Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te weinig ram voor photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• te weinig ram voor photoshop

Hallo.

Ik heb per toeval dit forum ontdekt, zeer uitgebreid. Nu heb ik een vraag. Ik heb onlangs mijn harde schijf moeten fotmatteren, althans een partitie ervan. Nu heb ik voor die tijd ruim een half jaar lang photoshop7 probleemloos gebruikt. Sinds een paar weken stuit ik echter op problemen. Ik kreeg in eerste instantie bij het opstarten van phs alsmaar de melding dat ik adobes scratch files op hetzelfde volume had staan als windows primary paging files, dat zou kunnen resulteren in "reduced performances". Dat ging een paar keer goed, tot ik ineens niet meer in het programma kwam. Starten ging nog wel, maar daarna de bovenstaande melding en het programma dat weer automatisch afsloot. Nu krijg ik steeds weer de melding bij het starten dat ik te weinig ram heb om photoshop te kunnen starten. Ik heb een pentium 4 processor, 3,..Ghz met 512Mb aan RAM. En ene harde schijf verdeeld in een c en een d partitie. Nu heb ik photoshop verwijdert via het conf. scherm en alles dat erbij hoort uit het register verwijdert en wederom opnieuw geinstalleerd, maar weer de melding dat er te weinig ram is. Hierna heb ik het weer verwijdert en op een apart volume gezet als dat waar windows opstaat. Ook dat hielp dus niet. Nu heb ik phs 8 weten te bemachtigen en heb ik dat geinstalleerd, maar ook hier krijg ik vrijwel direkt in het begin de melding dat er te weinig ram is, en het programma sluit hierna af. Nu ben ik geen techneut op het gebied van informatica of whatever, maar er staat niets belangrijks op mijn schijf dat zoveel geheugen wegneemt. Geen spellen, geen virussen, geen spyware, dat bleek na een recente scan. Het enige grote programma is windows xp en ms office. Wie heeft hier ene antwoord op? Ik heb tientallen plaatjes hier liggen die aangepast moeten worden, dik 1Gb bijelkaar. Ik heb ruim 103Gb aan schijfruimte vrij. Het is wellicht wat vreemd, maar geen mens heeft me kunnen helpen tot nu. Wie kan me zeggen wat ik moet doen of wat ik nog kan proberen?

Re: te weinig ram voor photoshop

Eerst eens zien hoeveel RAM je bakske vreet in "idle" toestand ?
    Misschien zijn er ander (onbekende) processen die het grootste deel van je geheugen wegvreten.
    Taskmanager/performance en dan onderaan de Commit Charge bekijken (NB: task mangager rechtsklik in de taskbar ...--> taskan of ctrl-alt-del --> tm)

NB: op dit ogenblik verbruikt de mijne 606M (Firefox + browser +Photoshop CS open staan.. maar al nen helen dag aan in PS aan 't werken )

Moest ik maar 512Mb hebben en mijn swap geheugen zou af staan zou ik er al niet meer gekomen zijn.
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

1) geef je freespace eens door van de C én de D...
      2) ga eens naar de task manager en kijk daar eens naar het phisical memory en geef die 3 waarden eens door.
      3) Probeer toch eens de vorige versie van photoshop....
      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunslinger
        Ik heb onlangs mijn harde schijf moeten fotmatteren, althans een partitie ervan. Nu heb ik voor die tijd ruim een half jaar lang photoshop7 probleemloos gebruikt. Sinds een paar weken stuit ik echter op problemen. Ik kreeg in eerste instantie bij het opstarten van phs alsmaar de melding dat ik adobes scratch files op hetzelfde volume had staan als windows primary paging files, dat zou kunnen resulteren in "reduced performances".
        Het is inderdaad beter om de photoshop-scratchfiles niet op dezelfde schijf te zetten als waarop Windows geïnstalleerd staat. Maar als je dat toch doet blijft Photoshop niet hangen. Misschien dat dit helpt (staat ook op de website van Adobe... ergens....):

=============

Solution 2: Create a new Windows temporary files directory that does not contain non-Roman or high-ASCII characters in the file path. (Windows only)

Note: You must be logged on as an administrator to perform this procedure.

To create a new Windows temporary files directory:

1. Quit all applications.

2. Create a new folder that does not contain non-Roman or high-ASCII characters in the file path. For example: C:\Temp

3. Choose Start > Control Panel, double-click System, click the Advanced tab, and then select Environment Variables.

4. In the User Variables section, select TEMP in the Variable column, then click Edit.

5. In the Variable Value field, enter the file path of the folder you edited or created in step 2, then click OK.

6. Repeat steps 4 and 5 for the TMP variable.

7. Click OK twice to close the dialog boxes.

8. Restart Windows.

==================

Groeten, Miriam

Comment

Working...
        X