Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

    Beste,

    kan er mij iemand vertellen wat het verschil is tussen een Nikor 80-200 ED AF-S f2.8 en een Nikor 80-200 AF-D 2.8? Ik vind op de site van Nikon de AF-S versie maar op meerdere verkoopssites is sprake van een AF-D
    Thanks.

    Mark
    Groeten,
    Mark

  • #2
    Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

    Volgens mij heeft de ene een diafragma-ring waarmee het diafragma manueel op de lens kan ingesteld worden. De andere heeft geen diagragma-ring en is het diafragma enkel via de instellingen op de body in te stellen. Maar welke nu wat heeft of wat niet, kan ik niet zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

      De Nikon ED AF Nikor 80-200 mm 1:2.8 D is de "draaizoom", die nog steeds nieuw te koop is.
      De AF-S is een "oudere" versie en is een "schuifzoom".
      Last edited by akkerjan; 10 oktober 2006, 02:00.
      Jan Akkermans
      (BD1097BE)
      Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

        De AFS- versie is een oudere lens die niet meer nieuw te verkrijgen, de voorganger eigenlijk van de Nikkor 70-200 VR f/2.8, tweedehands nog te verkrijgen voor rond de 800 à 1000€. Eigenlijk is dit een echte toplens.
        Je mag deze lens zeker niet vergelijken met de gewone 80-200 D - versie.
        De AFS-versie focust een stuk sneller dan de D-versie
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

          Er bestaan schuifzoom versies van de 80-200, maar dat zijn geen AF-S lenzen.
          De AF-S is een draaizoom.
          ff de prentjes bekijken bij geniale reviewer KR http://www.kenrockwell.com/nikon/80200afs.htm

          Jo.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
          De Nikon ED AF Nikor 80-200 mm 1:2.8 D is de "draaizoom", die nog steeds nieuw te koop is.
          De AF-S is een "oudere" versie en is een "schuifzoom".
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

            even alle sop eeb rij

            80-200 2.8 schuifzoom 2e handsprijs circa eur 450,==
            80-200 2.8 draaizoom ( is op somige plaatsen nog nieuw te verkrijgen)
            2e handsprijs circa 650,==
            80-200 2.8 af-s is een lens met silent wave scherpstel motor zoals bij de nieuwe 70-200 afs. ( niet meer te koop). 2e handsprijs circa 800-900,==
            70-200 af-s is huidige versie.

            Ik heb de laatste 3 gehad en heb qua optische kwaliteiten geen of nauwelijks verschil kunnen ontdekken. Exemplarisch kunnen er natuurlijk altijd verschillen zijn.
            Qua handelbaarheid vond ik persoonlijk de 80-200 af-s het fijnste vasthouden.
            De nieuwe 70-200 vind ik wat aan de dunne kant.

            alex
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

            Comment


            • #7
              Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
              De Nikon ED AF Nikor 80-200 mm 1:2.8 D is de "draaizoom", die nog steeds nieuw te koop is.
              De AF-S is een "oudere" versie en is een "schuifzoom".
              Dat noem ik nu volledige verkeerde informatie meegeven.

              Foto's zijn hier te zien:
              http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html

              Reviews hier:

              http://www.nikonlinks.com/equipment_...-telephoto.htm


              De 80-200/2.8 AF-D bestond uit 2 varianten: een schuif- en draaizoom. Enkel de draaizoom wordt nog verkocht (ongeveer 1000 euro). Optisch zeer goede lens. Tweedehand inderdaad ongeveer 650 euro.
              Prijs/kwaliteit één van de beste kopen op de markt.

              De 80-200/2.8 AF-S is een draaizoom met een ultrasnelle AF. Hij werd vervangen door de nieuwe 70-200/2.8 AFS VR en is dus alleen nog tweedehands te vinden (maar wel moeilijk te vinden en duur). Deze lens is technisch en optisch gesproken iets beter dan de 'gewone' 80-200/2.8 AF-D. In de praktijk zal je daar misschien weinig van merken. Zijn razendsnelle AF daarentegen is een groot pluspunt.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                Thanks voor de snelle antwoorden. Alles op een rijtje gezet denk ik dat ik maar eens ga zien voor de 80-200 AF-D versie. Dit lijkt me prijs/(optische) kwaliteit de beste verhouding in dit genre. De AF-S is niet meer nieuw te krijgen en kost blijkbaar -als al te vinden- tweedehands zoveel als de AF-D nieuw zijnde (+/- 900 Euro). De 70-200 met VR is me wat te duur (+/-1700 Euro).

                M.
                Groeten,
                Mark

                Comment


                • #9
                  Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                  70-200 VR kun je die in belgië ook krijgen in het wit?

                  Heb lang getwijfeld ts de 80-200 D en de 70-200 VR! En aangezien de 70-200 VR sneller is in AF, ligt mij dat beter om eventueel te gebruiken in sportfotografie!

                  We zullen nog zien wat de toekomst bepaald!

                  Super7
                  D100 en nog veel wensen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkGS Bekijk bericht
                    Thanks voor de snelle antwoorden. Alles op een rijtje gezet denk ik dat ik maar eens ga zien voor de 80-200 AF-D versie.
                    Als ik jou was zou ik er toch nog eens goed over nadenken.
                    Neem de moeite om te zoeken, al betaal je iets meer, de AF-S is het zeker waard.
                    Zo'n lens koop je eenmaal, en je hebt er jaren plezier van.

                    Geloof me, het is een wereld van verschil.
                    En zo'n lens koop je maar één keer

                    Gr kees

                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
                      70-200 VR kun je die in belgië ook krijgen in het wit?

                      officieel niet te krijgen in belgie in 't wit.
                      via parallelle import wel.
                      www.loft6.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                        Das wel jammer! Eigenlijk stom van mij om die in het wit te willen, uiteindelijk is het dezelfde lens!

                        Bon ja, maar vindt het wel leuk, vooral bij Canon zie je dit regelmatig!

                        Super7
                        D100 en nog veel wensen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Dat noem ik nu volledige verkeerde informatie meegeven.
                          Inderdaad Vantje, dit keer was mijn info blijkbaar niet echt correct. Ik wist van het bestaan van "draaizoom" en "schuifzoom" en vermits ikzelf de 80-200 AF-D draaizoom heb, maakte ik de foute conclusie.
                          Typisch geval van "de klok horen luiden, maar de klepel niet weten hangen" .
                          Gelukkig werd mijn "flater" snel rechtgezet door enkele mede BD'ers.
                          Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa ...
                          Jan Akkermans
                          (BD1097BE)
                          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                            Inderdaad Vantje, dit keer was mijn info blijkbaar niet echt correct. Ik wist van het bestaan van "draaizoom" en "schuifzoom" en vermits ikzelf de 80-200 AF-D draaizoom heb, maakte ik de foute conclusie.
                            Typisch geval van "de klok horen luiden, maar de klepel niet weten hangen" .
                            Gelukkig werd mijn "flater" snel rechtgezet door enkele mede BD'ers.
                            Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa ...
                            Is je vergeven
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

                              HTML-code:
                              Thanks voor de snelle antwoorden.  Alles op een rijtje gezet denk ik dat ik maar eens ga zien voor de 80-200 AF-D versie. Dit lijkt me prijs/(optische) kwaliteit de beste verhouding in dit genre. De AF-S is niet meer nieuw te krijgen en kost blijkbaar -als al te vinden- tweedehands zoveel als de AF-D nieuw zijnde (+/- 900 Euro). De 70-200 met VR is me wat te duur (+/-1700 Euro). 
                              Afhankelijk van het soort fotografie wat je beoefend, zou ik je adviseren toch voor datzelfde geld te zoeken naar een 23-hands AF-S.
                              Ik zelf heb ook de "gewone" D uitvoering, maar heb eigenlijk spijt dat ik niet langer heb gezocht naar de snellere uitvoering. Wil hem dan ook nog eens omruilen voor een AF-S exemplaar.

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment

                              Working...
                              X