Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschillende processing en workflow

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschillende processing en workflow

Ik ben sinds kort met wat andere workflow's aan het spelen en foto's op een iets andere manier aan het bewerken. Nu heb ik een foto genomen waar ik deze op verschillende manieren bewerkt heb. En ben de resultaten aan het vergelijken. Deze test is niet echt een vergelijk tussen rawconvertors of iets anders want daarvoor zeker niet representatief. Maar voor mij is het wel representatief voor de resultaten die ik kan halen gezien de tools die gebruikt worden.

Hier is het een crop van een foto die door verschillende raw convertors gehaald is en/of andere PS processing gekregen heeft.

Kunnen jullie mij jullie voorkeur doorgeven. En zeggen waarom indien mogelijk? IK heb er zelf natuurlijk ook al 1 die ik later wel zeg.

Het is wel interessant vind ik het verschil in resultaat in de highlights en detail onder de vleugel of niet. Maar ook de scherpte, kleuren, ruis en dergelijke verschillen.

PS: Sorry mods de foto is niet binnen de 900x900 beperking maar in totaal is dit eigenlijk een kleinere foto dan 900x900. En ook het aantal KB is onder 200. Om de vergelijking te kunnen maken moest ik toch een representatief deel kunnen tonen. Ik hoop dat dit dus toch bij de uitzonderingsgevallen kan. Er is immers wel rekening gehouden met de regels alleen de verhouding is iets anders. Bedankt.

Re: verschillende processing en workflow

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    PS: Sorry mods de foto is niet binnen de 900x900 beperking maar in totaal is dit eigenlijk een kleinere foto dan 900x900. En ook het aantal KB is onder 200. Om de vergelijking te kunnen maken moest ik toch een representatief deel kunnen tonen. Ik hoop dat dit dus toch bij de uitzonderingsgevallen kan. Er is immers wel rekening gehouden met de regels alleen de verhouding is iets anders. Bedankt.
    [MOD] Geen probleem, Kevlar. Je had deze foto ook in twee delen kunnen posten en dan was er ook geen afwijking. Laten we dit als een uitzondering beschouwen

Willy
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Voor mij geeft E de beste mix tussen shadows, highlights en ruis. De rest is ofwel te veel uitgebrand aan de bovenkant, ofwel te donker aan de onderkant.
      Ruis is bovendien goed te verwijderen, dus geen bezwaar.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Dacht net hetzelfde als ajh, e is de meest duidelijke zonder fel te zijn.
        Imac en Canon... de max

Comment

Voorkeur voor C, E ook net erachter. C heeft volgens mij een groter bereik en toont toch pittiger. Al de rest te veel zweem of flair. Je testbeeld is wel erg moeilijk omdat het beeld op zich moeilijk te beoordelen is qua scherpte, belichting, ...

Stefan
          D70 some glasses and a lot to learn!

Comment

Ik twijfel tussen B en E. Mooiste kleuren en scherpte vind ik bij B.
            Of dat de bovenkanten iets zijn uitgebrand kan ik zo niet zeggen.
            E vindt ik de ruis een beetje storend en de scherpte iets minder.

Dus ik zeg B.

Groetjes

JO
            Groetjes
            ----JO

Comment

E voor mij.

Uitgebrand?
              mss een beetje, maar wat wil je als de zon erop zit. Die weerkaatsing heb je altijd wel. Het stoort me geenszins.

Ruis?
              Lijkt me vrij afwezig bij E, indien niet makkelijk te minimaliseren.

Scherpte?
              Moeilijk te beoordelen, de foto is wat aan de kleine kant daarvoor.

mvg,
              Johan

Comment

Mijn voorkeur gaat naar B. Minste ruis. Misschien wel een tikkeltje overbelicht op een paar plaatsen.

De andere hebben al redelijk wat ruis. Je kan ruis wel onderdrukken met verschillende progjes maar je verliest dan altijd aan kwaliteit in de details.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Voor mij lijkt E de beste. Het rood in de staart bij A, B en C lijkt me te fel. Bij D is er voor mij te veel ruis en zijn de schaduwen te zeer opgetrokken. Het blauw bij E is misschien een tikkeltje te gesatureerd (waar dat bij A misschien natuurlijker oogt).

Om die laatste reden vind ik A ook niet slecht, maar ik heb de indruk dat je die niet verscherpt hebt.

Ik denk dat er veel factoren een voorkeur kunnen beïnvloeden en ik denk vooral dat "werkelijkheidswaarde" niet de belangrijkste factor is.
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
                  X