Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verscherpte veiligheidsmaatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
    Die zeven uur onderweg is nog steeds sneller dan gelijk welk alternatief hé.
    Is waar, maar voor mij is de reis een deel van het avontuur, van de vakantie... Terwijl voor anderen de vakantie pas begint op hun bestemming en ze zo snel mogelijk ter plaatse willen zijn.
    Het hoeft allemaal niet snel te gaan.

    Mocht ik op pensioen zijn (en ik dus niet op een paar dagen meer/minder onderweg zijn moet zien), zou ik treinen tot Parijs, gezellig iets gaan eten, de volgende dag tgv'en tot het zuiden van Frankrijk, daar een nachtje aan de kust, dan de dag erna pas de boot op richting Corsica,...
    Enfin, niet noodzakelijk op deze manier, maar voor mij hoeft de snelste manier niet altijd. Het onderweg zijn en vanalles zien en tegenkomen vind ik belangrijker. Traag reizen, dan zie je meer, zoals het voorbeeld van mensen die vb met de fiets van hier naar China rijden in enkele maanden, maar zoveel ervaringen opdoen. Terwijl als je dat in een dagje vliegen allemaal niet meemaakt.

    Comment


    • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik zou bij een serieus beoordeelde bommelding verwachten dat dat toestel ergens naar een uithoek van de tarmac wordt gestuurd en dat alle glijbanen uitgeklapt worden
      Het was voorzien om in een uithoek te gaan staan. Op planefinder zag je o.a. Fire3 naast de 25L staan (de "normale" uitwijkplaats kan niet gebruikt worden wegens de werken aan de 01/19). Toen met op het Journaal nog naar info zocht was de brandweer al weer weg en wist men waarschijnlijk al dat het loos alarm was. Men had het ook over het Marokkaanse vliegtuig dat afgeleid was naar Toulouse als tweede met een bommelding maar dat was foute info die herhaald werd toen internet bronnen het al over "medical problem" hadden.

      Ik denk dat voor beide SAS vluchten de waarschuwing zo vaag was dat men al bijna zeker wist dat het loos alarm was.


      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Maar het klopt dat mensen het steeds hebben over "het is slechts zo lang vliegen", precies of al die andere tijd niet meetelt voor de duur van je verplaatsing.
      Op twee uurtjes sta je in Spanje... ja dag jan, maak er maar 8 uur van vertrek thuis tot je in Spanje buiten de luchthaven staat met je bagage.
      Maar het klopt ook dat het met andere alternatieve vervoersmiddelen nog langer duurt, en niet te vergeten dat je er met andere vervoersmiddelen soms niet eens kan geraken .
      Ik heb geen idee of de aanslagen iets gaan veranderd hebben aan de benodigde tijd in BRU maar meestal gaat het toch altijd heel vlot. Wij hebben het geluk maar een goeie 5 minuten te moeten stappen naar het station waarbij we op minder dan een half uur in Brussel noord staan. Om het kwartier is er dan een trein naar de luchthaven. met online check-in en geprinte boardingpass rest enkel afgeven bagage en grenscontrole/security. Op 1.5 uur na vertrek thuis staan we meestal al aan de gate te wachten. Men geeft al een hele tijd aan om 3 uur voor vertrek op de luchthaven te zijn (niet-EU). Net als verleden jaar zullen we 10 uur na vertrek thuis in Dubai staan, helaas moeten we dan 9.5 uur wachten op de volgende vlucht(en) maar het blijft de snelste manier om ergens te geraken.

      Voor "korte" (<650Km) vluchten zou ik alvast naar alternatieven kijken. De trein (ICE) naar Frankfurt, Eurostar naar Londen, TGV ... auto..
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Juist, je kan je bagage zelfs de dag ervoor gaan afgeven (maar in mijn geval is dat 2 x 1 uur rijden .)
        Enkel handbagage, ook juist, maar op reis met enkel handbagage... .
        Bagage op voorhand opsturen met DHL of soortgelijke, €130, kunt toch niet sukkelen

        Anonymous, ja hoor, volledig gelijk. Zolang 'de reis ernaartoe' doenbaar is en überhaupt een meerwaarde heeft. En voor heel wat bestemmingen geldt dat niet. Pakweg 35-40 reisdagen op de oceaan met niks anders rond je dan water, water, water, ... (en ik gooi er efkes met mijn klak naar hoor) om op Bonaire te geraken om daar dan 10 dagen te gaan duiken lijkt me iets te veel van het goede ;-). Maar ja, ook dat bestaat blijkbaar... Misschien een linkje om te onthouden tot aan je pensioen : http://www.columbusmagazine.nl/nieuw...achtschip.html

        Comment


        • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
          Anonymous, ja hoor, volledig gelijk. Zolang 'de reis ernaartoe' doenbaar is en überhaupt een meerwaarde heeft. En voor heel wat bestemmingen geldt dat niet. Pakweg 35-40 reisdagen op de oceaan met niks anders rond je dan water, water, water, ... (en ik gooi er efkes met mijn klak naar hoor) om op Bonaire te geraken om daar dan 10 dagen te gaan duiken lijkt me iets te veel van het goede ;-). Maar ja, ook dat bestaat blijkbaar... Misschien een linkje om te onthouden tot aan je pensioen : http://www.columbusmagazine.nl/nieuw...achtschip.html
          Doet me wat denken aan de aflevering van Tom Waes, die naar Pitcairn gaat en er ook enkele dagen op een vrachtschip bij moet nemen om er te geraken.

          En zoveel dagen op de oceaan ronddobberen zoals in jouw voorbeeld zou ik ook niet zien zitten. Maar als je weet dat er op Bonaire een luchthaven is waar mensen naartoe vliegen, dan zou ik eerder eerst naar Venezuela vliegen, daar wat rondtrekken, en dan uiteindelijk een klein boottochtje richting Bonaire scoren. Dan heb ik in totaal wat meer gezien.

          Nu ja, da's nu wel niet de meest kortbij-bestemming.
          Maar voor reizen in Europa neem ik ook weleens de vlieger, ik heb ook beperkt verlof/jaar.
          Mocht ik de tijd hebben, dan zou ik voor zo'n korte afstanden gerust rondreizen op verschillende manieren om uiteindelijk op mijn bestemming te komen. Die bestemming is niet altijd het belangrijkste voor mij.

          Het andere uiterste: ik ken iemand die ooit naar Mexico is gevlogen om in een resort aan een zwembad te liggen. Die heeft niets gezien van het land ter plaatse. Terwijl ze even goed aan een resort in bijvoorbeeld Spanje kon gaan. Het ging haar enkel om de bestemming (zwembad), de rest eromheen interesseerde haar niet.

          Comment


          • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            ..................................... Pakweg 35-40 reisdagen op de oceaan met niks anders rond je dan water, water, water, .....................................http://www.columbusmagazine.nl/nieuw...achtschip.html
            'k Heb al zo'n twee keer 7 dagen de atlantische oceaan overgevaren. Die dagen vliegen voorbij zonder dat je het weet.
            Enkele voorwaarden zijn wel : een goede scheepskok, je neemt al de boeken mee die je eindelijk eens gaat lezen + een paar spannende boeken (e-reader), een goede gps met digitaal kompas met een goede verrekijker en sterrenkijker, enzovoort. Voor mensen die met een sextant kunnen werken : neem die ook mee.
            Water....water....water en wolken....wolken....wolken.... zijn op de oceaan een constant veranderend landschap en zeeschap, met de mooiste kleuren als de zon op of onder gaat.
            Dolfijnen en walvissen zijn regelmatige bezoekers.
            En een paar uur 9 à 10 Beaufort overleven zou ook een belevenis kunnen zijn. Niet te veel van dat uiteraard.
            Men kan, als er geen wolken zijn, de klaarlichte melkweg zien zoals ze in ons land nooit te zien is. Enzovoort.
            Dat zijn grote schepen: er kan daar naar hartelust rond gejogd worden. Telkens je de achtersteven passeert meet je de tijd en zo verbeter je je prestaties.
            'k Wil direct tekenen om het nog eens mee te maken.
            Ik vind dat magisch.
            Last edited by Skitch; 12 augustus 2016, 15:15.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              'k Heb al zo'n twee keer 7 dagen de atlantische oceaan overgevaren. Die dagen vliegen voorbij zonder dat je het weet.
              Enkele voorwaarden zijn wel : een goede scheepskok, je neemt al de boeken mee die je eindelijk eens gaat lezen + een paar spannende boeken (e-reader), een goede gps met digitaal kompas met een goede verrekijker en sterrenkijker, enzovoort. Voor mensen die met een sextant kunnen werken : neem die ook mee.
              Water....water....water en wolken....wolken....wolken.... zijn op de oceaan een constant veranderend landschap en zeeschap, met de mooiste kleuren als de zon op of onder gaat.
              Dolfijnen en walvissen zijn regelmatige bezoekers.
              En een paar uur 9 à 10 Beaufort overleven zou ook een belevenis kunnen zijn. Niet te veel van dat uiteraard.
              Men kan, als er geen wolken zijn, de klaarlichte melkweg zien zoals ze in ons land nooit te zien is. Enzovoort.
              Dat zijn grote schepen: er kan daar naar hartelust rond gejogd worden. Telkens je de achtersteven passeert meet je de tijd en zo verbeter je je prestaties.
              'k Wil direct tekenen om het nog eens mee te maken.
              Ik vind dat magisch.
              Zoals jij het omschrijft zou ik het ook wel eens willen meemaken. Maar dan als reis op zich, niet om ergens te geraken. Kwam je dan weer terug in de vertrekhaven of was het de oceaan over en dan het vliegtuig op om terug te keren?

              Enneuh, de weg die dit draadje uitgaat interesseert me wel, maar heeft nog weinig te maken met de start. Mochten er nog zijn die over allerlei aparte manieren van reizen een boompje kunnen opzetten, is het geen idee om dit af te splitsen? mods?

              Comment


              • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Het andere uiterste: ik ken iemand die ooit naar Mexico is gevlogen om in een resort aan een zwembad te liggen. Die heeft niets gezien van het land ter plaatse. Terwijl ze even goed aan een resort in bijvoorbeeld Spanje kon gaan. Het ging haar enkel om de bestemming (zwembad), de rest eromheen interesseerde haar niet.
                Zo ken ik er jammer genoeg ook wel een paar. Je vraagt je af of die niet gewoon beter af zouden zijn met een zonnebankabo in BE...

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                'k Heb al zo'n twee keer 7 dagen de atlantische oceaan overgevaren. Die dagen vliegen voorbij zonder dat je het weet.
                Enkele voorwaarden zijn wel : een goede scheepskok, je neemt al de boeken mee die je eindelijk eens gaat lezen + een paar spannende boeken (e-reader), een goede gps met digitaal kompas met een goede verrekijker en sterrenkijker, enzovoort. Voor mensen die met een sextant kunnen werken : neem die ook mee.
                Water....water....water en wolken....wolken....wolken.... zijn op de oceaan een constant veranderend landschap en zeeschap, met de mooiste kleuren als de zon op of onder gaat.
                Dolfijnen en walvissen zijn regelmatige bezoekers.
                En een paar uur 9 à 10 Beaufort overleven zou ook een belevenis kunnen zijn. Niet te veel van dat uiteraard.
                Men kan, als er geen wolken zijn, de klaarlichte melkweg zien zoals ze in ons land nooit te zien is. Enzovoort.
                Dat zijn grote schepen: er kan daar naar hartelust rond gejogd worden. Telkens je de achtersteven passeert meet je de tijd en zo verbeter je je prestaties.
                'k Wil direct tekenen om het nog eens mee te maken.
                Ik vind dat magisch.
                Zoals jij het omschrijft zou ik het ook wel eens willen meemaken. Maar dan als reis op zich, niet om ergens te geraken. Kwam je dan weer terug in de vertrekhaven of was het de oceaan over en dan het vliegtuig op om terug te keren?

                Enneuh, de weg die dit draadje uitgaat interesseert me wel, maar heeft nog weinig te maken met de start. Mochten er nog zijn die over allerlei aparte manieren van reizen een boompje kunnen opzetten, is het geen idee om dit af te splitsen? mods?

                Comment


                • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  ............Kwam je dan weer terug in de vertrekhaven of was het de oceaan over en dan het vliegtuig op om terug te keren?............
                  'k Ben vertrokken in Southampton om daar ook terug te komen.
                  Een kennis van mij, een zeiler, is vertrokken in Zeebrugge om naar Australië (Brisbane) te varen. Daar is hij op de zeilboot van zijn zoon gestapt om een stukje terug naar Nieuwpoort te varen.
                  Ref: https://youtu.be/wsmwtCpHE2o
                  Ref 2: http://gustopzee.blogspot.be/ + http://gustopzee.blogspot.be/2011/02/vertrokken.html

                  Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  ........................
                  Enneuh, de weg die dit draadje uitgaat interesseert me wel, maar heeft nog weinig te maken met de start. Mochten er nog zijn die over allerlei aparte manieren van reizen een boompje kunnen opzetten, is het geen idee om dit af te splitsen? mods?
                  +2
                  Last edited by Skitch; 12 augustus 2016, 20:31.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                    Enneuh, de weg die dit draadje uitgaat interesseert me wel, maar heeft nog weinig te maken met de start.
                    Dat vindt de topicstarter geen enkel probleem. Laten we helemaal van koers veranderen !
                    Als iemand on topic wil gaan, pikt die er maar terug op in

                    Kan iemand de zeilen terug bijzetten? Wil iemand bouk erbij halen om zeemanswijsheid in te brengen?

                    Comment

                    Working...
                    X