Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't is dus officeel : de Canon 24-105mm F4 IS wordt teruggeroepen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 't is dus officeel : de Canon 24-105mm F4 IS wordt teruggeroepen!

Pfff net toch maar effe ne bartok geweest en es naar canon laten bellen en wa blijft : ze wordt idd teruggeroepen uit iedere winkel en alle kopersworden ook verzocht om hun exemplaar terug in te leveren.
    ze hebbe direct al de 3 lensjes die ze binne hadden gereed gezet om op te sturen
    de levering van de 5d + lens = kit wordt dus ook nogmaals uitgesteld...

er zijn dus idd grote problemen met de lens, ook de vignettering op 24mm zou aangepakt worden btw

leuk zeg,wou 'm morgen gaan afhalen zodat ik de 4de een lekkere shoot kan doen, zit ik zonder lens

ah ja toch iets vrolijks : canon veronstschuldigd zich voor dit ongemak

Re: 't is dus officeel : de Canon 24-105mm F4 IS wordt teruggeroepen!

Even verplaatst naar Objectieven
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

zoveelste bewijs dat de kwaliteitscontrole op het canon L-glas op geen r**t trekt

Comment

Hopelijk krijgen ze hun problemen snel opgelost, gelukkig heb ik de Tamron 28-75 ondertussen nog niet te koop gezet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

sorry mod's omdat 't ook om de kit ging dacht ik... beter nimer denken zeker

Comment

Ben opgelucht en teleurgesteld tegelijk.

In mijn andere post Verdient nieuwe 24-105L F4 IS USM wel het L-label? had ik al mijn beklag gemaakt over deze nieuwe L-lens, omdat de eerste testen die hierover verschenen niet echt lovend waren:
            Na de eerste foto's op het web gezien te hebben van de nieuwe 24-105L F4 IS USM, die al een teken aan de wand waren qua vignettering en vervorming, wordt dit alleen maar bevestigd door de eerste testen die over deze nieuwe lens verschijnen.

In "Le Photographe" van okt. 2005 is deze lens getest (met DXO analyzer) en de resultaten zijn niet echt om over naar huis te schrijven bij 24mm, zelfs indien het diafragma meer dicht gedraaid wordt.

De tonvormige vertekening bij 24mm is werkelijk die naam waardig .
            De vignettering bedraagt een povere 1.69 IL bij 24mm F4.

"Les résultats sont assez mitigés" wordt er geopperd.

De lens is wel haarscherp en de chromatische abberatie is ook OK.

Uiteraard worden de resultaten beter als van 24mm weg gezoomd wordt en is de bouwkwaliteit op L niveau inclusief de tropicalisatie, maar toch kan ik me van de indruk niet ontdoen dat Canon hier een steek heeft laten vallen, optisch gezien (of komt het door het grote zoombereik??).
            Canon is volgens mij met vuur aan het spelen wat de zogenaamde "L" kwaliteit van lenzen betreft. Samen met vele andere gebruikers van deze lenzen verwacht ik onberispelijke kwaliteit van deze L-lenzen en als daardoor bv. het zoombereik moet beperkt worden, dan is dat maar zo.
            Liever een optisch kwaliteitsvolle 28-105mm dan een 24-105mm die maar middelmatig presteert op 24mm.
            Hetzelfde verwacht ik van de eind kwaliteitscontrole (front-, backfocus etc.).
            Of anders moeten ze het "L" label eraf laten.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Mag ik als Canon gebruiker opmerken dat ik dit toch wel een blunder van de eerste orde vind
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Mag ik als Canon gebruiker opmerken dat ik dit toch wel een blunder van de eerste orde vind
                Precies mijn gedacht. Vooral als je weet dat dit de kitlens van de 5D is. De eerste ff die in het bereik van de amateur komt. Als je bedenkt dat vooral op het vlak van de optische kwaliteit een ff niet vergevingsgezind is voor een lens, is het zeer straf dat dat net het probleem is waar de 24-105 blijkbaar mee te kampen heeft.

Dit doet mij zo een beetje denken aan de introductie van de mercedes A-reeks, jaren geleden. Of hoe je een goede reputatie zeer snel naar de maan kan helpen door een aantal marketingpipo's die met een matig product te snel naar de markt willen. Inderdaad, dit lijkt mij met vuur spelen, wat Canon hier met de L-lenzen doet. Ik denk dat niemand zit te wachten op het ontstaan van een onderverdeling binnen de L-lenzen: de "goede tot uitstekende" en de "gewone tot matige" L-lenzen.
                DigiCam

Comment

Is er ergens al een officieel bericht van Canon te vinden hierover?

Dan pas is het officieel ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    ja dat mag hoor en ben het met je eens.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

geen leuke evolutie

echter.. nikkon gebruikt het "ED" naampje al op sommige prosumerlenzen
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                        Dit doet mij zo een beetje denken aan de introductie van de mercedes A-reeks, jaren geleden. Of hoe je een goede reputatie zeer snel naar de maan kan helpen door een aantal marketingpipo's die met een matig product te snel naar de markt willen. Inderdaad, dit lijkt mij met vuur spelen, wat Canon hier met de L-lenzen doet. Ik denk dat niemand zit te wachten op het ontstaan van een onderverdeling binnen de L-lenzen: de "goede tot uitstekende" en de "gewone tot matige" L-lenzen.
                        Dit lijkt me allemaal wat overdreven. Op FredMiranda zitten mensen die aarzelen om hun 24-105L in te leveren bij Canon, omdat ze zo tevreden zijn met de optische prestaties van hun huidige exemplaar. Blijkbaar is er bij een aantal lenzen iets goed mis gegaan bij de produktie. Dat is natuurlijk genant voor Canon en dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar het zegt niets over de kwaliteit van deze lens op zich. Beoordeel de lens eerst zoals Canon hem bedoelt heeft en ga dan filosoferen over de neergang van de kwaliteit van L lenzen.
                        Gijs
                        Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Heb bij Canon Nipon, Canon Europe, Canon Deutschland en Canon UK gevraagd om confirmatie van dit bericht. Op dit moment weet men daar van niets en wordt het afgedaan als geruchten op diverse forums.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                            Heb bij Canon Nipon, Canon Europe, Canon Deutschland en Canon UK gevraagd om confirmatie van dit bericht. Op dit moment weet men daar van niets en wordt het afgedaan als geruchten op diverse forums.
                            Dan hoop ik dat ik ze binnenkort zelf kan testen .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

ik enk ook nie da alle lensjes er last van hebben persoonlijk, denk da ze der eerder gevoelig aan zijn en misschien een bepaalde reeks slecht presteert en daarom maar alles teruggeroepen wordt.

maar ze gaat 100% zeker uit de rekken/winkels,bij bartok mochten ze die 3 binnegekomen lenzen toch niet meer verkopen van canon belgie en werdt het gerucht wel bevestigd

kheb intussen ook al eens naar info@canon.be gemaild maar kreeg een niet gelezen leesbevestiging van ene Souissi S. Safia of zo

ik wil ze toch graag heel snel hebbe zenne...

Comment

Working...
                              X