Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

    Net terug van Konijnenberg Turnhout. Ik en vriendin komen om 5u binnen. Winkel sluit om half 6. Nog redelijk op tijd dus...

    We willen 2 lenzen vergelijken.
    De verkoper is vanaf minuut 1 heel vijandig tov mij (omdat ie merkt dat ik géén leek ben), doet een veeeeel te moeilijke uitleg aan de vriendin, de leek. Omdat ik gewoon weet dat die vriendin z'n veel te snelle uitleg niet kan volgen val ik hem dus af en toe bij in z'n uitleg, om het duidelijker te maken aan de vriendin.
    Na de tweede keer in te vallen zegt ie "Wil je me niet meer onderbreken aub?", terwijl ik enkel maar probeerde te verduidelijken aan m'n vriendin wat ie zei. Dus ik zwijg (wat moeilijk is voor me).

    Op de duur is ie enkel tegen mij bezig (terwijl ie niet aan mij moest verkopen) in overtreffende-kennis-in-fotografie-trap, zodanig dat de vriendin waarvoor de aankoop bestemd is, er helemaal geen jota meer van snapt. Echt aan't razen was ie.

    Hij probeert ons een andere lens aan te smeren, en ik vraag vriendelijk, of ik effe de uitleg van die lens op de website mag lezen...
    Hij "waarom moet je dat nou lezen? 'k Heb het je juist verteld. Geloof je me niet mss?"
    Ik "Jawel meneer, ik geloof u, maar ik neem de dingen beter in me op als ik ze voor me zie staan, OF MAG DAT NIET MISSCHIEN?"

    Jeetje, we werden (ik en de vriendin) er allebei knettergek van.
    Een marktkramer, dat was ie. En zulke verkopers was ik niet gewoon in Konijn.

    Jammer dat ze zulke mensen binnenhalen. Had 'm nog nooit eerder daar gezien. Maar door hem wil ik dus NOOIT meer geholpen worden.

    Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)

    Bij deze... GrrrrrRRRRRRrrrrr

    PS OVER DE LENZEN DISCUSSIE: Lees Hier: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-370271.html
    Last edited by LittleLeentje; 10 juni 2011, 22:31.
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

    Waarom vraag je dan niet gewoon of ie weggaat?

    Comment


    • #3
      Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

      Nu ga ik zelf nooit van mijn leven nog binnen bij Konijn na enkele serieuze problemen ... maar eerlijk gezegd verbaast me dit wel, normaal gezien word je toch redelijk goed geholpen.

      Nu die kerel zou bij mij serieus geweten hebben wat ie kon doen met zijn uitleg ... En de hele winkel en half Turnhout ook
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

        Zelf ook enkele keren binnen geweest bij Konijn maar me voorgenomen er niks meer te kopen, een 1-dags seminarie gevolgd van Dhr. D'haeze maar dit was een meer dan verloren dag met enkel de bedoeling filters etc te verkopen. Nee, veel te commercieel en het hoeft niet meer voor mij.
        Heel tevreden van Kristof bij Art&Craft als verkoper en voor de spullen die hun niet verkopen (camo gear, een niet Manfrotte balhoofd, ...) koop ik van nu bij Cameratools, KameraExpress, ...

        Comment


        • #5
          Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

          zonde dat je daar nog iets gekocht hebt dan. (en zeker wat hij jullie aansmeerde)

          ik zou gewoon weg gaan zonder te kopen, das het enige teken (voor hem) dat hij niet goed bezig is.

          nu is hij alleen maar meer overtuigd van z'n gelijk

          Comment


          • #6
            Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

            in het forum "objectieven" heb ik het probleem van zijn advies aangekaart. Ik ga zien wat er daar op gezegd wordt en - in onderling advies met m'n vriendin - de lens mss retouren (je hebt 7 werkdagen de tijd).

            HIER: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-370271.html
            Last edited by LittleLeentje; 10 juni 2011, 22:31.
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #7
              Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

              Morgen breng ik hun ook een bezoek. De 24mm 1.4 die ik gekocht heb is blijkbaar een slecht exemplaar. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen dat het om een slecht exemplaar gaat valt niet te betwisten. Hopelijk krijg ik gewoon meteen een nieuwe. :d
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                Konijnenberg? Is dat geen webwinkel-postorderbedrijf dat per definitie bespaart op verkopers?
                Toen ik zelfs voor duizende euro's mooi op voorhand had laten klaarleggen, waren de magazijniers niet blij dat ik het zakske nog moest kiezen om het allemaal te kunnen dragen. En het prulke waarvan ik dacht het niet op de bestelling te hoeven vermelden, hadden ze plots botweg niet.
                Op het gemeentehuis hadden ze de vuilniszakken die voor hun neus lagen, trouwens ook niet. Het zal dus wel aan mij liggen.
                Last edited by Poza; 11 juni 2011, 00:02.

                Comment


                • #9
                  Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                  Ik heb daar ook eens zoiets meegemaakt toen ik een beautydish ging kopen.
                  De oudste verkoper daar kwam naar mij en hij zei toen dat ik er een honingraat bij moest kopen want dat ik er anders toch niets mee kon doen.

                  Ik had geen honingraat nodig, moest dienen om een mooiere catchlight te maken en dan speelt gericht licht geen rol, wordt toch onderbelicht. Dus ik zei hem ook dat ik die niet moest hebben.

                  Hij haalde z'n neus op en gaf me een vieze blik, dan ging hij de dish tegen z'n zin halen en toen hij terug kwam gooide hij die vrijwel tegen de grond met de 'gevatte' opmerking: "Hier is je barbeque, de kolen hebben we niet"

                  Volgens mij maakt het niet uit wat ik koop, als ik maar betaal, niet dan?

                  Voor mij dus ook studio73 voortaan. Alleen jammer dat die geen jinbei verkopen
                  500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                    Oorspronkelijk geplaatst door xippix Bekijk bericht
                    Ik heb daar ook eens zoiets meegemaakt toen ik een beautydish ging kopen.
                    De oudste verkoper daar kwam naar mij en hij zei toen dat ik er een honingraat bij moest kopen want dat ik er anders toch niets mee kon doen.

                    Ik had geen honingraat nodig, moest dienen om een mooiere catchlight te maken en dan speelt gericht licht geen rol, wordt toch onderbelicht. Dus ik zei hem ook dat ik die niet moest hebben.

                    Hij haalde z'n neus op en gaf me een vieze blik, dan ging hij de dish tegen z'n zin halen en toen hij terug kwam gooide hij die vrijwel tegen de grond met de 'gevatte' opmerking: "Hier is je barbeque, de kolen hebben we niet"

                    Volgens mij maakt het niet uit wat ik koop, als ik maar betaal, niet dan?

                    Voor mij dus ook studio73 voortaan. Alleen jammer dat die geen jinbei verkopen
                    Hoe zag die verkoper eruit? Hollander met brilleke, lang en smal? In de 50?
                    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                    Comment


                    • #11
                      Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                      ik ben een geregelde klant van Konijnenberg Turnhout .

                      tot nog toe heb ik alleen maar goede ervarigen gehad en dit met meerdere verkopers van deze winkel ( goede uitleg, vriendelijk en bij grote aankopen wordt ruim de tijd genomen om een en ander te testen en te vergelijken )

                      natuurlijk ligt de ene verkoper je beter dan de andere, maar telkens weer correcte service gekregen.

                      ik ga meestal wel op momenten dat het er niet te druk is .

                      Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                        Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
                        ik ben een geregelde klant van Konijnenberg Turnhout .

                        tot nog toe heb ik alleen maar goede ervarigen gehad en dit met meerdere verkopers van deze winkel ( goede uitleg, vriendelijk en bij grote aankopen wordt ruim de tijd genomen om een en ander te testen en te vergelijken )

                        natuurlijk ligt de ene verkoper je beter dan de andere, maar telkens weer correcte service gekregen.

                        ik ga meestal wel op momenten dat het er niet te druk is .

                        Dirk
                        Ik ben (was??) ook een regelmatige klant. En tot nu toe ook altijd heel correct behandeld geweest. (Machteld vind ik erg goed bvb).
                        Maar dit? Er zwaaaaarrrr over...
                        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                        Comment


                        • #13
                          Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                          Niet dat het er iets toe doet, maar toch ben ik nieuwsgierig naar het verhaal dat de
                          verkoper over u te vertellen heeft.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Niet dat het er iets toe doet, maar toch ben ik nieuwsgierig naar het verhaal dat de
                            verkoper over u te vertellen heeft.
                            Awel... in alle eerlijkheid en objectiviteit denk ik er ook zo over.

                            Ik probeer me de situatie in te beelden:

                            Leek kom met niet-leek in een fotografie-shop.
                            Leek vraagt een woordje uitleg aan de verkoper.
                            Afgaande op de objectief-discussietopic: occassioneel vakantiekiekje,...
                            Verkoper geeft adhv de gegeven info wat meer uitleg en prijst zelfs een goedkoper objectief aan. Wil de leek niet onnodig op kosten jagen.
                            Zit daar een wise-ass niet-leek de verkoper te "verbeteren/verstaanbaar" te maken tegenover de leek. En niet éénmaal, maar meerdere keren.
                            De verkoper maakt de bedenking: "Waarom kom je überhaupt een woordje uitleg vragen als je vriendin het toch beter weet?"
                            Afhankelijk van de aard van het beestje kan de verkoper op verschillende manieren reageren. In dit geval niet zo acceptabel zoals de niet-leek zou willen.

                            Bedenkingen:
                            1) Kon de leek aan de verkoper zelf niet vragen om wat meer in begrijpelijke taal te spreken?
                            2) Misschien was het beter de verkoper eerst z'n verhaal te laten doen en misschien daarna persoonlijk met je vriendin de bedenkingen/aanvullingen/verbeteringen te doen?

                            LittleLeentje: ik wil geen stok in het hoenderhok gooien, persoonlijk denk ik zo een beetje dat ik me zowel kan inleven in uw verhaal, als dat van de verkoper. 't Komt volgens mij toch wel een beetje van twee kanten. Best is, volgens mij dan toch, als je een leek wat bijstand wil verlenen bij een aankoop in een winkel, dat je wat afstand houdt in het gesprek dat de verkoper met je vriendin voert. Want als er twee mensen tegen haar bezig zijn is het volgens mij voor haar ook niet gemakkelijk om alles te blijven volgen.
                            Ik ben ervan overtuigd dat je vriendin (die jou tenvolle vertrouwd, anders zou ze je niet meegevraagd hebben) op het eind van het verhaal toch nog even je goedkeuring zal vragen.

                            Soit, jammer dat het geen leukere ervaring mocht zijn, da's het spijtige aan het verhaal.
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #15
                              Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              Awel... in alle eerlijkheid en objectiviteit denk ik er ook zo over.

                              Ik probeer me de situatie in te beelden:

                              Leek kom met niet-leek in een fotografie-shop.
                              Leek vraagt een woordje uitleg aan de verkoper.
                              Afgaande op de objectief-discussietopic: occassioneel vakantiekiekje,...
                              Verkoper geeft adhv de gegeven info wat meer uitleg en prijst zelfs een goedkoper objectief aan. Wil de leek niet onnodig op kosten jagen.
                              Zit daar een wise-ass niet-leek de verkoper te "verbeteren/verstaanbaar" te maken tegenover de leek. En niet éénmaal, maar meerdere keren.
                              De verkoper maakt de bedenking: "Waarom kom je überhaupt een woordje uitleg vragen als je vriendin het toch beter weet?"
                              Afhankelijk van de aard van het beestje kan de verkoper op verschillende manieren reageren. In dit geval niet zo acceptabel zoals de niet-leek zou willen.

                              Bedenkingen:
                              1) Kon de leek aan de verkoper zelf niet vragen om wat meer in begrijpelijke taal te spreken?
                              2) Misschien was het beter de verkoper eerst z'n verhaal te laten doen en misschien daarna persoonlijk met je vriendin de bedenkingen/aanvullingen/verbeteringen te doen?

                              LittleLeentje: ik wil geen stok in het hoenderhok gooien, persoonlijk denk ik zo een beetje dat ik me zowel kan inleven in uw verhaal, als dat van de verkoper. 't Komt volgens mij toch wel een beetje van twee kanten. Best is, volgens mij dan toch, als je een leek wat bijstand wil verlenen bij een aankoop in een winkel, dat je wat afstand houdt in het gesprek dat de verkoper met je vriendin voert. Want als er twee mensen tegen haar bezig zijn is het volgens mij voor haar ook niet gemakkelijk om alles te blijven volgen.
                              Ik ben ervan overtuigd dat je vriendin (die jou tenvolle vertrouwd, anders zou ze je niet meegevraagd hebben) op het eind van het verhaal toch nog even je goedkeuring zal vragen.

                              Soit, jammer dat het geen leukere ervaring mocht zijn, da's het spijtige aan het verhaal.
                              Ja snap jullie beiden. Toen ie met z'n goochel diafragma, full frame, crop, x 1.6, breedhoek, portret, vervorming uitleg bezig was, die voor een totale beginner zoals m'n vriendin veel te ingewikkeld was, heb ik me na die opmerking "wil je me niet onderbreken", op de achtergrond gehouden.

                              Het ging dus over 2 tamron lenzen (zie topic in forum 'objectieven') die we gewoon wilden vergelijken en op de body schroeven, zodat de vriendin het verschil kon zien.

                              Ik weet wat ze ermee wil gaan doen, op termijn hetzelfde als ik, dus wilden we 2 lichtsterke standaardszooms uitproberen. We hadden niet perse om uitleg gevraagd, maar er moet een verkoper bijstaan als je lenzen wil testen blijkbaar.
                              We hebben dei 2 lenzen nooit kunnen testen. Hij heeft ze niet eens uit de doos gehaald en m'n vriendin ineens naar een kitlens (18-135) geloodsd.

                              De vriendin en ik hadden haar budget goed bekeken, en we wilden dus voor het geld dat ze kan vrijmaken en zo goed mogelijk pakketje samenstellen, waar ze een hele tijd zoet mee is.

                              Ik ben destijds begonnen met een 1000D en een Sigma 18-200. Goede stratersset, maar na 1.5jaar heb ik de Sigma verkocht omdat die qua lichtsterkte niet voldeed. Die fout wilden we dus niet maken, en ineens voor een lichtsterke lens gaan...

                              Mr bon, hij kwam af met de Kit 18-135, en omdat ik die lens niet ken, vroeg ik gewoon of ik de uitleg op de website mocht lezen.

                              Om het cru te stellen ketste hij alles af van Third Party lenzen. Enkel de Canons, en eigenlijk enkel de 18-135 kon voor hem. Voor de rest was al de rest niet goed voor hem...

                              En dat begrijp ik niet goed.

                              Over 'mijn vriendin ff apart nemen en de uitleg rustig over doen aan haar', hebben we geprobeerd, we hebben ons ff apart gezet, mr na een minuut kwam ie er alweer bijstaan...
                              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                              Comment

                              Working...
                              X