Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

    Ben van plan om mij een mooi setje aan te schaffen en daardoor al een tijdje dit forum aan het volgen en een aantal boeken aan het lezen.


    Maar nu geraak ik er maar niet uit welke objectieven ik er bij zou nemen.

    Doel is evenementen, stadsfotografie, familie, portretten.

    Een item dat ik belangrijk vindt is een goede bouwkwaliteit.(liever iets langer sparen voor iets deftig)

    De lens waar ik al uit ben is de 70-200 f2,8 L.

    Als wandellens geraak ik er niet uit 24/70 L of 17/55 of 24/105 L ???? of nog andere suggsesties zijn welkom.

    Ook voor groothoek ben ik er nog niet uit.En een prime er nog bij nemen of niet?

    Je ziet het al vele vragen en hoe meer je leest hoe meer je soms de twijfel toeslaat

    Alle goede raad is welkom

    groetjes patje

  • #2
    Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

    Hoi
    Ik heb ook een 7D en na bijna 6 jaar sparen en proberen heb ik nu een setje van 6 lenzen die aan m'n noden voldoen (buiten een lange tele).
    Ik heb net een Sigma 10-20 gekocht voor de groothoek onder andere omdat ik met m'n 24-70 toch dikwijls te ver moest gaan staan om alles erop te krijgen. Verder heb ik een 70-200 ook van sigma, een 28mm (staat te koop) die ik te weinig gebruik, een 50mm 1.4 en een fisheye.
    Ondanks wat velen zeggen vind ik de 24-70 heel goed als wandel/standaardlens op de 7D. Breed en lang genoeg voor de meeste dingen en f2.8.
    De EX lenzen van Sigma moeten volgens mij niet onder doen voor de canon's buiten de weathersealing. Ik heb er nu 3 en alledrie zijn ze gebouwd als een tank.
    Primes zijn leuk voor als je licht op stap wilt gaan of voor als je met een kleine dof wilt werken.
    Veel hangt af van je budget natuurlijk

    Grt
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

      Ik heb de 24/105 en heb zoals hierboven vermeld ook het probleem dat ze soms niet breed genoeg is en men kan niet altijd achteruit .Wel zeer tevreden over de lens .Een tweede groothoekzoom dringt zich op.Heb van moderator deze link gekregen en dit is ook een oplossing .
      Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

      Comment


      • #4
        Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

        Als wandellens, hoewel ze daar eigenlijk wel iets te zwaar voor is, en voor in de stad of
        zo, zou ik gaan voor de 17-55 2.8 omdat ik vind dat de andere twee niet breed genoeg
        zijn. Tenzij je nog een 10-22 of iets dergelijks erbij wilt aanschaffen. Maar in een stad
        heb ik liever maar een lens bij. Alleen is het geen L lens. Die indien je in de toekomst
        naar full frame overschakelt, moet je ze verkopen vanwege onbruikbaar.
        Heb wel de indruk dat je een prachtig setje bij elkaar aan het scharrelen bent.

        Comment


        • #5
          Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

          mss dat dit je helpt?

          ik neig in alle geval zeer sterk naar de combinatie 10-20 + 20-105 + 100-400

          mvg

          Laurens
          canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

          Comment


          • #6
            Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

            Ik heb voor de 7D een Canon 10-22, 24-70, 400mm 5.6 en binnenkort een 135mm 2.0. Tevreden van alle exemplaren. Ik heb de 24-105 ook gehad maar mijn voorkeur gaat uit naar de 24-70 voor de lichtsterkte en bokeh
            Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

            Comment


            • #7
              Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

              Zowel op de 50D (waar ik vandaan kom) als op de 7D blijft de EF-s 17-55 f/2.8 IS onklopbaar. Om een beetje tele te hebben, heb ik de EF-s 55-250 vervangen door een EF 70-200 f/2.8 IS MkI, terwijl ik tevens over de ultrabreedhoek EF-s 10-22 beschik.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Zowel op de 50D (waar ik vandaan kom) als op de 7D blijft de EF-s 17-55 f/2.8 IS onklopbaar. Om een beetje tele te hebben, heb ik de EF-s 55-250 vervangen door een EF 70-200 f/2.8 IS MkI, terwijl ik tevens over de ultrabreedhoek EF-s 10-22 beschik.
                Het is vooral tussen 17-55 en de 24-70 dat ik twijfel waarbij de 17-55 een beter bereik heeft maar de 24-70 een betere bouwkwaliteit.

                Vooral de meldingen van stof in lens, als ik zulke bedragen uitgeef verwacht ik toch wel iets op gebied van kwaliteit.

                groetjes patje

                Comment


                • #9
                  Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                  Oorspronkelijk geplaatst door patje2 Bekijk bericht
                  Het is vooral tussen 17-55 en de 24-70 dat ik twijfel waarbij de 17-55 een beter bereik heeft maar de 24-70 een betere bouwkwaliteit.

                  Vooral de meldingen van stof in lens, als ik zulke bedragen uitgeef verwacht ik toch wel iets op gebied van kwaliteit.

                  groetjes patje
                  Ik ben ook in het bezit van de 17-55 IS 2.8 en de 70-200 2.8 IS MKI , en het zijn gewoon toppers op mijn 40D en 50D.
                  Ik wou ook eerst gaan voor de 24-70 , maar het is toch de 17-55 geworden.
                  Dus ik kan ze echt aanraden .
                  Last edited by VDSDigit@l; 13 november 2010, 21:58.
                  Groeten , VDSDigit@l

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                    Ik heb recentelijk de 17-40 vervangen voor de 17-55. De 24-105 was een favoriete walkaround, maar sinds de komst van de 17-55 heb ik genoeg aan deze samen met de 70-200. De 24-105 staat zelfs te koop

                    Voor portret moet ik zeggen dat de 100 macro IS zich daar ook goed voor leent.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      De 24-105 staat zelfs te koop
                      Heb je er dan 2 : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ht-319090.html

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                        Yep we hadden er twee, maar daar gaat topic niet over.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                          Je kan eventueel ook de 15-85 IS in overweging nemen als wandellens indien het niet zo lichtsterk moet zijn.
                          Zeer leuk bereik en goede beeldkwaliteit, tevens een zeer degelijke bouwkwaliteit.
                          Ik ben d'r absoluut tevreden van.
                          Fuji X - Less became more

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                            Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                            Hoi
                            Ik heb ook een 7D en na bijna 6 jaar sparen en proberen heb ik nu een setje van 6 lenzen die aan m'n noden voldoen (buiten een lange tele).
                            Ik heb net een Sigma 10-20 gekocht voor de groothoek onder andere omdat ik met m'n 24-70 toch dikwijls te ver moest gaan staan om alles erop te krijgen. Verder heb ik een 70-200 ook van sigma, een 28mm (staat te koop) die ik te weinig gebruik, een 50mm 1.4 en een fisheye.
                            Grt
                            Hallo, mag ik jou dan tussen door even wat vragen?

                            Je hebt een fisheye op je 7d.
                            Ik heb ook een 7d en wil er een 15mm van canon bijkopen.
                            Nou schijnt dat het fisheye effect minder is als op een full frame camera.
                            Ben jij tevreden over het effect ervan???

                            Perry

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke objectieven voor bij 7d of 50d?

                              Oorspronkelijk geplaatst door perrimage Bekijk bericht
                              Hallo, mag ik jou dan tussen door even wat vragen?

                              Je hebt een fisheye op je 7d.
                              Ik heb ook een 7d en wil er een 15mm van canon bijkopen.
                              Nou schijnt dat het fisheye effect minder is als op een full frame camera.
                              Ben jij tevreden over het effect ervan???

                              Perry
                              Een 15mm Fisheye op een 7D zal inderdaad niet zo veel zijn. Je gaat dan meer een groothoeklens hebben met wat vervorming. Die Canon 15mm is volgens mij zelfs een diagonale fisheye. Hier is het effect sowieso al minder.
                              Ik heb een 8mm en hier heb je wel een mooi fisheye-effect. Het enige "nadeel" van de Peleng is dat je zwarte hoekjes hebt.
                              Ik moet wel eerlijk zeggend dat ik het Fisheye-effect na een dikke 2 jaar redelijk beu gezien ben

                              P.S. Eventjes op flickr gezocht en dit is een voorbeeld van een 15mm Fish op een 7D
                              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                              Comment

                              Working...
                              X