Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

    'Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer!' Onlangs opende ik een topic met deze titel. Zie ook hier:

    Onlangs bij PIN een 2 Gb Ridata Pro II 80x CompactFlash kaartje gekocht. Vandaag heb ik dat een uitgeprobeerd op mijn Canon 1D MK II Het 2 Gb Ridata Pro II 80 X kaartje slaat informatie op met een snelheid van 4.5 mb/s Met de 1Gb Sandisk Ultra II (60X) is dat 7.2Mb/s Het anderhalf jaar oude 1Gb Xtraspeed Professional


    Een aantal reply'ers wezen mij er terecht op dat ik dat klacht bij PIN moest neerleggen en kon vragen om een oplossing.
    Doch Vasa heeft nu, na een week en diverse mails van mij aan zijn adres, nog niet gereageerd. Als hij iets kan verkopen
    is hij er snel bij, maar nu houdt hij zich doof. Ik heb dan ook geen vertrouwen meer in deze firma.

    In het verleden viel mij wel vaker op dat hij bij reclamatie de ene keer snel reageert en dat hij andere keer iemand met een
    klacht diverse keren laat mailen, alvorens antwoord te geven.

    Misschien weet hij niet dat ik ook op dit forum kom, maar als dat de reden is dat hij de ene keer alerter reageert, dan de
    andere keer, vind ik het helemaal bedenkelijk.

    Voor mij is de zaak gesloten en ik heb het kaartje inmiddels verkocht, maar iedereen is gewaarschuwd.
    Last edited by j@n; 31 januari 2005, 16:06.

  • #2
    Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

    Meestal reageer ik niet op deze klachten.
    Voor de duidelijkheid over de servive van PIN: verleden jaar problemen met mijn X drive ( buiten garantie- helaas): was op 15 dagen heen en weer naar Australië en opgelost. De kostpijs: enkel de verzending naar Australië voor mij. Dus de service kan wel goed zijn. ( als ik sommige verhalen hier hoor over cemra's die drie weken 'onderweg' zijn van een winkelier naar importeur en terug vind ik dat een zeer snelle afhandeling).
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

      Oorspronkelijk geplaatst door j@n
      Misschien weet hij niet dat ik ook op dit forum kom, maar als dat de reden is dat hij de ene keer alerter reageert, dan de
      andere keer, vind ik het helemaal bedenkelijk.

      Voor mij is de zaak gesloten en ik heb het kaartje inmiddels verkocht, maar iedereen is gewaarschuwd.
      ik moet jammer genoeg ook vaststellen dat het niet meer zo gelijk vroeger gaat....

      nog geen maand geleden bestelde ik 'n SD kaartje voor m'n pda en achter 3 dagen had ik nog steeds geen tracking Nr....
      "in stock and ready to ship"...ja ja
      ik mail vasa en kreeg gewoon geen antwoord...

      heb het uiteindelijk wel ontvangen en alles is ok, maar je merkt toch dat de goede service van vroeger toch nie dat meer is...

      Comment


      • #4
        Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

        Spijtig dat je niet tevreden bent met je Ridata kaartje.
        Wat die snelheid betreft, is het niet de beperkende factor van je toestel dat de bottleneck is?
        Als je deze test leest zie je dat het kaartje toch niet zo traag is.
        nl: 10.811MB/sec. De meeste cardreaders zijn zelfs te traag om dit kaartje te kunnen volgen.

        Groetjes
        Lionheart

        Fujifilm finepix S7000, Metz Mecablitz 36-C2, 1x RIDATA CF 1Gb 80x, 2x CF 128 Mb PQI 40x, Vanguard Millenium 3 statief, Shutter release cable, Lowepro Nova 1 AW.

        Comment


        • #5
          Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

          Ik moet ook spijtig vaststellen dat-het-niet-meer-is zoals "vroeger"...

          Levering = OK (compacDrive X7) dat wil ik ff duidelijk stellen.

          Maar communicatie loop mank, moeilijk of helemaal niets.

          Vroeger vond ik PIN 1° klas service, nu zit ie bij mij op 2° klas service...

          Comment


          • #6
            Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha
            ik moet jammer genoeg ook vaststellen dat het niet meer zo gelijk vroeger gaat....

            nog geen maand geleden bestelde ik 'n SD kaartje voor m'n pda en achter 3 dagen had ik nog steeds geen tracking Nr....
            "in stock and ready to ship"...ja ja
            ik mail vasa en kreeg gewoon geen antwoord...

            heb het uiteindelijk wel ontvangen en alles is ok, maar je merkt toch dat de goede service van vroeger toch nie dat meer is...
            Hier hetzelfde, maar... door een verhuis van de firma duurden de leveringen iets langer dan normaal.
            Gewoon even een mail sturen naar Pin met de vraag naar het nummer van de verzending bij DHL en je krijgt onmiddelllijk een antwoord met de oorzaak van de vertraging.

            Wat ik mij gewoon afvraag : snel sneller snelst...... moet dit eigenlijk.
            Willen we niet te veel tegenwoordig?
            Maar het zal wel aan mij liggen.

            Comment


            • #7
              Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
              Meestal reageer ik niet op deze klachten.
              Voor de duidelijkheid over de servive van PIN: verleden jaar problemen met mijn X drive ( buiten garantie- helaas): was op 15 dagen heen en weer naar Australië en opgelost. De kostpijs: enkel de verzending naar Australië voor mij. Dus de service kan wel goed zijn. (als ik sommige verhalen hier hoor over cemra's die drie weken 'onderweg' zijn van een winkelier naar importeur en terug vind ik dat een zeer snelle afhandeling).
              Waarom zou je meestal niet reageren Peter? Je hebt het nu toch gedaan. Jij hebt goede ervaringen met PIN en dat mag ook gezegd worden. Wel jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op mijn verhaal. Ik heb het niet gelogen hoor.

              Comment


              • #8
                Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                Oorspronkelijk geplaatst door Lionheart
                Spijtig dat je niet tevreden bent met je Ridata kaartje.
                Wat die snelheid betreft, is het niet de beperkende factor van je toestel dat de bottleneck is?
                Als je deze test leest zie je dat het kaartje toch niet zo traag is.
                nl: 10.811MB/sec. De meeste cardreaders zijn zelfs te traag om dit kaartje te kunnen volgen.
                Groetjes
                Lionheart, je had de vorige topic over dit onderwerp toch even moeten lezen.
                Bij deze:
                Onlangs bij PIN een 2 Gb Ridata Pro II 80x CompactFlash kaartje gekocht. Vandaag heb ik dat een uitgeprobeerd op mijn Canon 1D MK II
                Het 2 Gb Ridata Pro II 80x kaartje slaat informatie op met een snelheid van 4.5 mb/s
                Met de 1Gb Sandisk Ultra II 60x is dat 7.2Mb/s
                Het anderhalf jaar oude 1Gb Toshiba Xtraspeed Professional 40x haalt de zelfde snelheid als de bovengenoemde Ridata nl. 4.5 Mb/s
                Dus de snelheid 40/60/80x zegt niet alles. De Ridata stelt in dat opzicht teleur.

                Comment


                • #9
                  Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                  Gewoon even een mail sturen naar Pin met de vraag naar het nummer van de verzending bij DHL en je krijgt onmiddelllijk een antwoord met de oorzaak van de vertraging.
                  dat was bij mij niet 't geval, vroeger wel...
                  omdat het niet dringend was stoorde het mij niet, maar je kreeg idd vroeger wel binnen de 24uur 'n antwoord...nu gewoon weg niets...

                  voor de rest moet ik wel zeggen, kwa service in 't verleden nooit geen klagen van gehad ...integendeel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha
                    dat was bij mij niet 't geval, vroeger wel...
                    omdat het niet dringend was stoorde het mij niet, maar je kreeg idd vroeger wel binnen de 24uur 'n antwoord...nu gewoon weg niets...

                    voor de rest moet ik wel zeggen, kwa service in 't verleden nooit geen klagen van gehad ...integendeel
                    Mijn ervaring (antwoord op een vraag van mij via mail aan PIN) dateert van nog geen 2 weken geleden.
                    2 dagen later was de bestelling door DHL afgeleverd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                      Mijn ervaring (antwoord op een vraag van mij via mail aan PIN) dateert van nog geen 2 weken geleden.
                      2 dagen later was de bestelling door DHL afgeleverd.
                      Ik heb precies dezelfde ervaring, maar meer ervaringen dat hij dat niet doet.
                      Dat hij nu helemaal niet reageert na diverse mails geeft voor mij aan dat, als er problemen zijn die hij niet wenst op te lossen, hij niet helemaal te vertrouwen is.
                      Aangezien Australië ver weg is ga ik liever in zee met iemand waar ik naar toe kan bij problemen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                        Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met PIN tot nu... Begin verleden week een bestelling gedaan en nog altijd niets gehoord... geen tracking nummer... Vroeger had ik die altijd binnen de 24u. Voor mij ook de laatste keer dat ik bij PIN bestel, vrees ik.
                        Groeten,
                        Bert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                          Uit naam van BD heb even m'n oor te luisteren gelegd bij Vasa en als officiëel antwoord mag ik hetvolgende posten:


                          Hi Wim,

                          Thanks for taking the time to write to me. As you guessed it we had some
                          problems moving from one to another address and are just about fixed all
                          the things we need to do so we can continue our business the way we are known
                          for, which is fast answers of e-mails and fast shipment.

                          If you could post please for me that I do apologise for being little bit
                          slow to all customers from Belgium Digital, and that we are getting back to
                          sort everything out. One thing is certain that no-one will be out of any
                          product they have purchased. Everybody will receive their products.

                          Sometimes also we do have some problems that are out of our hands, for
                          example just right now we have Chinese New Year coming by the
                          end of this week. There is also shortage of 1 GIG Cf cards believe it or not, and all
                          the allocation promised to me before New Year disappear and it is cut down
                          to minimum level, which is less than I need.

                          For that reason I will not be able to offer you any cards until around 15 of
                          February when they are all back to work and back to hopefully normal
                          shipment. I am just waiting for another try to get those cards before, so I
                          will know today - but just the quantity I need.

                          And please rest assured your members that I am here and that I will look
                          after their e-mails and orders, and to apologise them I wish to reward them
                          with X-drive VP6210 - 40 GIG
                          Hope they will forgive me - as it is bit of my fault even moving - you know
                          how it is, but that should not be their concern.

                          Best Regards
                          Vasa Carapic

                          E-Mail: vasa@bigpond.net.au


                          Hoe we die xdrive gaan verloten staat nog niet concreet vast, ik moet nog overleggen binnen de crew... Ik speel wel met het idee om hem eventueel te verloten enkel onder de mensen die kunnen aantonen dat ze bij PIN een kaartje hebben gekocht/besteld in de periode december 2004 - januari 2005. Het gaat ten slotte om de mensen die het slachtoffer zijn geweest van z'n verhuis...
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                            Ik heb pas een 2de bestelling (80Gb imagetank) gedaan bij PIN.
                            De vorige keer (begin december) werd alles dezefde dag afgehandeld.

                            Na 2 dagen niks gehoord te hebben,
                            heb ik een mail gestuurd, en kreeg volgend antwoord:

                            Hi Luc,

                            We are just waiting for delivery (today and tomorrow) as we sold out, to be
                            able to send to you your order. We will send you tracking number shortly.

                            Best Regards
                            Vasa Carapic

                            E-Mail: vasa@bigpond.net.au


                            dus alles kijkt mij nog OK op dit moment.
                            Ik laat iets weten

                            tootje

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ridata Pro 80x echt niet zo snel, voor MIJ geen PIN meer! UPDATE

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                              Hoe we die xdrive gaan verloten staat nog niet concreet vast, ik moet nog overleggen binnen de crew... Ik speel wel met het idee om hem eventueel te verloten enkel onder de mensen die kunnen aantonen dat ze bij PIN een kaartje hebben gekocht/besteld in de periode december 2004 - januari 2005. Het gaat ten slotte om de mensen die het slachtoffer zijn geweest van z'n verhuis...
                              ik ben alvast kandidaat....


                              YOUR ORDER DETAILS:
                              __________________________________________________
                              Products price (AU$) : $125.00
                              GST (AU$) : $0.00
                              Shipping (AU$) : $33.00
                              GST Shipping (AU$) : $0.00
                              Total Amount (AU$) : $158.00
                              Transaction ID : PIN3948521210
                              Time of transaction : 12/01/2005 2:15:39 AM +1000

                              Comment

                              Working...
                              X