Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het succes van BD over de top heen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Het succes van BD over de top heen?

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd naar de foto's van na jouw tijd.
    Eens zien of er een ander slag volk op BD afkomt.
    U vraagt en ik draai:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #77
      Re: Het succes van BD over de top heen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Die 15 jaar BD maakt op mij weinig indruk, sorry.
      Ik bedoeld ik zie daar nog amper mensen die BD hebben gemaakt tot wat het is.

      http://safaris.marulacamp.com/temp/BD/Maastricht20.jpg
      SD Maastricht 2002. Ik zie naast Jaja en mezelf ook Erik Mansvelders, Jacki en Giantpat. Helaas heb ik geen betere groepspic. Erik schreef één van de eerste NL boeken over digitale fotografie.

      http://safaris.marulacamp.com/temp/BD/081.JPG
      SD Gent 2003. Voorgenoemde personen staan er weer op, maar ook Teddybear, Mic, Marie Jeanne Smets, edm.

      Ik wil niet zeggen dat iedereen die op deze foto staat een icoon is. Sommige hebben serieus kleine kantjes. Maar feit is wel; quasi niemand blijft er van over.

      Noot; ik heb nog pics van iets latere SD's. Wunjo, Tom, Triker, ...zo veel mensen, allemaal weg. De enige die overblijven zijn Rudi en Dirtyharry.
      Het boek van Erik heb ik.
      Op de foto's zie je ook meer zwarte dan grijze haren

      Heb goede herinneringen aan bijv. mic.
      mic analyseerde alles voor hij iets aankocht.
      En hij publiceerde dat ook, hier of elders.
      Daarbij denk ik bijv. aan een tv, computerscherm (ViewSonic destijds), een videocamera enz. enz.
      Dat was praktische info waar iedereen iets aan had.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #78
        Re: Het succes van BD over de top heen?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        ......

        Heb goede herinneringen aan bijv. mic.
        mic analyseerde alles voor hij iets aankocht.
        En hij publiceerde dat ook, hier of elders.
        Daarbij denk ik bijv. aan een tv, computerscherm (ViewSonic destijds), een videocamera enz. enz.
        Dat was praktische info waar iedereen iets aan had.
        mee eens, heb hier nog heel wat doku liggen die hij mij kosteloos opgestuurt heeft.
        aardige en zeer behulpzame man.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #79
          Re: Het succes van BD over de top heen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Die 15 jaar BD maakt op mij weinig indruk, sorry.
          Ik bedoeld ik zie daar nog amper mensen die BD hebben gemaakt tot wat het is.
          Wat me vooral stoort in jouw betoog (zie ook je eerste post in deze draad), Jochen, is het steeds terugkerende verhaal van "vroeger was het beter". En dat is niet alleen op de BD forums zo. Alsof de echte fotografen zijn opgestaan tijdens de eerste 2-3 jaren van BD. Maakt niet uit of je al 40 jaar analoog fotografeerde, je moest bij de eersten zijn op BD of je was waardeloos.
          Terwijl ik toch over de jaren heen heel wat steengoede fotografen hier heb zien passeren. En dan heb ik het enkel over hun fotografisch talent, dat er echte *****zakjes tussen zijn nam ik er wel bij. Het leek soms of men bijzonder arrogant én egoïstisch moest zijn om geaccepteerd te worden als top fotograaf :-/
          Dat er in de loop der jaren mensen afgehaakt hebben zal wel zijn redenen hebben, ik weet alleen niet dat we dat allemaal op de rekening van BD moeten plaatsen. Her en der zijn nieuwe fotoforums opgericht, ook met sterk wisselend succes en de mensen die hier regelmatig een aanvaring hadden met andere leden zorgden op de andere forums óók voor strubbelingen. So, nothing is new...
          Ook de oprichting van nieuwe fotosites á la 1X was natuurlijk aanleiding voor de betere fotograaf om ook daar hun werk te showen, al was de competitie wel vaak buiten categorie.
          Soit, leven en laten leven zeker?

          Grtz,

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #80
            Re: Het succes van BD over de top heen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Die 15 jaar BD maakt op mij weinig indruk, sorry.
            Ik bedoeld ik zie daar nog amper mensen die BD hebben gemaakt tot wat het is.
            Jochen, klopt toch niet helemaal. Het is niet 15 jaar geleden dat BD werd gesticht en dat dan reeds BD was wat het nu is. het is iets dat groeide en ontwikkelde.
            Er waren evenveel tegen als meeslagen en het heeft verschillende keren gebotst, hard gebotst. Jij en ik kunnen dat weten, maar heeft het zin oude koeien uit de gracht te halen.
            Het feit alleen al dat je hier toch nog vertoeft zegt genoeg.
            EN niet iedereen die op die foto's staan zijn gebleven, maar evengoed niet allen die gebleven zijn staan op de foto's ...
            2002 en 2003 liep ik er ook al bij, maar kon noch naar Maastricht, noch naar Gent afzakken... en ik ben wel niet de uitzondering.
            En we kunnen niet onderkennen dat vroeger (en hier is hij weer met den goeie oude tijd) een SD een fotofeest was waar iedereen iedereen begroette, sprak en materiaal en kennis uit deelde.
            Nu moet je voor een goede SD al heel wat bergen werk verzetten. het is nooit goed, er is altijd wel iets te kort of te weinig, het kon beter ... Allé, je weet wel, de beste stuurlui staan altijd aan wal.
            Een SD organiseren vraagt verduveld veel werk, goesting of niet om dat te horen. Ook dit kan ik weten. Mijn SD-Brussel(s) kan niemand me afpakken, nageven. En er komen er nog wel van die aard. Door mij of door een ander.
            De moto-SD's die Jaja, mic en teddybear ooit organiseerden, wel daar kan je van op aan dat daar maanden werk hebben in gezeten. Maar soit.
            Tijdens de SD in Diest (AV / SD Diest 31/10/2009 + Oude Knoken Reünie) hadden we in de voormiddag voorzien in een uitbreiding van mij uit. Daar zijn er heel wat oude rakkers op afgekomen en hadden zij blijkbaar nog dezelfde fotografie-bezieling en hadden ze nog oog naar BD toe.
            Het was een uiterst plezant weerzien en toen heb ik zelfs de AV niet bijgewoond omdat we nog andere plannen hadden (sjeem on mie).

            De enige conclusie die ik durf te trekken is: Belgiumdigital, fotoamateurs, rare gasten mijn gedacht
            Last edited by Wim.Vanmaele; 19 oktober 2014, 16:59.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #81
              Re: Het succes van BD over de top heen?

              Moderator Warning: Ook hier zijn een aantal op de man posts verwijderd en op de man teksten geschrapt. Het onderwerp op zich kan wel, maar bij een volgende waarschuwing gaat hier een slot op, en moeten er misschien nog zwaardere maatregelen getroffen worden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #82
                Re: Het succes van BD over de top heen?

                Hey Willy,

                Ik heb nergens gezegd dat het vroeger beter was, dus je stoort je aan iets dat ik niet zei. Ik zei alleen dat het spijtig is dat veel anciens zijn weg gegaan.

                En ik ga hier evenmin scheldwoorden in de mond nemen. Het feit is dat als sommige mensen elkaar in de haren vliegen, dat dat gewoon komt door onbegrip. Dit onbegrip is wss één van de redenen dat er velen zijn weggegaan. En neen, da's niet altijd BD zijn fout, maar soms toch ook wel. Ik ben nooit naar een vergadering geweest, maar heb wel van velen gehoord dat het geen zin heeft om daar je hart te komen luchten want "er wordt toch niet geluisterd". Dus als men zegt "op vergaderingen hoor ik geen opmerkingen meer", dan is dat misschien omdat iedereen al weet dat dat toch niet helpt?

                Misschien is "BD luister niet" ook wel perceptie. Ikzelf, in mijn hoedanigheid van manager, luister steeds naar mijn mensen en zal nooit meteen tegen hen ingaan. Ik zal eerst nadenken over wat kan en niet kan. Maar BD crew heeft de gewoonte meteen in het defensief te gaan (*). Kan wel zijn dat dat is omdat iedereen al op eieren loopt van voor de vergadering begint. Maar het komt natuurlijk zeer slecht over.

                (*) Zo ook in deze thread, terwijl een "thanks voor de heads-up, we denken erover na" had volstaan.

                Mvg,

                J.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #83
                  Re: Het succes van BD over de top heen?

                  Point taken, Wim.
                  Rare gasten, indeed.

                  Nu, ik weet wel dat er ook goeie dingen zijn gebeurd, niet alleen tegenslagen. Het enige punt wat ik wou maken is; die tegenslagen hadden voor een deel kunnen vermeden worden door de anciens een eigen plekje te geven.

                  Ach, 't is maar een idee. Maar wel een idee dat misschien zou kunnen verhinderen dat "de anciens van nu" er ook mee ophouden. want dat was het uitgangspunt van de discussie; hoe houden we de kwaliteit hoger, en gaan we "het verval" tegen?

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #84
                    Re: Het succes van BD over de top heen?

                    Het feit dat het nu anders is, en misschien niet meer zoals je het zelf zou willen, wil nog niet zeggen dat er verval is. Ik heb het hier in de loop der jaren zeker zien veranderen, maar ik vind het daarom niet beter of slechter hoor. Ik ben nog maar net naar SD's beginnen gaan, en ze zijn me tot nu toe nog niet tegengevallen. Altijd puik georganiseerd, veel te leren en ik ontmoet veel interessante mensen. Houden zo, zou ik zeggen. Misschien kunnen sommige mensen gewoon niet goed tegen verandering.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #85
                      Re: Het succes van BD over de top heen?

                      De topic van de thread is "waarom het achteruit gaat". Dus het is niet ik die hierover begon hee. De meesten zien/voelen het traag achteruit gaan. Je kan zeggen dat het niet zo is, maar de cijfers spreken je tegen.

                      Wel goed punt ivm verandering. Maar misschien zijn velen net weg omdat BD niet goed omgaat met veranderingen, en te star blijft vasthouden aan één concept?

                      Anyway, ik heb mijn mening gezegd, en voor een tijdje genoeg gezaagd. Ik ga nog eens een foto posten.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #86
                        Re: Het succes van BD over de top heen?

                        Zie #36.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #87
                          Re: Het succes van BD over de top heen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Hey Willy,

                          Ik heb nergens gezegd dat het vroeger beter was, dus je stoort je aan iets dat ik niet zei. Ik zei alleen dat het spijtig is dat veel anciens zijn weg gegaan.

                          En ik ga hier evenmin scheldwoorden in de mond nemen. Het feit is dat als sommige mensen elkaar in de haren vliegen, dat dat gewoon komt door onbegrip. Dit onbegrip is wss één van de redenen dat er velen zijn weggegaan. En neen, da's niet altijd BD zijn fout, maar soms toch ook wel. Ik ben nooit naar een vergadering geweest, maar heb wel van velen gehoord dat het geen zin heeft om daar je hart te komen luchten want "er wordt toch niet geluisterd". Dus als men zegt "op vergaderingen hoor ik geen opmerkingen meer", dan is dat misschien omdat iedereen al weet dat dat toch niet helpt?

                          Misschien is "BD luister niet" ook wel perceptie. Ikzelf, in mijn hoedanigheid van manager, luister steeds naar mijn mensen en zal nooit meteen tegen hen ingaan. Ik zal eerst nadenken over wat kan en niet kan. Maar BD crew heeft de gewoonte meteen in het defensief te gaan (*). Kan wel zijn dat dat is omdat iedereen al op eieren loopt van voor de vergadering begint. Maar het komt natuurlijk zeer slecht over.

                          (*) Zo ook in deze thread, terwijl een "thanks voor de heads-up, we denken erover na" had volstaan.

                          Mvg,

                          J.
                          Jochen? Iemand van de BD-crew?
                          Dus je hebt namen?

                          En nogmaals
                          Zorg ervoor dat voorstellen op de agenda van de vergadering komen.
                          Of zaken waar veel over gepraat wordt in dit forum in een voorstel formuleren.
                          Dit kan enkel door VZW-leden en de vergadering is enkel toegankelijk voor VZW-leden.

                          En dit forum bestaat door of dankzij de VZW.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #88
                            Re: Het succes van BD over de top heen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            De topic van de thread is "waarom het achteruit gaat". Dus het is niet ik die hierover begon hee. De meesten zien/voelen het traag achteruit gaan. Je kan zeggen dat het niet zo is, maar de cijfers spreken je tegen.

                            Wel goed punt ivm verandering. Maar misschien zijn velen net weg omdat BD niet goed omgaat met veranderingen, en te star blijft vasthouden aan één concept?

                            Anyway, ik heb mijn mening gezegd, en voor een tijdje genoeg gezaagd. Ik ga nog eens een foto posten.
                            Wanneer ik die groepsfoto's bekijk... vb die uit 2003... dan tel ik de -40-jarigen op 1 hand. Intussen zijn we 11 jaar verder.
                            Demografisch gezien is BD geen jong publiek, op die SD-foto's te zien. Daar is op zich niets mis mee.
                            (wat overigens niet wegneemt dat er wel veel jongeren kunnen zijn op het forum zelf, die nooit naar SD's komen)

                            Wil men meer volk lokken naar BD, en dan heb ik het over jong volk, dat meer voor vernieuwing vatbaar is, dan moet men het ook voor jongeren aantrekkelijk maken. En deze foto's zijn voor een twintiger misschien niet altijd even motiverend of lokken weinig enthousiasme op omwille van het feit dat de kans groot is dat die er als enige van die leeftijdscategorie zal vertegenwoordigd zijn.

                            * Wat ook niemand meer kan ontkennen is dat vele discussies tot stand komen door bepaalde posts met een nogal ouderwetse mening, niet openstaand voor verandering, andere mening of experiment.
                            ** Ook het niet toelaten van maatschappelijke discussies vind ik verschrikkelijk, dat zorgt net extra voor leegloop en frustraties.
                            *** Het zomaar sluiten van topics die net interessant worden. Of posts wissen die eindelijk eens de waarheid onthullen.

                            Comment

                            Working...
                            X