Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avoriaz part III (om het af te leren) + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avoriaz part III (om het af te leren) + update

    aan gezien de foto's hier blijkbaar wel in de smaak vallen, nog één laatste reeksje uit Avoriaz. weerom een beetje vanalles
    hiermee zullen jullie het moeten doen, want ik heb mijn snowboardverlof volgende week moeten afzeggen omwille van mijn eindwerk mijn promotor kon er helemaal niet mee lachen toen ik zei dat ik mijn prioriteiten wilde stellen door veel belang te hechten aan fotografie naast mijn studies





    Last edited by Matthias; 18 maart 2008, 19:25.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

    Prachtige compositie en lekker gekleurd, die eerste. Dat we het gezicht kunnen zien, geeft voor mij ook een meerwaarde aan foto. Prima werk!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

      1 en 2 voor het geheel, 3 voor de scherpte

      Comment


      • #4
        Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

        2 & 3 zijn wederom prachtige beelden .

        De afwerking van de eerste kan beter (witte rand rond de snowboarder).
        groeten, Erik. -BD0841BE-
        http://www.pbase.com/erik_borghs

        Comment


        • #5
          Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

          Oorspronkelijk geplaatst door RiBo Bekijk bericht

          De afwerking van de eerste kan beter (witte rand rond de snowboarder).
          inderdaad, das wel minder. ik krijg de rand maar niet weg zonder het knallende van de blauwe lucht teniet te doen...(zonder ps werk dan)
          maar kga mij ne keer bezig houden in ps en zien of ik hem met wat prutsen weg krijg...


          beter zo?

          Last edited by Matthias; 18 maart 2008, 19:21.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Avoriaz part III (om het af te leren) + update

            Man man man... prachtige foto... vooral die eerste... tot ik zie dat je er een andere lucht achter geplakt hebt. Jammmer.

            Toch mooi alledrie!

            Comment


            • #7
              Re: Avoriaz part III (om het af te leren) + update

              Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
              Man man man... prachtige foto... vooral die eerste... tot ik zie dat je er een andere lucht achter geplakt hebt. Jammmer.

              Toch mooi alledrie!
              hola hola, da zijn hier zware beschuldigingen hoor

              voor alle duidelijkeheid tis géén andere lucht, de enigste aanpassingen die ik doe in photoshop (en lightroom) zijn kleuren,contrasten,lichten etc... en af en toe eens iets wegclonen dat in de weg staat op de foto... maar een andere lucht achter een boarder plakken is iets dat ik niet doe en nooit zou durven... ik vind dat zoiets niet echt kan, een sportfoto die neem je, die maak je niet

              de lijnen die je ziet in de eerste foto rond de boarder zijn restanten van de 'recovery' schuiver in Lightroom...vraag mij niet hoe het komt, maar als ik de recovery op 100% zet zijn ze er vollen bak, en als ik recovery op 0% zet, zijn ze volledig verdwenen, maar alsook het detail én kleur uit de lucht
              ik heb dus recovery op 100% gezet, en de lijnen rond de boarder weggesoept met clone stamp en healing brush tool


              no hard feelings over u vergissing hoor
              Last edited by Matthias; 18 maart 2008, 21:58.
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                beter zo?
                NEEN!

                Ik zie nog wit aan de onderzijde van zijn linkermouw en aan zijn linkerknie!
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  NEEN!

                  Ik zie nog wit aan de onderzijde van zijn linkermouw en aan zijn linkerknie!
                  inderdaad, linkerknie zit nog heeel klein stukje, maar daar moete al serieus naar kijken é... (blijkt dus ook rits te zijn)
                  het wit aan de mouw is de witte lijn in zijn pak, geen fout dus, en als je beter had gekeken, had je gezien dat daar het wit in zijn rood pak loopt, en dus niet rond het rode pak zit
                  Last edited by Matthias; 18 maart 2008, 22:50.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ... als je beter had gekeken, had je gezien dat daar het wit in zijn rood pak loopt, en dus niet rond het rode pak zit
                    Beste Matthias, ik heb zeer goed naar deze foto gekeken. Ik heb het dus over het stukje witte "halo" aan de onderzijde van zijn linkerelleboog.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avoriaz part III (om het af te leren) + update

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      hola hola, da zijn hier zware beschuldigingen hoor

                      voor alle duidelijkeheid tis géén andere lucht, de enigste aanpassingen die ik doe in photoshop (en lightroom) zijn kleuren,contrasten,lichten etc... en af en toe eens iets wegclonen dat in de weg staat op de foto... maar een andere lucht achter een boarder plakken is iets dat ik niet doe en nooit zou durven... ik vind dat zoiets niet echt kan, een sportfoto die neem je, die maak je niet

                      de lijnen die je ziet in de eerste foto rond de boarder zijn restanten van de 'recovery' schuiver in Lightroom...vraag mij niet hoe het komt, maar als ik de recovery op 100% zet zijn ze er vollen bak, en als ik recovery op 0% zet, zijn ze volledig verdwenen, maar alsook het detail én kleur uit de lucht
                      ik heb dus recovery op 100% gezet, en de lijnen rond de boarder weggesoept met clone stamp en healing brush tool


                      no hard feelings over u vergissing hoor

                      Mattias,

                      Mijn oprechte excuses ! Ik had verkeerdelijk uit je commentaar afgeleid dat je er een andere lucht had achtergeplakt. Blijkbaar is er iets mis gegaan toch in de nabewerking dan... Maar als het de originele lucht is, is het een topfoto! prachtig !

                      Groetjes,
                      armani

                      PS: ik vind de compo trouwens super met de boarder rechts in de hoek, kikvorsperspectief en vallende sneeuw. Goed bezig ! :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Beste Matthias, ik heb zeer goed naar deze foto gekeken. Ik heb het dus over het stukje witte "halo" aan de onderzijde van zijn linkerelleboog.
                        misschien wordt hiermee alles wat duidelijker
                        op deze foto (andere dan de eerste) kan je zijn pak wat beter bestuderen

                        de halo is dus de het litske van de rits, maar dat kan je natuurlijk niet zien op zo'n kleine foto



                        en dit is de knie
                        Last edited by Matthias; 18 maart 2008, 22:52.
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avoriaz part III (om het af te leren) + update

                          Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht

                          PS: ik vind de compo trouwens super met de boarder rechts in de hoek, kikvorsperspectief en vallende sneeuw. Goed bezig ! :-)
                          merci voor de toffe commentaar
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            ... de halo is dus de het litske van de rits, maar dat kan je natuurlijk niet zien op zo'n kleine foto
                            Ach zo!

                            Er zullen nog meer pixelpeepers naar deze foto kijken. Zij weten hoogstwaarschijnlijk ook niet dat daar een ritssluiting zit. Ook zij zullen denken dat deze foto slecht geshopt is.

                            Maar ja ... 't is jouw foto hé.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avoriaz part III (om het af te leren)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Ook zij zullen denken dat deze foto slecht geshopt is.
                              ik geef toe dat dacht ik ook eerst toen je zei dat ik nog een stukje vergeten was
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X