Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bout voor tripod ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bout voor tripod ?

    Hallo allen ,

    Ik hoop dat ik hier in het juiste onderdeel van het forum zit voor deze vraag ..

    Ik vraag me af welk type (maat) bout met welke schroefdraad er gebruikt wordt om een camera op een tripod te bevestigen. Ik heb deze informatie nodig om knutselproject tot een goed einde te brengen.
    Ik ben namelijk van plan om zelf een soort balhoofd te maken.


    thanks,

    = Raf =

  • #2
    Re: Bout voor tripod ?

    Draad in de camera is 1/4" ( Withworth schroefdraad) , draad in statieven is 3/8"
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Bout voor tripod ?

      Idd spijtig genoeg geen metrische schroefdraad, niet zo gemakkelijk te vinden die 1/4" ...
      Gravity Sucks ....

      Comment


      • #4
        Re: Bout voor tripod ?

        Is voor de partikulier idd niet zo makkelijk te vinden, maar in de groothandel ( Fabory/Combori ) allemaal op voorraad te krijgen geen probleem. Enige is dat je wel onmiddellijk verpakkingen van een paar 100 stuks dient te nemen.
        Draadstangen van 1m lengte kosten ongeveer ts 2 en 3 euro het stuk, koop je een doos moertjes en je maakt zoveel bouten van gelijk welke lengte
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Bout voor tripod ?

          Ik heb bij Haheti (Fabory) in Brugge nog bouten per stuk gekocht.
          Het is dan blijkbaar toch mogelijk.

          Comment


          • #6
            Re: Bout voor tripod ?

            Valt te zien welke natuurlijk , de meest verkochte willen ze wel nog doen en dan betaal je er wel dik voor ( en wij kopen best wel een palletje boutjes op een maand hoor ), vroeger waren ze daar ook soepeler in maar tegenwoordig kost al dat uittellen veel geld...
            op zich is een draadstang zeer makkelijk, je maakt ze zo lang je maar wilt dan, een lastoestel of iemand die het kan lassen voor je is dan wel een pluspunt natuurlijk.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Bout voor tripod ?

              Zie ook deze topic, en meer bepaald de waarschuwing onderaan.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Bout voor tripod ?

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Is voor de partikulier idd niet zo makkelijk te vinden, maar in de groothandel ( Fabory/Combori ) allemaal op voorraad te krijgen geen probleem. Enige is dat je wel onmiddellijk verpakkingen van een paar 100 stuks dient te nemen.
                Draadstangen van 1m lengte kosten ongeveer ts 2 en 3 euro het stuk, koop je een doos moertjes en je maakt zoveel bouten van gelijk welke lengte
                Idd bij de groothandel is dat geen probleem ... maar direct een grote doos aankopen zag ik niet echt zitten
                Gravity Sucks ....

                Comment


                • #9
                  Re: Bout voor tripod ?

                  Wie in de buurt van Hooglede woont kan er hier GRATIS omkomen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bout voor tripod ?

                    Bedankt voor de tips !

                    Ik kijk wel effe uit waar en wat ik bij ons in de buurt kan kopen.
                    En ivm met die waarschuwingen, ik was van plan om eerst te meten met een shuifmaat hoe diep die bout kan en mag gaan ...

                    Ik hou jullie op de hoogte !


                    = Raf =

                    Comment

                    Working...
                    X