Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook mijn versie van Freya + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ook mijn versie van Freya

    Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
    Volledig gelijk maar is het lelijk?...het model wordt hierdoor toch wel mooi van de achtergrond gescheiden en staat letterlijk in de spotlight....de achtergrond is letterlijk naar de achtergrond....

    'K denk dat dit een kwestie van persoonlijke smaak is niet?

    Grtz

    nathan
    Indien je meer licht zou binnenlaten op de BG zou het model nog in the spotlight staan en mooi afgescheiden zijn gezien de BG in de onscherpte valt.
    Alleen zou je dat plakeffect niet meer hebben.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #17
      Re: Ook mijn versie van Freya

      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
      Indien je meer licht zou binnenlaten op de BG zou het model nog in the spotlight staan en mooi afgescheiden zijn gezien de BG in de onscherpte valt.
      Alleen zou je dat plakeffect niet meer hebben.
      gelijk heb je Pete, maar nogmaals sommigen beschouwen dit wel als zijnde mooi eventjes los uit de pols....bv Martin Parr past dit dikwijls toe....en ik veronderstel dat Parr weet wat hij doet en daarvoor toch wordt geapprecieerd....heb rap wat gegoogled en klein citaat copy/paste : "Maar dan even de technisch-compositorische kant. De zon komt van linksboven. Dat verraadt het parapluutje en de schaduwen. Hoe kan het kindje dan zo helverlicht zijn? Door de ringflitser die Parr regelmatig gebruikt. Hij zit bovenop zijn onderwerp, op heuphoogte. Mét die flitser dus. Daarbij onderbelicht hij zijn achtergrond vaak met enkele stops, zodat het onderwerp nóg feller uit het beeld spat." ....eventjes google naar Martin Parr en je zal dikwijls die "techniek" (als je dat zo mag noemen) terugzien...de ene noemt het plakken de andere spatten....what's in a name :-) :-) :-)

      ps : hier de link waar ik het gevonden heb maar er zijn voldoende sites die voorbeelden geven http://www.kronkeling.com/2015/03/de...n-martin-parr/

      maar het flitslicht in bovenstaand beeld is wel zeer aanwezig, dus ik begrijp wel je standpunt
      Last edited by thaann; 13 oktober 2015, 20:06.
      www.lensculture.com/nathan-verstraete

      Comment


      • #18
        Re: Ook mijn versie van Freya

        Ik ken het werk van Parr, maar hou er jammer genoeg niet van.
        Het is voor mij de ver van mijn show, wat niet betekent dat ik er geen respect voor heb hé, maar ik ventileer hier enkel mijn visie
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #19
          Re: Ook mijn versie van Freya + up

          Schitterend en sterk !!!
          Ben fan ! :-)
          Grtn Thierry

          Comment

          Working...
          X