Zo tegen het einde van het jaar komen de eerste volledig automatische DSLR's voorzien van een kunststof-vatting waarmee u foto's kunt maken met enkel automatische belichting. Gebruikt Secure Digital kaarten, heeft geen ingebouwde flitser en de behuizing is helemaal uit kunststof gemaakt.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie brengt de eerste DSLR voor 498,- Euro inclusief 21% btw ?
Collapse
X
-
-
Re: Wie brengt de eerste DSLR voor 498,- Euro inclusief 21% btw ?
Wat is het nut dan nog van het feit dat het een DSLR is? Als je alles automatisch wil en uit plastic, koop je toch gewoon een point and shoot.
Ok, je kunt de lenzen verwisselen, maar ik zou dat toch niet te veel doen, met een kunstof vatting.Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McSerialWat is het nut dan nog van het feit dat het een DSLR is? Als je alles automatisch wil en uit plastic, koop je toch gewoon een point and shoot.
Ok, je kunt de lenzen verwisselen, maar ik zou dat toch niet te veel doen, met een kunstof vatting.
Comment
-
Asl het eruit ziet als een 1D mk II of een D2X wordt het een topper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McSerialWat is het nut dan nog van het feit dat het een DSLR is?
Jan.
Comment
-
-
De CCD van een point-and-shoot kan het bijlange niet halen
van een CCD bij een DSLR....
(de grootte)
En ze gaan toch niet zo idioot zijn om in deze DSLR een "prulleke"
van een CCD-ke in te bouwen
Bovendien is er plastiek en plastiek....
(zoek er eens naar in uw "dure" auto....)
Bovendien heb ik er helemaal niets op tegen als deze camera
"automatisch" een perfecte foto aflevert.
Geen enkele wetgeving of godsdienst zal hier ook maar iets kunnen
tegen doen
Persoonlijk heb ik niets liever dat iedereen, wie en waar ook, een goede
foto kan maken.
Laat het me zo stellen dat ik innovatie een kans wil geven bij deze?
Ik wacht af en zal dan zien....
Comment
-
Aan alle posters hier: toch even iets bescheidener blijven aub.
Ik heb zo'n "prulleke" van een CCD in een Panasonic FZ5 die ongeveer evenveel kost als die aangekondigde DSLR.
Ik zal nooit de kwaliteit halen van een camera van 1000 of 2000 euro, maar ik zal misschien een aantal treffelijke foto's schieten met mijn Leica 12x optische zoom in de tijdspanne dat u nog lenzen aan het wisselen bent.....BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Nete, ze hebben dan ook niet gezegd dat jij geen mooie foto's kan maken met die camera. Reageren op wat er gezegd wordt aub.
Een CCD van een compact is wel degelijk een prulleke, vergeleken met
die van een DSLR. Zo simpel is het en zoals je zelf al aangeeft
zal je er nooit even kwalitatieve foto's mee kunnen nemen als met een DSLR.
Ik zou dus niet weten waar hier ergens iets fout gezegd wordt dat jouw reactie heeft uitgelokt.== Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==
Comment
-
Gemaakt door de Otto GmbH & Co. KG in de fabrieken te Keerbergen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dzjeeGemaakt door de Otto GmbH & Co. KG in de fabrieken te Keerbergen
.... of ergens in "Sienaa"?....
Maar kom, dat neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar deze camera.
Het is het eerste wat ik er van hoor...
Comment
-
-
Ik reageerde meer omdat de posts mij de indruk gaven: een DSLR van 500 euro, dat MOET een ZAL een prul zijn.
Een degelijke DSLR van bekende merken kostte enkele jaren terug ook nog 3 à 4000 euro, of meer.
Ik heb ook lang getwijfeld om een DSLR te kopen, maar het compromis was een prosumer die dicht aanleunt bij de DSLR's qua mogelijkheden, maar mij gesleur met diverse objectieven bespaart. (+ een gat in mijn portemonnee).
Zeker niet de bedoeling om hier een welles-nietes spel van te maken.
mvg,
NeteBD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door neteIk reageerde meer omdat de posts mij de indruk gaven: een DSLR van 500 euro, dat MOET een ZAL een prul zijn.
Een degelijke DSLR van bekende merken kostte enkele jaren terug ook nog 3 à 4000 euro, of meer.
Ik heb ook lang getwijfeld om een DSLR te kopen, maar het compromis was een prosumer die dicht aanleunt bij de DSLR's qua mogelijkheden, maar mij gesleur met diverse objectieven bespaart. (+ een gat in mijn portemonnee).
mvg,
Nete
Naast mijn euh....duurder "materiaal" had ik tot voor kort....:
- een Kodak DC4800 en die koste bijna 40.000 oude Belgische frank.
- een Nikon Coolpix 995 en die kostte mijn 728 euro (in Tenerife gekocht).
(omdat die destijds hier nog duurder was en in "Tene" betaal ik geen taks)
Mijn enige probleem was de ruis, zelfs op lage iso en de "shutter lag"
of de trage sluiterrespons.
Bij ISO 400 was het helemaal niks meer...
Tegenwoordig doe ik het (graag) met de D70 en de S2 Pro.
Als je dan op pad gaat met al dat materiaal dan ben je 's avonds "pompaf"
Nu ben ik al 14 dagen aan 't denken, (ik doe dat soms)
omdat ik die 995 mis als-ik-weet-niet-wat.
Maar ja ik zie er tegen op he > ruis en shutter lag.
Die ruis vindt deels zijn oorzaak in/door een kleine CCD....
Je mag gerust stellen dat de CCD het belangrijkste "prulleke"
is bij gelijk welke camera.
Het heeft ook te maken met het soort fotografie.
Ik fotografeer graag mensen: alle leeftijden, maakt niet uit.
En met zo'n DSLR heb je geen vrijheid meer...
Die 995 kon ik "breken" en niemand had dan in de gaten wat ik dan
aan 't doen was....
Je kon dus foto's maken van mensen zonder dat ze het merkten...
Ik kan je daar ook andere verhalen over vertellen
Maar ja dat is het risco....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door neteIk reageerde meer omdat de posts mij de indruk gaven: een DSLR van 500 euro, dat MOET een ZAL een prul zijn.
mvg,
Nete
dat was ook precies wat ik bedoelde met mijn eerste post. Volgens mij is het onnuttig om een DSLR op de markt te brengen zonder instelmogelijkheden buiten het verwisselen van lens. Er zijn al genoeg toestellen op de markt waar een kwalitatieve lens in zit met een groot bereik en dan dikwijls ook nog een beeldstabilisator. Op deze toestellen zitten een hele hoop instelmogelijkheden en ook de mogelijkheid om gewoon point-and-shoot-plaatjes te maken.
Het lijkt me dus gewoon onnuttig om een DSLR op de markt te brengen aangezien jouw toestel even duur is, (of zelfs goedkoper want je hoeft geen extra lenzen te kopen...) en wel kwalitatief even goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert AldersDag Nete,
dat was ook precies wat ik bedoelde met mijn eerste post. Volgens mij is het onnuttig om een DSLR op de markt te brengen zonder instelmogelijkheden buiten het verwisselen van lens. Er zijn al genoeg toestellen op de markt waar een kwalitatieve lens in zit met een groot bereik en dan dikwijls ook nog een beeldstabilisator. Op deze toestellen zitten een hele hoop instelmogelijkheden en ook de mogelijkheid om gewoon point-and-shoot-plaatjes te maken.
Het lijkt me dus gewoon onnuttig om een DSLR op de markt te brengen aangezien jouw toestel even duur is, (of zelfs goedkoper want je hoeft geen extra lenzen te kopen...) en wel kwalitatief even goed.
camera?
Comment
Comment