Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp hulp!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp hulp!!

Ik heb een K100d Pentax, maar ik krijg het lcd scherm niet aan om foto's te maken. Ik kan ze wel bekijken op de lcd maar dus niet kijken via de Lcd.

Wie kan mij helpen!! Tis wreed irriterend met een diditale door die lens liggen te turen. Voor de rest prachtig toestel vind ik....
    http://img101.imageshack.us/img101/7...nderleexq6.gif

Re: hulp hulp!!

Oorspronkelijk geplaatst door Bert&Ivan Bekijk bericht
    Ik heb een K100d Pentax, maar ik krijg het lcd scherm niet aan om foto's te maken. Ik kan ze wel bekijken op de lcd maar dus niet kijken via de Lcd.

Wie kan mij helpen!! Tis wreed irriterend met een diditale door die lens liggen te turen. Voor de rest prachtig toestel vind ik....

Eh, dit is toch normaal bij een spiegelreflex ?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

maak je geen zorgen, dat kan je nooit bij een digitale reflexcamera, behalve bij zo eentje van olympus maar die gebruikt een extra sensor daarvoor

de spiegel die wegklapt tijdens het nemen van de foto zit namenlijk voor je senor dus kan je geen beeld krijgen

ik moet toegeven dat het even wennen is,maar als je dit gewoon bent, dan zal je nooit of te nimmer meer op een schermpje willen kijken,wees gerust

ps, deze discussie hoort misschien best in het forumonderdeel camera's ipv objectieven. mod's?
      Last edited by Matthias; 2 januari 2007, 15:56.
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        ...
        ik moet toegeven dat het even wennen is,maar als je dit gewoon bent, dan zal je nooit of te nimmer meer op een schermpje willen kijken,wees gerust

I second that!

Het is trouwens zo erg dat, wanneer je nog eens je point 'n shoot cameraatje bij de hand neemt je ook gewoon door de zoeker gaat kijken. (totdat je beseft dat je niet met je dSLR bezig bent)
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

koop je een leica digilux 3, daar heb je die lifeview ook.
          gisteren even geprobeerd, man da's ONhandig!
          klik klak klik klak en dan pas kun je denken om een foto te pakken.
          geef mij maar dat klein venstertje

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ok bedankt, vind het wel zeer spijtig... Zo een duur speelgoed en je kan niet eens op je schermpje kijken en die stomme simpele fototoestellen hebben dat dan wel?? Hoop dat ze met de tijd overal een 2e sensor bijsteken. Het toestel is van mijn Pa (bert) en die is niet zo goed aan zijn ogen dus ik maar zeggen dat hij een digitale moet kopen en nu dus..... ja

Comment

Ok bedankt, vind het wel zeer spijtig... Zo een duur speelgoed en je kan niet eens op je schermpje kijken en die stomme simpele fototoestellen hebben dat dan wel?? Hoop dat ze met de tijd overal een 2e sensor bijsteken. Het toestel is van mijn Pa (bert) en die is niet zo goed aan zijn ogen dus ik maar zeggen dat hij een digitale moet kopen en nu dus..... ja
              Die stomme simpele toestellen werken ook niet via een spiegel he.

Misschien de volgende keer iets beter informeren vooraleer je duur speelgoed koopt?

Comment

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

Comment

de zoeker van je toestel moet je normaal kunnen aanpassen aan de brilsterkte van de gebruiker zodat hij geen bril hoeft te dragen tijdens het fotonemen... en trouwens, een optische zoeker geeft duizenden malen beter (scherper, helderder, gewoon op alle vlakken) beeld dus eigenlijk waarom zou je nog op je schermpje willen kijken
                  ik vrees dat ze amper nog toestellen zullen maken met een tweede sensor, want er is gewoonweg niemand die dat wil (behalve jij dan ) en het zal dus ook niet verkopen
                  ik denk eerlijk gezegd dat je beter was afgeweest met een nieuw compactje aan je reactie te zien
                  5DmkIII en wat glas

Comment

algoe dat je geen canon 400d hebt gekocht,volgens de reclamespot kan je daar me vliegen

Comment

Tis niet omdat ik er niks van ken m'n pa er niks van kent. Vond het gewoon raar dat je die lcd niet kunt gebruiken op die manier. dat betekend niet dat wij beter een "compactje" hadden moeten kopen. Mijn pa doet al 35 jaar Foto reportages en heel goed. En wij hebben ons wel degelijk geinformeerd voor aanschaf. Wisten enkel niet dat je de lcd niet kon gebruiken. En het zou wel handig zijn voor bepaalde doeleinden dat kan je niet ontkennen. En je kan hem inderdaad instellen voor mensen met bril.....

Comment

Toch even ter informatie: er zijn ondertussen wel al DSLR's die live preview op de LCD toelaat: de Panasonic Lumix DMC-L1 (http://www.dpreview.com/articles/panasonicdmcl1/) en de Olumpus E-330 (http://www.dpreview.com/reviews/olympuse330/...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Tis niet omdat ik er niks van ken m'n pa er niks van kent. Vond het gewoon raar dat je die lcd niet kunt gebruiken op die manier. dat betekend niet dat wij beter een "compactje" hadden moeten kopen. Mijn pa doet al 35 jaar Foto reportages en heel goed. En wij hebben ons wel degelijk geinformeerd voor aanschaf. Wisten enkel niet dat je de lcd niet kon gebruiken. En het zou wel handig zijn voor bepaalde doeleinden dat kan je niet ontkennen. En je kan hem inderdaad instellen voor mensen met bril.....
                          Laat mij toe hetgeen je zegt in twijfel te trekken, als u pa al jaren reportages doet, maar niet weet dat een SLR werkt door rechtstreeks door de lens te kijken ...
                          Blijkbaar niet goed genoeg geinformeerd voor aanschaf...
                          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                          Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                            Laat mij toe hetgeen je zegt in twijfel te trekken, als u pa al jaren reportages doet, maar niet weet dat een SLR werkt door rechtstreeks door de lens te kijken ...
                            het is niet omdat je niet weet dat je geen life preview ziet, dat je automatisch niet weet dat je door de lens kijkt...
                            ikzelf dacht jaren geleden ook dat je een life preview zou zien en ik wist maar al te goed dat een reflex camera rechtsreeks door de lens kijkt...
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                              Een beetje respect aub.
                              http://users.telenet.be/patric/

Comment

Working...
                              X