Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbal : Delta shoot 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voetbal : Delta shoot 1

Onderstaand enkele foto's van mijn laatste shoot bij ons op de club. Graag jullie mening. De kwaliteit is wel wat minder dan op de originele foto's doordat ze een stuk verkleind zijn.

GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Re: Voetbal : Delta shoot 1

kben verre van een pro,maar mijn reactie kan ook tellen denk ik.
    geen van foto's is scherp,das al een dik minpunt, bij de eerste foto heeft die achterste kerel geen hoofd,dat irriteert me enorm.Hij had er niet op mogen staan.Bij de tweede foto zie ik geen bal,dan vraag ik me af wat ze daar doen 4 op een rij ? Daar had je volgens mij iets langer moeten wachten tot de bal ter hoofdhoogte zat.
    3de foto een actiefoto zoals het moet,denk ik toch,maar echt spijtig van de scherpte.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oli,

Tnx voor je reactie en de nuttige opmerkingen!!

Wat de scherpte betreft, dit komt doordat ik de foto's heb moeten verkleinen om op onze website en dus ook op dit forum te kunnen plaatsen. Daardoor is er scherpte verloren gegaan. De originele foto's zijn een stuk scherper hoor.

Grtz
      GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

meer als mijn voorganger kan ik niet zegge. Wat ik wel nog kan toevoegen is dat je bdsizer eens moet gebruiken en wat verscherpern. even de zoekfunctie gebruiken ;-)

echt een handige tool.

maar ik dnek eig niet dat het echt allemaal door het verkleinen komt, want ze zijn wel heel onscherp...

wat ook kan; ik zie dat je f3.2 gebruikt hebt end it (misschien) samen met een verkeerd focuspunt. beter een groter diafragma en een lagere sluitertijd denk ik.

(ben ook maar beginner )
        No rules. Great shots.
        -

Comment

Inderdaad, BDsizer is een aanrader!

Had je bij die eerste door je knieën gegaan dan had je niemand onthoofd
          Op de tweede mis ik toch ook wel een bal, maar ja, dat is inderdaad chance hebben met afdrukken. Maar vooral blijven schieten!
          http://dirkmarien.wordpress.com/

Comment

de scherpte is zoals aangehaald inderdaad niet erg goed... Als je met BDsizer verkleint heb je dit probleem niet maar misschien is het niet alleen door het verkleinen neen...

Ik vind de 2e wel een leuke 4 op een rij allemaal naar de bal aan het kijken.
            typerend hier vind ik wel dat de 2 "wit-rode" spelers verschillende sokken aanhebben
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

tnx allemaal voor de interessante reacties!!!

ik wil zeker BDsizer eens proberen, kan je dit gewoon downloaden op net?

wat de scherpte betreft, de originele zijn echt wel een stukje scherper, maar niet zo scherp als ik ze zou willen, ik gebruik voor mijn voetbalfoto's een canon zoom lens ef 70-200mm 2.8 met image stabilizer. ik vind dat ik van deze (dure) lens veel scherpere foto's mag verwachten, maar dat ligt misschien wel aan mezelf. tips hieromtrent zijn welkom...

Update: wie kan me tips geven omtrent het gebruik van mijn lens zodat ik voor scherpere foto's kan zorgen?

groetjes
              Last edited by fcr-boy; 29 maart 2008, 15:27.
              GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Working...
              X