Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen bij concerten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen bij concerten

Hey,

Ik heb al een geruime tijd een Nikon D50 met standaard meegeleverde lens 18-55 mm f/3.5~5.6 G ED.

Bij het concert van Joan as police woman stond ik heel dicht en had ik weinig problemen, maar zondag bij Sophia wel.
    Ik stond verder verwijderd en ik heb vrijwel geen foto waarop geen beweging te zien is.

Ik weet dat ik op zoek moet naar een lens met een betere apertuur (f/1.8 bv)
    Maar mijn vraag is nu welke lens ik daarvoor het best gebruik.

Ik had graag toch nog een beetje kunnen inzoomen maar met de
    AF Nikkor 50mm f/1.8 is dit onmogelijk.
    Is het mogelijk om lenzen te combineren of niet ?
    Ik ben een redelijk ervaren fotograaf, maar als het op gebied van lenzen
    aankomt is dit mijn eerste aankoop van een nieuwe lens dus ...

Heeft er iemand tips ???

Alvast bedankt !

Nick
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

Re: Problemen bij concerten

Nikkor 70-200mm 2.8 doet 't 'm bij mij. Super lens
    My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Ik kan Jayjay_T enkel maar gelijk geven.
      70-200 VR 2.8 ideaal vvoor concertfotografie, zeker als je niet tegen het podium kunt plakken.
      nikon D70 |18-200 | 70-200VR 2.8 |SB800

http://www.denduik.be

Comment

net gezien op pixmania.be dat deze lens 2224 euro kost.
        Ik twijfel niet aan de kwaliteit van deze lens, maar ik had toch graag
        een iets goedkopere oplossing gehad
        Tis ietsje te veel voor een hobby fotograaf als ik
        Zijn er lenzen die niet tot 200 gaan maar bv tot 70mm en die voor concerten aan te bevelen zijn ?
        Ik veronderstel dat deze iets goedkoper zijn...

Als ik naar een concert ga dan zorg ik er voor dat ik altijd op de eerste rij kan staan als ik foto's mag nemen, dus een groot zoombereik is niet nodig...

Kan deze lens een (tussen)oplossing zijn ?
        NIKON Objectief AF 24-85mm f/2.8-4D IF
        Last edited by nessler; 17 december 2006, 02:57.
        35-70 mm f/2.8

Comment

de sigma 70-300 apo blijkt een heel goede lens te zijn, ik heb die ook op mijn verlanglijstje staan voor de kerstman, en die kost rond de 250 euro

Met vriendelijke groeten
          Joeri

Comment

net gezien op pixmania.be dat deze lens 2224 euro kost.
            Ik twijfel niet aan de kwaliteit van deze lens, maar ik had toch graag
            een iets goedkopere oplossing gehad
            Ga dan voor de Sigma 70-200 EX 2.8. Snelle, scherpe en uiterst degelijke lens, die tevens geschikt als sportlens en portretlens.
            Blijf van die 70-300 budgetlenzen van Sigma weg, je gaat het je toch maar beklagen achteraf : weinig lichtsterk, minderwaardig glas ten opzichte van de EX lenzen en te veel toegevingen op zoomgebied ten koste van de kwaliteit.
            fotosite

Comment

Heb ondertussen nog wat opzoekingswerk gedaan bij sigma . . .

Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO

Sigma 28-70/2.8 EX DG Nikon/ Fuji

28-70mm F2.8-4 DG

24-135mm F2.8-4.5

vooral de laatste 2 zouden ideaal zijn qua zoom en prijs, maar weerom : zijn het goeie voor concerten... ?
              En ook, de eerste twee lenzen hebben een vaste apertuur van 2.8 ??
              Of zie ik dat helemaal verkeerd ?

Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar ik zou graag van de eerste keer juist zitten bij mijn keuze en als beginnend hobby fotograaf weet ik nog niet alles . . .
              35-70 mm f/2.8

Comment

Nee die 2 laatste zijn geen goeie !!
                Je moet een lichtsterke lens hebben ( ook als je gaat inzoomen ).
                Je moet kijken dat uw lens over de volledige zoom f2.8 is.

Weet dat donkere omstandigheden en beweging TOP materiaal vragen !!
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
                  de sigma 70-300 apo blijkt een heel goede lens te zijn, ik heb die ook op mijn verlanglijstje staan voor de kerstman, en die kost rond de 250 euro
                  Best een goede lens voor het geld, maar niet voor concertfotografie. Daar heb je 2.8 of minder voor nodig.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb anders genoeg concerten gedaan met een 70-210 3.5-4.5
                    Last edited by Guest57; 3 februari 2007, 02:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Best een goede lens voor het geld, maar niet voor concertfotografie. Daar heb je 2.8 of minder voor nodig.
                      Voor kleinere zalen klopt dit wel
                      voor buiten en grotere zalen ( met meer licht) lukt dat best. deze zijn allemaal met de sigma 70-300 buiten gemaakt.
                      Website

Comment

ik heb ook foto's van miniconcert in een piepklein zaaltje en flutslichtjes aan 4.5

my points being : voor je vb 1500 euro aan een lens uitgeeft, probeer verder met wat je hebt tot je alle mogelijkheden eruit hebt gehaald

Comment

Zoals al gezegd; het hangt er allemaal van af welk optreden het is, en vooral: onder welke lichtomstandigheden.
                          Ik heb zo onlangs enkele optredens gefotografeerd met een 50mm 1.8 (ik kon gelukkig heel dichtbij komen). Diafragma vol open (1.8 dus), 2/3 stop onderbelicht, ISO 400... en daarmee kwam ik meestal op zo'n 1/10 tot 1/40 seconde uit.
                          M.a.w. pokkeslechte lichtomstandigheden, en foto's waarmee je weinig eer kunt halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                            Zoals al gezegd; het hangt er allemaal van af welk optreden het is, en vooral: onder welke lichtomstandigheden.
                            Ik heb zo onlangs enkele optredens gefotografeerd met een 50mm 1.8 (ik kon gelukkig heel dichtbij komen). Diafragma vol open (1.8 dus), 2/3 stop onderbelicht, ISO 400... en daarmee kwam ik meestal op zo'n 1/10 tot 1/40 seconde uit.
                            M.a.w. pokkeslechte lichtomstandigheden, en foto's waarmee je weinig eer kunt halen.
                            Of net wel, als je de enige bent die er toch iets toonbaars uit kan halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                              Of net wel, als je de enige bent die er toch iets toonbaars uit kan halen
                              Mijn ambitie ligt toch wel hoger dan "iets toonbaars" afleveren, hoor.
                              En op maximum 1/40 moet een band er al als een bende zoutzakken bijstaan, wil de foto nog scherp zijn...

Comment

Working...
                              X