zijn geen garantie is tot het geven van goede workshops.
Er komen meer vaardigheden bij kijken dan alleen maar kennis.

Hij heeft gekozen voor de makkelijkste oplossing. Het aanbieden van een all-round lensje.
Voor de meeste beginners waarschijnlijk voldoende.
Als 'de vriendin' echt verder wel met portretfotografie zal ze wel snel overschakelen op een meer geschikte lens.

LamboCars
11 juni 2011, 10:38

Die is goed hoor ... klant is koning hé gasten ... als ik zo'n 'pusher ' krijg gaat hij gelijk weten waar de deur is, want ik ben er net door gegaan, net zoals zijn commissie die hij zou krijgen op mijn aankoop.

De eerste verkoper die tegen mij zegt 'wilt U mij alstublieft niet meer storen' als hij een collega iets aan het uitleggen is gaat in elk geval een mooi antwoord krijgen ... wij komen iets kopen, als hij niet kan verdragen dat de 'koper' er ook iets van af weet dat hij dan in een frituur gaat werken hé.

Ik snap het niet hoor, als hier iets negatief over Konijn ter sprake komt krijg je altijd dergelijke reacties ... ik zou je wel enkele mooie details kunnen vertellen over hun werkwijze, maar ik ga niet met modder gooien ... te riskant ... in elk geval zien ze mij daar nooit meer terug, en dat is mijn keuze, ik ga wel bij Studio73, en als die het niet verkopen laat ik het uit de UK of DE afkomen ... maar nooit of te nimmer nog bij Konijn ... en mijn collega's ook niet meer.

So what !? Voor mijn part is hij CEO van Nikon, hij is niet heilig hoor ... zo simpel is het, als je als verkoper een slechte dag hebt ga dan naar huis maar werk het niet op klanten uit die ook verstand hebben van fotografie :B

jojoken
11 juni 2011, 11:06
Ik snap het niet hoor, als hier iets negatief over Konijn ter sprake komt krijg je altijd dergelijke reacties ...

Zou Konijn niet een van de deuren zijn die je best niet intrapt op Belgium Digital? ;)

danielsl
11 juni 2011, 11:16

Bedenkingen:

Maakt niet uit hoe je het je inbeeld. Je zet een klant gewoon niet voor schut door te zeggen dat ie zijn mond moet houden!!
Maar snap TS ook niet dat ie zo over zich heen heeft laten lopen?? Ik was die winkel al meteen uitgelopen na hem ff op z'n nummer te zetten.

bouk
11 juni 2011, 11:34
..........

Om het cru te stellen ketste hij alles af van Third Party lenzen. Enkel de Canons, en eigenlijk enkel de 18-135 kon voor hem. Voor de rest was al de rest niet goed voor hem...

En dat begrijp ik niet goed.

was je wel in de juiste winkel?
http://www.dekonijnenberg.nl/
grt,bouk.

putor
11 juni 2011, 11:47
Zou Konijn niet een van de deuren zijn die je best niet intrapt op Belgium Digital? ;)

In dit land zijn alle deuren gelijk.

doudeke
11 juni 2011, 11:51
Die is goed hoor ... klant is koning hé gasten ... als ik zo'n 'pusher ' krijg gaat hij gelijk weten waar de deur is, want ik ben er net door gegaan, net zoals zijn commissie die hij zou krijgen op mijn aankoop.

Mooi betoog. Maar goed lezen. Ik heb gewoon gezegd dat ik zijn kant van het verhaal
eens wil horen. Niet dat ik hem gelijk geef. Daar heb ik altijd interesse in, zelfs al ben
ik betrokken partij.
Luisteren naar beide partijen, dat is toch het minste.
Per slot van rekening is het een mens. Nederlander of turk, dat maakt niks uit. Er is al
zoveel gelyncht zonder dat we de ware toedracht kenden.
En als meneer de verkoper dan zijn kant van het verhaal heeft gedaan -en die kant is
er, eender wie wat beweert en hoe koning de klant ook is. Dan kan hij zich nog altijd
excuseren.
Maar tegen me zeggen dat ik niet het recht heb om ook naar de verkoper te luisteren,
vind ik op zich minst merkwaardig.

kempen2002
11 juni 2011, 11:51
[QUOTE=LittleLeentje;3152796]

Wat een uitdrukking ! een beleefd en opgevoed mens ben je blijkbaar niet hoor

bouk
11 juni 2011, 11:56
...

Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;

en wat hier van te denken:

Per slot van rekening is het een mens. Nederlander of turk, dat maakt niks uit?
grt,bouk.

jojoken
11 juni 2011, 12:00
Je hebt mensen die dit alleen maar durven denken : "Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)" maar anderen ook met het karakter dit te zeggen of te schrijven. ;)

xippix
11 juni 2011, 12:03

Kan wel.
Ik heb hem nog eens als verkoper gehad en toen was hij poeslief.
Dat was dan wel voor een lens van 1000€ te kopen.
Dus misschien hangt het wat af van de hoeveelheid geld die je uitgeeft, dan behandelen ze je naargelang. Onder de 500€ ben je maar een lastige klant :D

En over de reactie dat hij al heel z'n leven met fotografie bezig is, dan nog hoeft hij niet tegen klanten te zeggen wat ze moeten kopen en hoe ze het moeten gebruiken.

Als ik naar de Hubo ga en koop daar enkel behangpapier omdat ik veronderstel dat ik geen behanglijm nodig ga hebben hoeft er ook geen verkoper af te komen en te zeggen dat ik dat WEL MOET kopen. Ik zal het dan achteraf wel ondervinden he.

Zo ook met die honeygrid die hij me voorstelde, ik heb daar nog altijd geen behoefte aan en de beautydish werkt perfect voor wat ik hem gebruik. Als ik al grids zou gaan halen is het voor m'n softboxen :)

En als het gewoon is omdat hij een slechte dag had, dan moet hij ergens in een fabriek aan de band gaan staan, daar mag je mokken en lastig doen, dan regelt je baas dat wel even met je, als verkoper kan dat gewoon niet.

/einde schop tegen de schenen van konijn. :D

Nick-
11 juni 2011, 12:10
[MOD]Laten we het rustig houden!! :G

@Leentje: al goed en wel dat je je beklag doet op het forum (wie doet dit niet :)), maar heb je dit al eens doorgespeeld aan Konijnenberg zelf?

hapa
11 juni 2011, 13:08
Je hebt mensen die dit alleen maar durven denken : "Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)" maar anderen ook met het karakter dit te zeggen of te schrijven. ;)

Jij vindt dit kennelijk iets positiefs, maar ik- en ik denk met mij vele anderen- kan hier hier eerlijk gezegd geen waardering voor opbrengen. Maar smaken verschillen natuurlijk ...

Kan wel.
Ik heb hem nog eens als verkoper gehad en toen was hij poeslief.
Dat was dan wel voor een lens van 1000€ te kopen.
Dus misschien hangt het wat af van de hoeveelheid geld die je uitgeeft, dan behandelen ze je naargelang. Onder de 500€ ben je maar een lastige klant :D
/einde schop tegen de schenen van konijn. :D

Olie op het vuur gooien en lekker meedoen met het tegen de schenen schoppen, heerlijk toch ....:rolleyes: Ik vind jouw opmerking over fabrieksarbeiders ook erg denigrerend.

[MOD]Laten we het rustig houden!! :G

@Leentje: al goed en wel dat je je beklag doet op het forum (wie doet dit niet :)), maar heb je dit al eens doorgespeeld aan Konijnenberg zelf?

Ik verbaas me er over dat mensen die een slechte ervaring hebben meteen hun grieven op internet zetten. Kan je niet beter contact hebben met de betrokken winkel en- liefst als je zelf wat tot bedaren bent gekomen- de zaak proberen uit te spreken?

LittleLeentje
11 juni 2011, 17:06
[QUOTE=LittleLeentje;3152796]

jongens jongens, was ironisch bedoeld hoor!!!! :clown:

IRONIE... (sorry dat anderen dat anders opvatten)

Maar goed...

ik was idd wel van plan een vriendelijk mailtje te sturen naar Konijn. Maar ik wou gewoon ook horen welke ervaringen anderen hadden, want ik had ervoor nooit maar dan nooit een negatieve ervaring in de winkel!

heb de vriendin ermee naartoe genomen omdat ik echt altijd vol lof was over de winkel... dus... jammer dat het gisteren heel anders was...

maar idd, we gaan hier niet met modder gooien!

Huggy
11 juni 2011, 17:11
k snap één ding toch niet goed hoor... :rolleyes:

er zijn hier zoveel mensen die het een kl*tewinkel vinden met een slechte service... wat ze hier al vaak aangehaald hebben. BD is het grootste forum van België (en Nederland?) voor digitale fotografie... dus iedereen die een beetje research doet over een (iets grotere aankoop) zou via BD dan ook moeten weten dat het geen goeie zaak is...

Hoe komt dan dat konijn ELKE dag platgelopen wordt???

Blijkbaar zijn ze dan toch niet zooo slecht... of zijn het allemaal loemperikken die er blijven gaan...

Als je ergens niet tevreden bent, blijf er dan weg en laat het daarbij... Ik heb ookal zaken gehad met slechte service. k Heb nog nooit de nood gevoeld om dat van de daken te schreeuwen... 'k steek liever mijn energie in het zoeken naar een goeie zaak ;)

jojoken
11 juni 2011, 17:28
Jij vindt dit kennelijk iets positiefs, maar ik- en ik denk met mij vele anderen- kan hier hier eerlijk gezegd geen waardering voor opbrengen. Maar smaken verschillen natuurlijk ...

heiliger dan de paus is het eerste wat mij hier binnenschiet (alhoewel dit niet moeilijk is in deze tijden).

Portmixus
11 juni 2011, 17:47

Kan goed zijn, maar die persoon (als we het over dezelfde hebben) is ook de reden waarom ik niet meer bij konijn koop... Iets gewoon vragen kan niet zonder dat hij het in het belachelijke trekt en daarnaast kost wat kost gelijk willen hebben steeds...

Mij niet gelaten :rolleyes:

Portmixus
11 juni 2011, 17:51
k snap één ding toch niet goed hoor... :rolleyes:

Hoe komt dan dat konijn ELKE dag platgelopen wordt???

-Vroeger boden ze betere prijzen aan dan in andere winkels
-Ze hebben een overzichtelijke website...
-Relatief gunstig gelegen

Hoeveel alternatieve winkels hebben we in België eigenlijk? Bekendheid van een fotozaak is meestal door de prijs en website, niet zozeer door de service...anders zou Grobet ook elke dag platgelopen worden :green: (website hebben ze ondertussen wel, nu de prijs nog :D)

jojoken
11 juni 2011, 18:56
In dit land zijn alle deuren gelijk.als je je ogen dicht heb wel misschien.

Huggy
11 juni 2011, 21:18
Hoeveel alternatieve winkels hebben we in België eigenlijk? Bekendheid van een fotozaak is meestal door de prijs en website, niet zozeer door de service...

Dan ben je prijskoper en geen servicekoper... moet je af en toe ook mindere service erbij nemen he ;)

Poza
11 juni 2011, 22:04
en wat hier van te denken:

Per slot van rekening is het een mens. Nederlander of turk, dat maakt niks uit?
grt,bouk.Soms schrijven Nederlandse Calimero's hun eigen naam met een kleine letter. Dat is erom vragen.

tommmm
11 juni 2011, 22:22
Ik ben lang verkoper geweest... ( niet in de foto industrie )

Klant is zeker geen koning, en zeker de laatste jaren niet meer, waar ze ( zeker in grote shops à la Konijnenberg ) vanalles komen vragen en proberen en dan online kopen in Engeland omdat de pond toevallig goedkoop staat...

Als je je parlé staat te doen, en er zit daar zo een wijsneus ( hoe goed ie het ook moge weten ) constant zijn haak in te slaan, wisten ze het ook rap. Als je als verkoper ziet dat er een beginneling voor U staat, moet ge daar inderdaad geen 1.4 lens aan proberen te verkopen, de "kenner" die mee is, denkt uiteraard aan niets anders, maar daar is de beginneling toch niets mee...

Ik heb ook al veel gekocht van die ouwere mens, hij is idd écht wat ik noem ( en dat is niet negatief, integendeel ) , een heel assertieve typische Hollander... Ik heb de indruk dat wij Vlamingen liever een kiss-ass verkoper hebben, wat zijt ge daar dan mee... Ik vond hem alleszins dik OK, en ik heb er ook al discussies over lenzen en vanalles mee gehad hoor... ( en vòòr ik daar 1 iets gekocht had, ben ik daar zeker een 4-5 tal keer geweest, dat ik letterlijk zei '" Ik koop vandaag nog NIETS, ik ben op zoektocht", en telkens ben ik goed begeleid geweest en ging ik naar huis met een goed gevoel !

Een winkel wordt idd niet zo groot door de mensen verkeerde dingen te verkopen. Maar net zoals op dit forum, komen daar waarschijnlijk dagdagelijks betweters, en interessanterikken die toch àlles wat een verkoper daar zegt negatief gaan uitleggen...
En wees maar zeker, dat die kerels dat direct doorhebben hoor, en er zich er dan ook onmiddellijk naar gaan gedragen.

david_ve
11 juni 2011, 22:28
ok voor mij is konijn ferm ver! 1 keer geweest!
best da ik toen een nummerke krag van iemand die het wachten beu was!
voor de drukte alleen al zou ik zeker niet terug gaan!ook al was ik uit de streek.

heb met art & craft in mariakerke (gent) een goede betrouwbare winkel gevonden
net al te ver (30min) met vrij goede prijzen en zeer goede service.

dus als alternatief voor konijn best ok hoor

PDH65
11 juni 2011, 22:50
ach, iedere winkel zal wel zo zijn verkopers hebben zekers.

Zelf ga ik nu toch al zo'n 3 jaar naar Konijnenberg te Turnhout en ben er elke keer vriendelijk en correct behandelt.
Maar ook ik doe online research en weet meestal wel wat ik wil als ik daar toekom.

Ohja, dankzij mijn werk kan ik daar op maandagmiddag passeren en dan is het meestal lekker rustig. En zijn de batterijen van de verkopers natuurlijk nog lekker opgeladen.

LittleLeentje
11 juni 2011, 23:21
Ik ben lang verkoper geweest... ( niet in de foto industrie )

Klant is zeker geen koning, en zeker de laatste jaren niet meer, waar ze ( zeker in grote shops à la Konijnenberg ) vanalles komen vragen en proberen en dan online kopen in Engeland omdat de pond toevallig goedkoop staat...

Als je je parlé staat te doen, en er zit daar zo een wijsneus ( hoe goed ie het ook moge weten ) constant zijn haak in te slaan, wisten ze het ook rap. Als je als verkoper ziet dat er een beginneling voor U staat, moet ge daar inderdaad geen 1.4 lens aan proberen te verkopen, de "kenner" die mee is, denkt uiteraard aan niets anders, maar daar is de beginneling toch niets mee...

Ik heb ook al veel gekocht van die ouwere mens, hij is idd écht wat ik noem ( en dat is niet negatief, integendeel ) , een heel assertieve typische Hollander... Ik heb de indruk dat wij Vlamingen liever een kiss-ass verkoper hebben, wat zijt ge daar dan mee... Ik vond hem alleszins dik OK, en ik heb er ook al discussies over lenzen en vanalles mee gehad hoor... ( en vòòr ik daar 1 iets gekocht had, ben ik daar zeker een 4-5 tal keer geweest, dat ik letterlijk zei '" Ik koop vandaag nog NIETS, ik ben op zoektocht", en telkens ben ik goed begeleid geweest en ging ik naar huis met een goed gevoel !

Een winkel wordt idd niet zo groot door de mensen verkeerde dingen te verkopen. Maar net zoals op dit forum, komen daar waarschijnlijk dagdagelijks betweters, en interessanterikken die toch àlles wat een verkoper daar zegt negatief gaan uitleggen...
En wees maar zeker, dat die kerels dat direct doorhebben hoor, en er zich er dan ook onmiddellijk naar gaan gedragen.

Ok ik snap je betoog. Er zullen idd veel betweters zijn.
Ik vind niet van mezelf dat ik betweterig was, ik probeerde gewoon zijn (moeilijke) uitleg soms op een gemakkelijkere manier, met 2 woordjes extra, te verduidelijken aan de vriendin die meewas.

Hij is idd een voorbeeld van een érg assertieve Nederlander. Dat is idd een verschil met de toch wat bedeesdere Belgen.

Maaaarrrr... ook al 'vond' hij dat ik me niet "zou moeten moeien", dan nog niet moet hij mij en de vriendin die meewas over de ganse zaak belachelijk maken. Ik werd letterlijk het zwijgen opgelegd.

Jullie hebben gelijk dat je aan een leek geen 50mm f/1.2 gaat moeten verkopen. Zeer zeker. Maar ik weet wel waar de vriendin naartoe wil. Ze heeft een erg creatieve geest en héél veel ideeën, ik weet gewoon dat ze, eens ze de theorie van een DSLR doorheeft, heel erg mooi en creatief uit de hoek kan komen... Ze wil met haar camera méér doen dan foto's trekken van haar nichtjes of familie...

Juist daarom was ik geen voorstander om een kitlens aan te kopen voor haar. Omdat ze ambities heeft..
Ik heb de vriendin alles uitgelegd over de werking van een body en lenzen. Alles.
Maar blijkbaar dacht de verkoper het volgende:
"Een beginner MOET beginnen met een kitlens"... en die redenering volg ik niet...
Voor huis-en keukengebruik, OK, maar niet voor iemand met een zeer creatieve geest en ambities in fotografie...

Helaas Pindakaas. ;-)

Klojo
12 juni 2011, 05:15
Jullie hebben gelijk dat je aan een leek geen 50mm f/1.2 gaat moeten verkopen. Zeer zeker. Maar ik weet wel waar de vriendin naartoe wil. Ze heeft een erg creatieve geest en héél veel ideeën, ik weet gewoon dat ze, eens ze de theorie van een DSLR doorheeft, heel erg mooi en creatief uit de hoek kan komen... Ze wil met haar camera méér doen dan foto's trekken van haar nichtjes of familie...

Juist daarom was ik geen voorstander om een kitlens aan te kopen voor haar. Omdat ze ambities heeft..
Ik heb de vriendin alles uitgelegd over de werking van een body en lenzen. Alles.
Maar blijkbaar dacht de verkoper het volgende:
"Een beginner MOET beginnen met een kitlens"... en die redenering volg ik niet...
Voor huis-en keukengebruik, OK, maar niet voor iemand met een zeer creatieve geest en ambities in fotografie...

Dan moet uw vriendin beginnen met het begin en U doet haar geen plezier met haar handje vast te houden. Een kit lens zal zeker voldoen zeker voor het creatief fotograferen, de beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren. Ken uw plaats vriendin.... en moei U met uw eigen zaken.

Me dunkt dat U gewoon alles wil beter weten, ik begin de verkoper te begrijpen.

foto4fun
12 juni 2011, 07:02
Uw opmerkingen & suggesties bij fotokonijnenberg.be

Help ons onze service te verbeteren

Bij Foto Konijnenberg doen we er alles aan om de tevredenheid van onze klanten te waarborgen.
Heeft u opmerkingen of suggesties om onze service op bepaalde punten nog beter te maken?

Laat het ons weten: stuur een e-mail naar info@foto-konijnenberg.nl, dan hoort u snel van ons.
En zie wat ze zeggen die Hollanders.
Je hebt: verkopers en verkopers, klanten en klanten, mensen zijn mensen.

Die is goed hoor ... klant is koning hé gasten ...
Ja die is hilarisch:clown::green:

+1

berto
12 juni 2011, 07:54
Ik ben (heb het bijgehouden) 5 keer bij Konijnenberg geweest. 3 keer om iets te kopen, 2 keer voor wat informatie.
Alle 5 keren (verschillende verkopers): vriendelijk, professioneel, tijd genoeg, prima uitleg. Kan er geen verkeerd woord over zeggen.
Probleem met dit soort zaken, waar ontzettend veel volk over de vloer komt, is dat als er eens iets fout gaat (en dat gebeurd overal) het dan meteen breed uitgesmeerd wordt "in de media".
Mag natuurlijk gezegd worden maar een beetje relativeren is toch wel op zijn plaats.

Groeten, Bert

Rudy
12 juni 2011, 08:10
Ikzelf heb het ook niet hoog op met die ene persoon bij FK in Turnhout. Te arrogant en betweterig type. Kan misschien in NL wel scoren met zijn gedrag, maar bij mij in ieder geval niet.
Komt erbij dat de prijzen van FK al lang niet meer bij de beste zijn, integendeel, je vind nog nauwelijks duurdere plaatsen, en dan klopt het ganse plaatje niet meer voor mij.

bouk
12 juni 2011, 08:11
.........
Mag natuurlijk gezegd worden maar een beetje relativeren is toch wel op zijn plaats.

mee eens, daarom vind ik de topictitel slecht gekozen.
en dan zeker "slechte verkoper(S)".
grt,bouk.

Beauke
12 juni 2011, 08:12
Dan moet uw vriendin beginnen met het begin en U doet haar geen plezier met haar handje vast te houden. Een kit lens zal zeker voldoen zeker voor het creatief fotograferen, de beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren. Ken uw plaats vriendin.... en moei U met uw eigen zaken.

"Moeten" beginnen met begin? Niet echt mee akkoord zenne!
Ieder doet, laat wat hij/zij wil maar ik was ook geen voorstander om eerst te "moeten" beginnen met vb. een kitlens!
het moet natuurlijk duidelijk zijn of het geen bevlieging is die hobby en zoniet geef ik voorkeur aan meteen (als dat binnen het budget valt voor ieder) toch het goede materiaal aan te schaffen.

"De beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren"....?
Volgens mij zullen die beperkingen haar enkel beperkingen opleggen.

Dat enkel mijn mening, voor de rest van dit verhaal kan ik niks zeggen want ik was er niet bij!

Tink
12 juni 2011, 08:27

Wereld op zijn kop.
Ik ga niet beweren dat je met een kitlens niet creatief zal zijn, maar een 17-50 2,8 is nu ook niet meteen de meest exotische lens.
Hier op het forum is zo'n 17-50 2,8 zowat de meest aangeraden lens aan een beginner die zich voorgenomen heeft om serieus met fotografie bezig te zijn.
In eerste instantie een canon, maar de Third party lenzen bij krapper budget worden ook geregeld aangeraden. Net zoals men hier bij voldoende budget onmiddellijk naar een 60d verwijst en bijna zelden naar een 1100d.
Die adviezen komen niet van mij, maar van heel wat ervaren fotografen.
Dus om nu meteen te zeggen dat ze haar mond moet houden en nederig moet beginnen....(en in mijn ogen is dat dan geen kitlens maar een voor mij nog steeds mooie 50mm 1,8 als je dat argument wil gebruiken) is voor mij een stelling waarbij ik eerder minachting naar de vriendin toe hoor van jouw kant uit, dan een valabel argument tegen een 17-50 2,8 lens.

Ik ga mij verder niet uitspreken wie in de oorspronkelijke discussie gelijk heeft, want ik was er niet bij en er zijn altijd twee kanten. Ik weet wel dat het soms zo kan overkomen. Ik heb het zelf in totaal andere situaties meegemaakt dat ik me achteraf ook zo voelde, dat ik na opzoekwerk een weloverwogen keuze heb gemaakt, nog een laatste vraag heb waar ik niet uitgeraak en de verkoper graag wil laten zien hoeveel hij er wel niet van weet en hoe "goed" geïnformeerd de klant wel niet dacht dat hij was en die illusie graag even wil doorprikken door een mondelijke toets te houden en me begint uit te vragen waarom ik dit of dat wil (maar dan niet op geïnteresseerde wijze maar op denigrerende leraar-student wijze... en ze vooral willen laten zien hoe superieur ze zelf zijn, en dat ik weer het klantje ben dat dacht dat ik het beter wist).
Probleem is dat ik heel onzeker ben en mondeling blokkeer. Wat ik op zo'n momenten kan antwoorden staat niet in verhouding met mijn werkelijke kennis. Mijn echtgenoot heeft achteraf dikwijls hierop gewezen.

In eerste instantie ben ik dan ook gefrustreerd en krijgt mijn echtgenoot tien keer het verhaal te horen. Maar na een tijd realiseer ik me dat ik kostbare tijd verlies aan iets waar ik toch niets meer aan kan doen.
Ik trek meestal de conclusie dat het niet werkt tussen mij en die verkoper. Wie uieindelijk gelijk had of ongelijk laat ik in het midden.
Ik ga gewoon opzoek naar iemand waar het beter mee werkt als ik een bepaalde service wil.

In jouw geval: ik kan begrijpen dat het zo aanvoelde, ook al was het misschien de bedoeling niet. Ben je nu na alles te laten bezinken tot de conclusie gekomen wat jouw argumenten zijn voor een andere lens, ga naar je vriendin, leg het uit, laat haar kiezen, vermits je blijkbaar zeven dagen omruiltijd hebt is dat een mooi extraatje dat niet overal kan en ga specifiek voor een bepaalde lens omruilen.
Het zou nog stommer zijn om als je de kans krijgt om te ruilen om het niet te doen als de vriendin niet tevreden is.

jvdk
12 juni 2011, 08:41

Lachwekkende reactie zeg, als er hier op het forum een beginner vraagt met welke apparatuur hij/zij moet beginnen, dan is het beste nog niet goed genoeg, maar als de verkoper in de winkel op een onbeschofte manier een kitlens verkoopt, is het allemaal goed en moet je je plaats weten:confused:

Ik zou zelf ook iemand liever een lichtsterke lens aanraden, gewoon omdat je weet dat die langer gebruikt gaat worden

Oli
12 juni 2011, 08:52
ik doe zoals al voordien aangehaald. Gewoon online bestellen, en alst pakje klaar is ophalen. Ik doe sowieso genoeg opzoekingen over lenzen en lees er genoeg over om niets van info te moeten krijgen van de verkopers ginder. Ik weet wat ik wil als ik naar daar ga en ga ook nooit vertrekken zonder het materiaal dat ik wil, en zal nooit vertrekken met iets dat een verkoper me zou aanraden te kopen. Zoals die filters enzo dat ze me altijd proberen aansmeren en een extra verzekering van zoveel jaar... Zul je me nooit zien kopen, als de lens kapot is jah dan is het zo kan na de verzekering ook voorkomen. En me iets anders aanraden dan wat ik wil kopen daar kan ik niet zo goed tegen, vandaar, bestellen, ophalen, finito :) meer moet dat niet zijn voor mij.

Ik heb daar trouwens altijd die vrouwelijke verkoopster gehad daar. Is een vriendelijke maar ze pushen echt teveel om nog extra zaken te verkopen heb ik gemerkt, dat was vroeger niet zo bij konijn, das dus nu wel spijtig dat ze zo bezig zijn. Och ja, ze moeten winst maken he, en met al dat personeel dat ze daar nu moeten betalen ...

LittleLeentje
12 juni 2011, 09:06
mee eens, daarom vind ik de topictitel slecht gekozen.
en dan zeker "slechte verkoper(S)".
grt,bouk.

Ja OK... sorry is waar. jammer genoeg kan ik 'm niet meer veranderen. Gefrustreerd gevoel van het moment.... (en impulsiviteit)

Excuses

LittleLeentje
12 juni 2011, 09:08

Hehe, idd wereld op z'n kop.
Meer zeg ik daar niet over. punt.

danielsl
12 juni 2011, 09:12

Jij doet je naam eer aan :rolleyes:

LittleLeentje
12 juni 2011, 09:14
:G no comment

Binnenuit
12 juni 2011, 09:22
Ik heb bij Konijnenberg altijd goede ervaringen en voor ik iets koop heb ik me goed voorbereid zodat ik weet wat ik wil. Mocht ik alsnog advies willen dan laat ik de verkoper zijn verhaal houden: dat is een kwestie van fatsoen. Wanneer u het beter weet stel dan geen onnodige vragen ook al is het om te tonen hoe slim u bent.
Overigens, ten Noorden van Turnhout de grens over daar heet het Nederland en niet Holland waar Nederlanders wonen en geen Hollanders. Hetzelfde dat je Belgen tenonrechte als Limburger duidt.

bouk
12 juni 2011, 09:26
...........
Overigens, ten Noorden van Turnhout de grens over daar heet het Nederland en niet Holland waar Nederlanders wonen en geen Hollanders. Hetzelfde dat je Belgen tenonrechte als Limburger duidt.

de echte Hollanders wonen in Zuid en Noord Holland.
grt,bouk.

Tin_tin
12 juni 2011, 09:27
Ik ben al redelijk veel geholpen door die grote verkoper van FK en eerlijk gezegd, telkens ik bij konijn terugga hoop ik dat ik bij hem terechtkom want hij geeft altijd perfecte uitleg hoor. Nog nooit hebben ze mij daar iets proberen aan te smeren, maar men vraagt steeds op een beleefde manier of ik nog een filtertje of extra garantie (+2j) erbij wil hebben, maar dat is nu eenmaal hun job.
Ik weet ook wel steeds perfect wat ik wil, en ben op voorhand altijd goed geinformeerd, en meestal reserveer ik ook op voorhand. Voor mij FK :G

LittleLeentje
12 juni 2011, 09:27
Ik heb bij Konijnenberg altijd goede ervaringen en voor ik iets koop heb ik me goed voorbereid zodat ik weet wat ik wil. Mocht ik alsnog advies willen dan laat ik de verkoper zijn verhaal houden: dat is een kwestie van fatsoen. Wanneer u het beter weet stel dan geen onnodige vragen ook al is het om te tonen hoe slim u bent.

we hadden de twee tamrons besteld om te vergelijken. dat mag je niet alleen, er moet altijd een verkoper bijstaan. Begrijpelijk, mr nog steeds wilden we enkel vergelijken.

we hebben de lenzen echter nooit op de body knn schroeven, ze zijn zelfs niet uit hun doos geweest.

Na enkele minuten kregen we een volledig andere lens in ons gezicht... de 18-230...

Ik vind het dus ook niet volledig 'Fatsoen'lijk dat hij ons de lenzen niet heeft laten testen...

LittleLeentje
12 juni 2011, 09:32
MAAR GOED, MENSEN,

een forum is een forum om verschillende meningen en reacties te horen. dank daarvoor. voor - en tegenstanders. logisch

Maar dit is uitgedraaid op een forum post van veel vertier en plezier, met popcorn en veel bier (:D),

maar ik zoek dus nog steeds advies over de theorie, over de lenzen met name, want dat is waar het om ging...

Kunnen jullie ook zo vriendelijk zijn om me daarmee uit de nood te helpen? Minder sensatie weliswaar in de andere forumpost, maar voor mij interessanter...

Bedankt...

Allen hierheen ;-)
http://forum.belgiumdigital.com/f35/tamron-lenzen-28-75-f-2-8-en-17-50-f-2-8-canon-ef-s-18-135-a-370271.html

johan de man
12 juni 2011, 10:01
Ik heb enkel goeie ervaringen met KB (behalve die keer dat ik een zo goed als nieuwe lens verpatste die ze de week erna voor 300 euro meer verkochten). Ze smeren je nooit iets aan dat je niet moet hebben, op een paar kleinigheden na.

Die oudere heer, grote, grijze Nederlander is wel altijd heel behulpzaam en weet waar hij mee bezig is.

Waarom kon je niet gewoon zelf voor je vriendin iets kopen, rekening houdend met haar budget. Je vriendin moest toch niet meekomen ? En dan kon jij op het niveau van de verkoper meepraten.

PDH65
12 juni 2011, 10:23
Ik heb enkel goeie ervaringen met KB (behalve die keer dat ik een zo goed als nieuwe lens verpatste die ze de week erna voor 300 euro meer verkochten). Ze smeren je nooit iets aan dat je niet moet hebben, op een paar kleinigheden na.

Die oudere heer, grote, grijze Nederlander is wel altijd heel behulpzaam en weet waar hij mee bezig is.

Waarom kon je niet gewoon zelf voor je vriendin iets kopen, rekening houdend met haar budget. Je vriendin moest toch niet meekomen ? En dan kon jij op het niveau van de verkoper meepraten.

ja, die vraag heb ik me ook al gesteld. Als jij voldoende kennis hebt om je vriendin alles uit te leggen moet ze toch gewoon op jouw advies afgaan......

Guest13
12 juni 2011, 10:57
Ik heb daar trouwens altijd die vrouwelijke verkoopster gehad daar. Is een vriendelijke maar ze pushen echt teveel om nog extra zaken te verkopen heb ik gemerkt, dat was vroeger niet zo bij konijn, das dus nu wel spijtig dat ze zo bezig zijn. ...
De laatste keer dat ik bij konijn geweest ben, redelijk dure lens, en ind. zij verder pushen op .. ne filter, en ik zei: Die filter dan.. zij: da's gene goeie , je moet deze nemen .. ( klad duurder ) terwijl ik daar niet naar gevraagd had. En dat vind ik er over.
WIE gaat er naar den been houwer en koopt er 200gr kaas, en heeft het ooit al meegemaakt dat die vroeg van : en moet ge geen 200gram salami hebben ?? En als.. ge het dan zou nemen en ge zegt maar zonder look, dat hij dan die met look begint aan te smeren? Laat ons eerlijk zijn, we weten dat ze het doen, we hebben het niet graag, maar laten ze toch doen. konijn op dat punt :B

Guest13
12 juni 2011, 11:02
, ze zijn zelfs niet uit hun doos geweest.
Ik vind het dus ook niet volledig 'Fatsoen'lijk dat hij ons de lenzen niet heeft laten testen...
Als mijn doos open geweest is, dan wil ik die wel testen, maar als ik ene koop moet hij een andere doos nemen die gesloten is. Wil gene terug gekregen rommel van nen andere.
Ik heb een lens gekocht, en die uit de vitrine er op gezet, om te zien of het werkelijk dat was wat ik wlde, maar diegene die ik gekocht heb, daar was de doos NIET van open geweest. ( Het verhaaltje van die van de mediamarkt nog indachtig , waar er fotos stonden op het geheugenkaartje van het "nieuw" fototoestel.)

AndriesDeLeener
12 juni 2011, 11:06
we hadden de twee tamrons besteld om te vergelijken. dat mag je niet alleen, er moet altijd een verkoper bijstaan. Begrijpelijk, mr nog steeds wilden we enkel vergelijken.

we hebben de lenzen echter nooit op de body knn schroeven, ze zijn zelfs niet uit hun doos geweest.

Raar, toen ik daar mijn 2ehands 5d gekocht heb ben ik alleen zeker een 20minuten buiten de winkel geweest en verder dan hun parking en die verkoper had daar toen geen probleem mee.

Aangezien ik ook geen lens bij had heeft ie er toen zelf, hij stond erop dat hij dat zelf deed, een ef 16-35 L F2.8 opgezet zodat ik wat foto's kon nemen.

Ze zullen ongetwijfeld wel de nr-plaat gezien hebben van de auto op de parking maar het gaf toch een gevoel van vertrouwen :)

AndriesDeLeener
12 juni 2011, 11:08
( Het verhaaltje van die van de mediamarkt nog indachtig , waar er fotos stonden op het geheugenkaartje van het "nieuw" fototoestel.)

Een vriend kocht daar een tijdje terug een gsm die bomvol vakantie foto's stond.. :G

Klojo
12 juni 2011, 13:40
"De beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren"....?
Volgens mij zullen die beperkingen haar enkel beperkingen opleggen.

Iedere beperking doet creativiteit in een mens openbloeien.... beperking van middelen stimuleert net creativiteit... Niet dat U zou weten waarover ik praat, ik heb net uw foto's eens bekeken.

Lachwekkende reactie zeg, als er hier op het forum een beginner vraagt met welke apparatuur hij/zij moet beginnen, dan is het beste nog niet goed genoeg

Really? Ik raad mensen anders altijd aan van te beginnen met 2 maal niks... liefst een analoge kleinbeeld met een standaard 50mm lens..... en foto's zelf ontwikkelen in de doka.

Wel, gelukkig is in het echte leven mijn naam niet Daniel. Lol, stel je voor zeg!

:G no comment

Lekker natrappen? Toont aan wat voor mens je bent.

Beauke
12 juni 2011, 15:05
Iedere beperking doet creativiteit in een mens openbloeien.... beperking van middelen stimuleert net creativiteit... Niet dat U zou weten waarover ik praat, ik heb net uw foto's eens bekeken.

Toon eens Uw foto's want ik zie hier nergens iets zodat ik eens weet wat creatief zijn is.
Serieus nu, is dit een manier van reageren op iemands mening? die gaf je anders toch ook!

Really? Ik raad mensen anders altijd aan van te beginnen met 2 maal niks... liefst een analoge kleinbeeld met een standaard 50mm lens..... en foto's zelf ontwikkelen in de doka.
Aanraden... bij u is het eerder van moeten!

, gelukkig is in het echte leven mijn naam niet Daniel. Lol, stel je voor zeg!
Je bent sterk in alles in het belachelijke trekken maar ja Klojo staat voor iets hé!

Lekker natrappen? Toont aan wat voor mens je bent.

Hihi, Klojo je beseft bijlange niet hoe jij hier overkomt als mens!

hung
12 juni 2011, 15:09
Hallo kroket. BD is leuk voor dit soort draadjes.
:G

xippix
12 juni 2011, 16:26

Gaan kijken naar je website -> ge-WOW-ed -> direct gevolgd op twitter
Als ik ooit trouw, ik weet je te vinden :D

sorry, helemaal off-topic...
Ruzie rustig verder allemaal :clown:

danielsl
12 juni 2011, 17:53
Wel, gelukkig is in het echte leven mijn naam niet Daniel. Lol, stel je voor zeg!

Ik heet ook geen Daniel, dus wat loop je toch te bazelen KLOJO!!!

LittleLeentje
12 juni 2011, 19:02

hey hung, een biertje?

leuk draadje idd, maar dit wordt méér met stinkende modder smijten dan objectiviteit... maar bon, that's a forum for apparantly...

schol eh mannen!

PS aan allen: Ik ben iemand die van humor houd... en anderen hier ook. dus een korrel zout af en toe kan heus geen kwaad.... :bom:

Mriya
12 juni 2011, 19:16
Hey juppekes

Ik vind ook altijd leuk om te volgen zulke topics :p:p

Dus bij deze heb er een abonnementje bij :G

Nu hopen dat er geen mod langskomt met een sleuteltje om dat boeltje hier af te sluiten.

LesC
12 juni 2011, 21:30
Vraag je er om? ;)

Ik denk dat dit onderwerp voldoende besproken is, niet?