Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gekocht: Sigma 50-150/2.8

    Ik heb vandaag de nieuwe Sigma 50-150/2.8 gekocht. Is er iemand die iets wil weten? Ik heb mijn 400D pas een week, dus vertel me er dan bij hoe en wat ik moet testen.
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

  • #2
    Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

    proficiat met wat hopelijk een prachtlens mag blijken, ik ga in ieder geval jouw posts de komende weken met argusogen bekijken veel plezier ermee

    vriendelijke groeten, dimidub
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

    Comment


    • #3
      Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

      Mijn indruk zover:

      Voelt stevig en goed gebouwd.
      Snelle FA die je haast niet hoort.
      Hij is zwaarder dan mijn kitlens, maar ik heb geen flauw idee wat 'normaal' is
      Compleet geleverd, zit een mooie tas en zonnekap bij.

      In het gebruik moet ik zelf even wennen. Mijn kitlens is min 3.5 (of moet ik max zeggen). Scherpe foto's uit de hand bij 150mm is niet erg makkelijk bij bewolking voor mij maar dat zal zeker te maken hebben met mijn ervaring (of gebrek ervan).

      Ik ben zelf erg tevreden met mijn aankoop. Ik ben druk bezig met de lens. Wat ik wel merk is dat ik verder weg moet staan voordat hij kan focussen, mijn kitlens kon ik dichterbij staan.
      Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

      Comment


      • #4
        Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

        Ik ben wel geinteresseerd in een opname met een sterk contrast, typisch een boom die zijn blaadjes al kwijt is tegen een goed verlichte hemel. Daarmee kunnen we eens beoordelen hoe goed die 4 SLD elementen hun werk doen.

        Omdat het een APS lens is, is een opname die de scherpte in de hoeken toont ook wel interessant, evenals een shot van een neutrale achtergrond bij 2.8 om te kijken of de lens in de beeldhoeken nog een mooi egale tint vertoont.

        Veel vragen inderdaad maar dat komt ervan als je als eerste een interessante lens koopt
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

          Ik zou wel graag een portretje/close-upje zien. In ieder geval iets van relatief dichtbij scherpgesteld, op f/2.8, tegen een rustige achtergrond. Alvast bedankt.
          D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

          Comment


          • #6
            Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

            * Ik zal eens een boom opzoeken. Alleen hoop ik wel dat er binnenkort wat heldere dagen zijn, tis niet meer bepaald zomer.

            * Verder zal ik eens een foto maken van mijn muur thuis, die is helemaal egaal 9001

            * Ik zal voor fantastisch een close-up maken van iets. Ik denk niet dat mijn vrouw echt wil omdat ze zwanger is (rode vlekjes in haar gezicht daardoor).

            Verder nog wensen? Ik zal proberen dit weekend alles te posten.
            Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

            Comment


            • #7
              Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

              Een fototje van de lens, wil eens zien hoe groot 'm is met zonnekap erop. Is moeilijk in te schatten als je zo'n lens ziet gefotografeerd op een neutrale achtergrond.

              Comment


              • #8
                Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                Komt voor elkaar. Zal wel een meetlint zoeken en erbij leggen.
                Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                Comment


                • #9
                  Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                  Komt voor elkaar. Zal wel een meetlint zoeken en erbij leggen.
                  Het is niet duidelijk of dit objectief zijn lengte constant houdt bij in- en uitzoomen (internal zooming?), resp. bij focusseren (internal focussing?).

                  Kan je ons hierover berichten aub., want ik vind het niet terug op de Sigma- en andere sites.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                    Het is niet duidelijk of dit objectief zijn lengte constant houdt bij in- en uitzoomen (internal zooming?), resp. bij focusseren (internal focussing?).

                    Kan je ons hierover berichten aub., want ik vind het niet terug op de Sigma- en andere sites.
                    Ja en ja. Hij wordt niet groter. Alles is intern. Het fijne is zelfs dat er geen focusring is. Deze is nu groot als de zoomring (ongeveer 3cm). Als je AF gebruikt draait de focusring niet mee.
                    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                      Ja en ja. Hij wordt niet groter. Alles is intern. Het fijne is zelfs dat er geen focusring is. Deze is nu groot als de zoomring (ongeveer 3cm). Als je AF gebruikt draait de focusring niet mee.
                      Thx.
                      Je eerste drie kortzinnen versta ik. Zij geven het antwoord dat ik nodig had.
                      Daarna klinkt het wel wat tegenstrijdig...
                      Imo. is er wél een focusring, die weliswaar niet meedraait tijdens het AF-en, maar die je wél manueel kan gebruiken om event. de AF te overrulen of om gewoon MF toe te passen.
                      Dit objectief vertoont dus sterke gelijkenissen met de 150mm Macro f2.8, zowel qua uiterlijk als qua concept.
                      Last edited by LucD; 27 september 2006, 17:02. Reden: typefoutje

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                        Sorry.. zit nog niet helemaal in de termen. Laat ik het zo zeggen, er zit geen klein ringetje helemaal vooraan de lens, zoals mijn kitlens van de 400D. Ik maak wel een foto ervan en plaats er pijltjes bij met uitleg
                        Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                          Ik ben me al een ganse dag aan het afvragen waarvoor ik die lens zou kunnen gebruiken, of wat haar doelgebied is??
                          Modelfotografie ???
                          voor wat of ter vervanging van welke lens zouden jullie deze aankopen ??

                          E.
                          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                            Ik ben me al een ganse dag aan het afvragen waarvoor ik die lens zou kunnen gebruiken, of wat haar doelgebied is??
                            Modelfotografie ???
                            voor wat of ter vervanging van welke lens zouden jullie deze aankopen ??

                            E.
                            Ongeveer zoals vroeger een 80-200 2.8 op een analoge camera.
                            Ideaal bereik natuurlijk en nu tegenwoordig dus veel compacter, lichter en goedkoper
                            Van alles...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                              Ik ben me al een ganse dag aan het afvragen waarvoor ik die lens zou kunnen gebruiken, of wat haar doelgebied is??
                              Modelfotografie ???
                              voor wat of ter vervanging van welke lens zouden jullie deze aankopen ??

                              E.
                              Imo. perfect voor o.a. portretfotografie.
                              Last edited by LucD; 27 september 2006, 17:10.

                              Comment

                              Working...
                              X