Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief

    Waar moet ik op letten als ik een statief koop?
    Hoeveel kost dit ongeveer?

    Hangt het soort statief af van je camera merk of kan je voor elke camera hetzelfde statief gebruiken ?

    Thx op voorhand ;-)
    http://www.youtube.com/user/fulltimespy
    Bezig met filmen en wil ook fotografie weer oppikken :)

  • #2
    Re: Statief

    help pls ?
    http://www.youtube.com/user/fulltimespy
    Bezig met filmen en wil ook fotografie weer oppikken :)

    Comment


    • #3
      Re: Statief

      Een statief kan je kopen voor 50€, voor 500€ en zelfs voor 5000€

      Hangt er natuurlijk vanaf wat voor camera jij hebt... mss die dingen eerst vertellen.

      Comment


      • #4
        Re: Statief

        Een statief kost veel te veel naar mijn goesting
        Effe serieus...als je een statief wil hebben dat qua prijs/kwaliteit zeer goed scoort, zou ik gaan voor een bilora combi 2 (bij topfoto te kopen voor 70 Euro).
        Als geld geen probleem is, dan moet je gaan voor een gitzo of zo.

        Een statief is merkonafhankelijk, doch wel belangrijk is rekening te houden met welk soort lenzen je gaat gebruiken op je camera. Als je vogeltjes gaat fotograferen en je hebt een kanon van een lens op je camera staan, dan is het uiteraard overduidelijk dat je ook een serieus statief gaat nodig hebben, wil je zeker zijn dat je camera niet naar beneden tuimelt.

        Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Statief

          Ik kan natuurlijk altijd aan het timmeren slagen

          Nu gebruik ik een sony cyberschot dsc h2.

          Maar ik ben van plan om toch een nieuwe camera te kopen, nadat ik wat meer leer over fotografie en ik er beter in wordt.

          Dus die statief kan ik mss beter aanschaffen na de aankoop van een nieuwe camera.

          Toch bedankt voor je reacties!
          http://www.youtube.com/user/fulltimespy
          Bezig met filmen en wil ook fotografie weer oppikken :)

          Comment


          • #6
            Re: Statief

            Je hebt zoveel keuze bij het kopen van een statief dat het lastig is om er zo iets over te vertellen.
            Ten eerste wil je een monopod of een tripod?
            En dan moet je bepalen of je een balhoofd of 3dkop wilt hebben.
            En wil je daarbij een snelkoppeling of juist niet?
            En het allerbelangrijkste is je budget.

            Welk statief en balhoofd / 3dkop je nodig hebt hangt vooral af van het gewicht van je camera + zwaarste lens. Het is wel handig als je statief + balhoofd dat kan dragen en dan ook stabiel staat.
            In jouw situatie zou ik dus eerst een nieuwe camera + lens (lenzen) kopen en dan pas kijken naar een bijpassend statief.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: Statief

              Ik heb een zeer eenvoudig statief voor m'n Coolpix.
              En een zware Gitzo voor het werk met een reflex. Die Gitzo is intussen 30 jaar oud.

              het beste advies: ga voor groot en zwaar. Anders lees je het verhaal over statieven op m'n site.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Statief

                Ik vind onderstaand verhaal zeer instructief:


                Afgezien daarvan: Veel hangt af van het gewicht van de camera + lens die je op het statief wil plaatsen. Ik ben lang tevreden geweeest met een goedkoop Velbon statief van 50 Euro maar ik had een Canon camera die 300gr weegt.

                Nu ik een SLR+lens combinatie met een gewicht van 1,5Kg heb is het statief waardeloos geworden.

                Comment

                Working...
                X