Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

    Ik overweeg om telenet met een kaartje te nemen voor onze tv in de keuken, deze heeft enkel coax in de buurt maar ontvangt wel wifi, hierdoor kan ik wel de afleveringen op men digicorder terugvinden. Welliswaar versleuteld. Zal dit kaartje deze eveneens vrij geven?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Using Tapatalk

    Comment


    • #62
      Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

      Kaartje zit er nu dik 3 maanden in en ze kijken elke dag naar mooi beeld en een hoop zenders die ze anders niet konden ontvangen zoals eurosport en BBC entertainment.
      Of je met die kaartje ook je gegevens van de digicorder kan opvragen betwijfel ik dit is enkel een manier om HD te kunnen kijken en extra zenders.
      Niks pauzeren of opnemen maar het beeld is geweldig mooi, ps als je dit koopt vergeet dan niet dat ze nog eens 50 € aanrekenen voor installatie al doe je het zelf
      Dus kaartje met CI+ module kost 69.99€ plus de 50€ activatie kost erbij.

      Comment


      • #63
        Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

        In de week naar Telenet gebeld om zo'n kaartje te bekomen ... grap van het jaar.
        Ze doen het nodige om tweede HD kanaal te activeren en de bestelling van het kaartje in te voeren, dit na de vraag welke tv ik heb.
        Samsung UE55D7000 zeg ik en die kijken het even na ... staat niet op onze lijst met compatibele TV's zeggen die maar mits er een kaarthouder ingebouwd is en het een redelijk recent toestel is kan dat werken, onze lijst is niet altijd up to date en belangrijkste is dat je het kaartje kan plaatsen.
        Goed, ik dus de zaterdag naar Telenet in Leuven om mijn kaartje af te halen ... die gast vraagt mij welk type TV en ik geef hem dat en dan kreeg ik dat kaartje niet mee omdat mijn TV niet op zijn lijst stond.
        Ik haalde aan dat ze dit al nagekeken hebben en dat het moet werken maar die bleef erbij dat hij dat niet mee zou geven want dat ik er niets mee was.
        Dus ik heb een TV met CI+kaartlezer maar ik mag daar geen CI+ kaartje van Telenet in gebruiken.

        Kaartje kost inderdaad iets van een 69€ maar de activatie is gratis als je al Telenet digitale TV klant bent.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

          Hi Bompie, thnx voor je reply, op mijn Samsung tvs kan ik men digicorder terugvinden over het netwerk (dlna) en kan ik de uitzendingen in folders zien staan, enkel bij het afspelen krijg ik de encripted error. Daarom mijn vraag of iemand dit zou kunnen testen of dit kaartje voldoende is om deze te encripteren.

          Gr


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Using Tapatalk

          Comment


          • #65
            Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

            bram zal niet lukken.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #66
              Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

              Even mijn ervaring met TV met een kaartje hier delen.

              Na 20 jaar leek het ons wel tijd de oude philips eens te vervangen door een nieuwe TV. Aangezien vrouwlief ook de kast onder de TV naar de kringloop wil brengen vroeg ik mij af wat we dan met die digicorder moeten aanvangen. Vrouwlief wil enkel een TV tegen de muur en dus geen kastjes of kabels zien.

              Na wat surfen op het net heb ik de oplossing gevonden in de vorm van “TV met een kaartje”. Maar vrouwlief wil ook graag opnemen... Na wat zoekwerk kom ik uit bij LOEWE tv's met ingebouwde harde schijf (DR+). Prima dat is de oplossing ! Ik naar Electromic in Geel (tevens Telenet center). Ik spreek de verkoper aan en deze zegt ik citeer: "Nee, dat gaat niet". Na aandringen "Ja, maar ik verkoop u dat niet, ik wil geen miserie." Deze verkoper heeft dergelijke TV’s MET DR+ in de toonzaal staan nb ! Nadat ik zeg dat ik toch een LOEWE tv zal kopen is het niet hier dan zal het elders wel zijn. Hij: "Wacht, wij hebben net een winkel overgenomen in Lier, daar hebben ze er ervaring mee LOEWE en CI+". De verkoper na het telefonisch gesprek: "Ja, dat werkt mits correcte instellingen e.d.". Ik: "Dus je wil nu toch verkopen ?". Hij: "Ja". Ik: "Sorry, maar ik hier niet meer."

              Uiteindelijk kan ik elders een nieuwe Loewe Individual Compose 3D op de kop tikken (i&o auctions).

              Ik met mijn digibox naar het Telenet Center en ik vertel de verkoper dat ik de digicorder wil inruilen (die we nu huren een 8,35€ + jaarlijkse indexering, hetzij 100€ / jaar) tegen een CI+ kaartje (eenmalig 69€). OK, zegt de verkoper maar u weet dat u dan maar 1/3 van de mogelijkheden meer heeft ? Ik zeg, 'zoals ?' De verkoper "U kan dan niet meer opnemen". Ik zeg "Dat hangt af van de TV". "Nee" zegt de verkoper "Ik heb bij Michiels in Diest een TV gekocht van meer dan 4000€ met harde schijf en kom thuis en het werkt niet". Ik: "De TV is gekocht voor die kaart dus geef ze maar". De verkoper "Maar u weet ook dat u de kanalen zoals Discovery, MTV etc niet meer kan zien ?" Ik: "Tja, dat is dan maar zo." Verkoper "U weet het heel zeker ? Want ik kan de kaart niet meer terugnemen, je bent die 69€ dan kwijt." Ik: "geef die kaart !".

              Na thuiskomst de benodigde handleiding gedownload en de CI+ kaart geïnstalleerd in een half uurtje. Ik kan nu ALLE kanalen kijken ook in HD, ik kan OPNEMEN (in HD) en tegelijkertijd kijken naar andere posten. Ik zou kunnen streamen naar andere LOEWE tv’s in huis (dus geen extra gigiboxen nodig), ik heb een EPG op de ipad. Allemaal ongelooflijk gebruiksvriendelijk en voor iemand die er weinig kaas van gegeten heeft zeer vlot kunnen installeren.

              Enige nadeel dat zappen tussen posten traag is omwille van het onsleutelen wellicht want het zappen op analoge posten gaat wel snel. Voordeel op de LOEWE is wel dat je zelf een favorietenlijst kan samenstellen die een kort overzicht geeft van de actuele programma’s. Dus het zappen als dusdanig zal nog weinig gebeuren.

              Het lijkt me duidelijk dat TELENET niet wil dat u TV met een kaartje kijkt en alles probeert om u slaaf te houden aan de digibox(en) of digicorder(s).

              Ik heb nu ook die stroomvreter niet meer in huis (de LOEWE verbruikt 0.37w in standby).

              Als ik die LOEWE 12 jaar kan gebruiken zonder digicorder dan heeft hij mij niks gekost.

              Comment


              • #67
                Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                Ik heb hier een Loewe connect (nu een 5 jaar oud). Heb hier GEEN versie met harddisk genomen, gewoon omdat ik niet bijster veel vertrouwen heb in de levensduur van een harddisk. Als er iets breekt, is het dat. Als je ziet aan welke ratio die Telenet-digicorders het begeven...
                Nu : ik vind het behoorlijk triest dat verkopers de mogelijkheden van de dingen die ze zelf verkopen niet kennen. Loewe heeft al jaren dergelijke TV's. Het zijn dure dingen, maar de kwaliteit ervan is heel goed. Mijn Connect heeft zelfs een goeie klankkwaliteit, wat heel zelden voorkomt bij vlakke TV's.
                Het voordeel van het Loewe systeem is ook dat de zender gedecodeerd opgenomen worden : dat betekent als morgen de zender niet meer uitzendt, je toch nog de opgenomen dingen kan bekijken. Met de Telenet digicorder is dat niet het geval, omdat zonder de zenderinfo, wat opgenomen is, niet meer gedecodeerd kan worden...
                Dat betekent wel niet dat je wat op je Loewe harddisk staat, dat je dat gewoon kan kopiëren naar een andere harddisk bv.. Dat zou iets te gemakkelijk zijn...

                Ik denk echter niet, mocht ik vandaag een TV kopen, ik terug een Loewe zou nemen. De prijs van die dingen is echt te hoog i.v.m. wat de concurrentie levert. Toen ik hem kocht was die Loewe de enige die en goeie klank had, en er ook nog wat goed uitzag. Vandaag kan je beide zaken vinden voor een lagere prijs bij andere merken...
                Loewe heeft een tijdlang ook in slechte papieren gezeten (waren echt op een haar na failliet), maar blijkbaar zijn ze er toch in geslaagd om zich te herpakken. Hopelijk blijft het zo, want er zijn niet veel Europese merken meer over...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #68
                  Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Messerschmitt Bekijk bericht
                  De verkoper "Maar u weet ook dat u de kanalen zoals Discovery, MTV etc niet meer kan zien ?" Ik: "Tja, dat is dan maar zo." Verkoper "U weet het heel zeker ? Want ik kan de kaart niet meer terugnemen, je bent die 69€ dan kwijt." Ik: "geef die kaart !".
                  Mag ik vragen of je TV tussen de lijst staat van compatibele toestellen voor die kaart? Staat op de website van Telenet.
                  En klopt het dat je die MTV en zo niet meer kan hebben met die kaart, het zenderaanbod zou toch hetzelfde moeten blijven met hetzelfde abonnement?
                  Ben curieus want ook hier wil Telenet niet graag zo'n kaartje verkopen ... ook al wil ik die 69€ wel eens riskeren.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                    @pol: ik wou een connect kopen maar omwille van het faillissement van LOEWE vorig jaar ben ik nu de Individual tegen gekomen op een veiling (splinternieuw in doos met garantie). Deze komen van de fabriek van voor de doorstart. Kost normaal 4300,- nu 1900 betaald. Er was stereospeaker, blue-ray player en tafelstand bij. Die 2 laatste gaan we niet gebruiken. Schijven, ik zou veronderstellen dat LOEWE degelijke schijven gebruikt. Ik heb hier een dell workstation als 10 jaar dacht en nacht draaien zonder problemen. Maar de beurskoers van LOEWE ziet er niet goed uit...

                    @VerSeg: Je kan ALLE zenders bekijken, ook als je pakketten hebt zoals sporting, prime dat is geen probleem en in HD. Je moet wel vragen dat ze die pakketten overzetten.

                    Ik kan ook opnemen en tegelijk kijken HD op verschillende frequenties met 1 (één) CI+ kaart omdat de TV een twintuner heeft en bij opname het decoderen kan uitstellen voor later. Ik kan er ook 2 CI+ kaarten insteken zodat tegelijk 2x kan gedecodeerd worden.

                    Bij i&o auctions hebben ze honderden LOEWE's individual compose 30 verkocht (en zijn er blijkbaar ook enkele gestolen vanuit hun magazijn zei de magazijnier). De palletten hadden ze nu met zwarte folie bekleed om te verhinderen dat men ziet wat er in zit.
                    De andere koper van 9 stuks was een handelaar (wie dat was weet ik niet).
                    1 stuk was niet op geboden, misschien komt die nog terug in de veiling.

                    Mijn TV staat tussen de lijst van TELENET. LOEWE individual compose 3D

                    Comment


                    • #70
                      Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                      Digitaal kijken via TV Vlaanderen. Veel goedkoper dan al de rest.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                        Ik heb al vele jaren een satelliet ontvanger met gratis digitale HD ontvangst van meer dan 200 zenders. Waaronder alle Duitstalige publieke en commerciële (tema) zenders
                        Daarnaast betaal ik op de (glasvezel)kabel naast mijn internetabonnement € 4,50 extra voor TV omdat NL-zenders vanaf augustus niet meer gratis via Canal+ worden doorgegeven.
                        Ik heb Canal+ er dus afgegooid en ontvang via de Satelliet alleen nog alle vrije-zenders.
                        Last edited by Eenbes; 26 juli 2014, 08:30.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Mag ik vragen of je TV tussen de lijst staat van compatibele toestellen voor die kaart? Staat op de website van Telenet.
                          En klopt het dat je die MTV en zo niet meer kan hebben met die kaart, het zenderaanbod zou toch hetzelfde moeten blijven met hetzelfde abonnement?
                          Ben curieus want ook hier wil Telenet niet graag zo'n kaartje verkopen ... ook al wil ik die 69€ wel eens riskeren.
                          Je ontvangt net dezelfde kanalen als met je digibox, je kan extra zenderpaketten aankopen en dat gaat onmiddellijk via de telenet website.

                          Wat hier gezegd is over het langzaam switchen van kanaal, dit hangt ook af van je tv. Had voordien een LG en daar ging het inderdaad tergend traag, tot enkele seconden wachten. Nu heb ik een Sony en het gaat evensnel als de digibox.

                          Opnemen kan uiteraard, gewoon een externe harde schijf aansluiten. Programmeren kan niet, dus een serie zal je telkens opnieuw moeten instellen bij elke nieuwe aflevering, dat is bij de digibox wel beter voor mekaar.

                          En nog een voordeel vind ik, je hoeft niet meer te piekeren op welke resolutie je de digibox zet. Nu kan je kiezen tussen 720p en 1080i in de settings vd digibox, met een kaartje wordt de resolutie vd oorspronkelijke uitzending gewoon overgenomen. Dat is meestal 576i voor geen HD of 1080i voor HD, 720p ben ik nog nooit tegengekomen.

                          Ik ben een tevreden gebruiker in ieder geval, 1 afstandsbediening nog maar en niet meer de digibox opstarten. En 8.50€/maand wat je uitspaart.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #73
                            Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                            Of je kan programmeren hangt van de TV af. Werkt nu bij ook VEEL vlotter dan de digicorder, ook herhaald (kiezen uit ma-vrij, elke dag enz...). Met de media app en de ipad zal het nog makkelijker gaan. Bovendien neemt hij automatisch het CORRECTE begin en einde van het programma in tegenstelling tot de digicorder waar je extra tijd moet nemen. Ik kan tot 160 uur opnemen en gelijktijdig kijken.

                            1 afstandsbediening indd ! en u bespaart meer hoor want die digicorders zijn stroomvreters.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Messerschmitt Bekijk bericht
                              @pol: ik wou een connect kopen maar omwille van het faillissement van LOEWE vorig jaar ben ik nu de Individual tegen gekomen op een veiling (splinternieuw in doos met garantie). Deze komen van de fabriek van voor de doorstart. Kost normaal 4300,- nu 1900 betaald. Er was stereospeaker, blue-ray player en tafelstand bij. Die 2 laatste gaan we niet gebruiken. Schijven, ik zou veronderstellen dat LOEWE degelijke schijven gebruikt. Ik heb hier een dell workstation als 10 jaar dacht en nacht draaien zonder problemen. Maar de beurskoers van LOEWE ziet er niet goed uit...

                              @VerSeg: Je kan ALLE zenders bekijken, ook als je pakketten hebt zoals sporting, prime dat is geen probleem en in HD. Je moet wel vragen dat ze die pakketten overzetten.

                              Ik kan ook opnemen en tegelijk kijken HD op verschillende frequenties met 1 (één) CI+ kaart omdat de TV een twintuner heeft en bij opname het decoderen kan uitstellen voor later. Ik kan er ook 2 CI+ kaarten insteken zodat tegelijk 2x kan gedecodeerd worden.

                              Bij i&o auctions hebben ze honderden LOEWE's individual compose 30 verkocht (en zijn er blijkbaar ook enkele gestolen vanuit hun magazijn zei de magazijnier). De palletten hadden ze nu met zwarte folie bekleed om te verhinderen dat men ziet wat er in zit.
                              De andere koper van 9 stuks was een handelaar (wie dat was weet ik niet).
                              1 stuk was niet op geboden, misschien komt die nog terug in de veiling.

                              Mijn TV staat tussen de lijst van TELENET. LOEWE individual compose 3D

                              http://www.io-auctions.com/auction/a...9C8E9&did=1484
                              Degelijke schijven ? Dat zijn dezelfde types als wat ook in PC's gebruikt wordt (en zoals gekend zijn daar meer 2 fabrikanten van over, 3 als het 2.5" schijven zijn). Alleen zijn ze op een andere manier ingedeeld, zodat je ze niet kan gebruiken in een PC. Met een harddisk moet je geluk hebben : ik heb hier schijven die al meer dan 10 jaar werken, heb er ook die het na 6 maanden begeven hebben.
                              Schijven voor werkstations en servers zijn meestal wel van betere types (toch als het "echte" versies zijn voor die toepassing). Maar die schijven kosten ook vlotjes 5 keer meer dan klassieke schijven (en hebben veelal levenslange garantie).

                              Nu : met een Loewe doe je normaal geen slechte koop. De manier van bedienen is voor sommige dingen heel logisch, voor andere is het wat meer zoekwerk. Maar mijn ding is nu 5 jaar oud en nog helemaal geen problemen mee gehad : beeld en geluid is echt dik in orde. Het kan soms wel verstandig zijn om eens te kijken of er geen firmware-update is. Bij mijn TV was er enkele jaren geleden nog ene, en die heeft de beeldkwaliteit duidelijk deugd gedaan (wat niet wil zeggen dat het altijd daarmee lukt) : Aan de rechterzijkant was een smalle strook (een 5 mm.) met een helderheidsverschil. Na die update was dat weg...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #75
                                Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Degelijke schijven ? Dat zijn dezelfde types als wat ook in PC's gebruikt wordt (en zoals gekend zijn daar meer 2 fabrikanten van over, 3 als het 2.5" schijven zijn). Alleen zijn ze op een andere manier ingedeeld, zodat je ze niet kan gebruiken in een PC. Met een harddisk moet je geluk hebben : ik heb hier schijven die al meer dan 10 jaar werken, heb er ook die het na 6 maanden begeven hebben.
                                Schijven voor werkstations en servers zijn meestal wel van betere types (toch als het "echte" versies zijn voor die toepassing). Maar die schijven kosten ook vlotjes 5 keer meer dan klassieke schijven (en hebben veelal levenslange garantie).

                                Nu : met een Loewe doe je normaal geen slechte koop. De manier van bedienen is voor sommige dingen heel logisch, voor andere is het wat meer zoekwerk. Maar mijn ding is nu 5 jaar oud en nog helemaal geen problemen mee gehad : beeld en geluid is echt dik in orde. Het kan soms wel verstandig zijn om eens te kijken of er geen firmware-update is. Bij mijn TV was er enkele jaren geleden nog ene, en die heeft de beeldkwaliteit duidelijk deugd gedaan (wat niet wil zeggen dat het altijd daarmee lukt) : Aan de rechterzijkant was een smalle strook (een 5 mm.) met een helderheidsverschil. Na die update was dat weg...
                                Update heb ik nog niet durven installeren (kan nu via WIFI).
                                Media App voor Ipad werkt nu ook. Zeer handig, EPG nu ook meer dan 2 dagen. Vod, internet...
                                Opnemen grondig getest, werkt perfect.

                                Comment

                                Working...
                                X