Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-500

    Hoi,

    Ik ga me een Sigma 50-500 aanschaffen, en ik kom bij het zoeken op verschillende sites uit op prijzen die zeer ver uit elkaar liggen.

    Bv;/






    Is dit dezelfde lens?
    Zo ja, waar zi dan het enorme prijsverschil? Beide hebben OS zie ik, dus dat kan het al niet zijn.

    mvg
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Sigma 50-500

    Betere inkopers, ingekocht bij een betere Yen/€verhouding, zijn tevreden met een lagere winst per verkoop, maar misschien daardoor wel een hogere winst enz..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-500

      NL is beterekoop in de meeste gevallen dan B.
      Er moet in NL ook minder BTW betaald worden dan in B.
      Je moet ook voor jezelf overwegen of je in NL besteld ik bedoel daarmee dat het bij problemen wat verder weg ligt.
      Is het prijsverschil de moeite dan kan je gewoon in NL bestellen, meestal zijn de bekende grote zaken heel correct zelfs als er iets niet goed gaat.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-500

        Okay merci voor het antwoord
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-500

          Mooie lens hoor. Ik denk dat je qua prijs/kwaliteit niet beter kan krijgen!
          Groeten Remco.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-500

            check ook altijd de garantie-termijn

            bij sommige winkels staat dat ze maar 1 jaar geven en andere 2j dus dit kan ook voor een prijsverschil zorgen

            edit:



            Hier zo een bewijs, cameranu.nl => duurder camera.nl maar cameranu.nl geeft 3 jaar garantie op deze lens terwijl camera.nl zegt dat het nederlandse garantie is en dus eigenlijk nie specifieert hoeveel dit is, dacht 1 jaar
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-500

              Consumentengarantie in NL is 2 jaar.
              Groeten Remco.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50-500

                Re: Sigma 50-500

                --------------------------------------------------------------------------------

                NL is beterekoop in de meeste gevallen dan B.
                Er moet in NL ook minder BTW betaald worden dan in B.
                je mag je ook niet blind staren op die btw hoor want op 1000 euro scheeld dat 20euro
                nederlanders hebben gewoon beter verkoopstechnieken een voorbeeld een bekende pijnstiller word in nederland verkocht voor 050 cent in belgie vragen ze 4 euro

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50-500



                  alleen al voor het gewicht
                  Last edited by palombian; 23 november 2010, 08:03. Reden: gewicht

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50-500

                    Bwoah het gewicht speelt zoveel rol niet voor mij.

                    En ik zou toch kiezen voor de Sigma aangezien die bij 50mm begint en niet bij 100, wat het een betere all-rounder lens maakt denk ik persoonlijk. Maar ik ken er uiteraard niet erg veel van, dus ik kan er totaal naast zitten ook

                    Grtz
                    Last edited by BelgianEvo; 23 november 2010, 11:21.
                    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50-500

                      Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                      En ik zou toch kiezen voor de Sigma aangezien die bij 50mm begint en niet bij 100, wat het een betere all-rounder lens maakt denk ik persoonlijk.
                      Volgens mij een kul argument, volgens mij zal je deze lens zelden onder de 200/300 mm gebruiken, om dat je in dat gebied niet zo'n joekel op je camera wil hebben en misschien ook wel iets lichtsterkers. Je zal misschien weleens een shot missen, omdat er ineens een kanarie vlak voor je zit en dan veel binnen het bereik is, jammer dan! Maar de volgende keer zit die nog dichterbij en heb je ook aan de 50mm niks. Het gaat om de foto's die wel maakt en niet die je niet maakt, er gebeurd ook z veel achter je wat je perfect het kunnen fotograferen, maar dat zie je gewoon niet.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50-500

                        En als ze te dichtbij zitten vliegen ze toch weg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50-500

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          check ook altijd de garantie-termijn

                          bij sommige winkels staat dat ze maar 1 jaar geven en andere 2j dus dit kan ook voor een prijsverschil zorgen

                          edit:



                          Hier zo een bewijs, cameranu.nl => duurder camera.nl maar cameranu.nl geeft 3 jaar garantie op deze lens terwijl camera.nl zegt dat het nederlandse garantie is en dus eigenlijk nie specifieert hoeveel dit is, dacht 1 jaar
                          Bij Sigma Benelux heb je altijd 3 jaar garantie. Enige dat je moet doen is je product registreren op de Sigma site (met het serienummer van het artikel...en levert geen spam op weet ik uit ervaring) en je ontvangt in de mailbox een garantiecertificaat (pdf) met 3 jaar garantie. Die uitprinten en samen met de bon bewaren (mocht je computer crashen, want Sigma verstrekt dat bewijs maar één keer). Uiteraard werkt dit niet bij grijze import, om die reden hebben ze dat ook ingesteld. Tegengaan van grijze import.

                          Maar in het kort...of je nu in NL of in B koopt...bij Sigma heb je, mits geen grijze import, 3 jaar garantie.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 50-500

                            Misschien overwegen om een tweedehands te kopen.
                            Persoonlijk kocht ik zo'n lens voor 500 euro op dit forum onder de rubriek 'aangeboden'.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 50-500

                              Oorspronkelijk geplaatst door KDD Bekijk bericht
                              Misschien overwegen om een tweedehands te kopen.
                              Persoonlijk kocht ik zo'n lens voor 500 euro op dit forum onder de rubriek 'aangeboden'.
                              Dat zal dan de versie zonder OS zijn vermoed ik

                              Ik zou graag die mét OS hebben.
                              Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                              Comment

                              Working...
                              X