Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digimate III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digimate III

Heb vandaag mijn Digimate III toegestuurd gekregen.

Heb deze via ebay nieuw gekocht voor 30 eur.
    Ik had nog een 20 Gb 2.5" hdd liggen dus daarmee heb ik zowel een handige cardreader als een phototank voor een hele schappelijke prijs.
    (voorkant is alu, frame zwart plastic en achterkant alu kleurig plastic)

Het ding bevat een uitneembare li-in batterij van 1200mAh (type NP-60), en kan worden opgeladen via de bijgeleverde USB kabel of via de bijgeleverde netstroom adaptor.

Met de bijgeleverde schroevendraaier was het heel makkelijk om de behuizing open te schroeven, er de harddisk in te klemmen (disk wordt niet vastgeveze, maar vastgeklemd met een soort 'mousse') en terug dicht te schroeven.
    USB kabel aansluiten en de harddisk met disk managment formatteren in FAT32 en je bent klaar om te beginnen.

Het toestel heeft een OLED display waarop je het soort card, de vrije ruimte op de disk en de lading van de batterij kan bekijken.
    Verder zijn er 2 knoppen 1 om hem aan en af te zetten en 1 om de download te starten.

Heb even een test gedaan met een kingston elite pro (50x) compact flash kaart die met 985mb raw en jpg bestanden gevuld was en op precies 8 minuten stond die op de disk.
    1 min na het copieren schakelt het toestel zichzelf uit.

Meer foto's kan je vinden om mijn (nog maagdelijke) fotosite : foto.igrf.be

Eerste indruk is in elk geval heel goed !

G
    Last edited by Grf; 22 december 2006, 10:44. Reden: igrf ok
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Re: Digimate III

Dat zijn wel leuke prijzen.

Heb zelf ook nog wel een hdd liggen, ben dus erg benieuwd naar je ervaring.
    weet je bijv. wat de max capaciteit van geheugenkaart is voor dit apparaat?
    Heb wel eens gelezen dat er een aantal zijn die max 1gb aankunnen en dan heb ik een probleem.

Veel plezier ermee
    -------------------------------
    Een tas met een D300 en wat glas

Comment

Heb even een test gedaan met een kingston elite pro (50x) compact flash kaart die met 985mb raw en jpg bestanden gevuld was en op precies 8 minuten stond die op de disk.
      1 min na het copieren schakelt het toestel zichzelf uit.

Das behoorlijk traag, dus zeker te traag voor mij, ben niet van het geduldige type. Ik breng een 4Giga kaart vol met Raw bestanden over op minder dan 8 minuten. Met de extrerne kaartlezer op USB2.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Das behoorlijk traag, dus zeker te traag voor mij, ben niet van het geduldige type. Ik breng een 4Giga kaart vol met Raw bestanden over op minder dan 8 minuten. Met de extrerne kaartlezer op USB2.

MVG, Jeff
        Ik denk dat de schudige vooral mijn harddisk is.
        het is een oude 4200 rpm travel star met maar 2 mb cache.

Ik zal straks es timen hoe lang het duurt om die kaart naar mijn pc disk te downloaden.

specs

Hard Drive

Form Factor: Ultra Slim Line

Capacity: 20 GB

Interface Type: ATA-66

Connector: 44 PIN IDC

Buffer Size: 2 MB
        Performance

Drive Transfer Rate: 66.6 MBps (external) / 25.4 MBps (internal)

Seek Time: 12 ms (average) / 23 ms (max)

Track-to-Track Seek Time: 2.5 ms

Average Latency: 7.1 ms

Spindle Speed: 4200 rpm
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysos Bekijk bericht
          Dat zijn wel leuke prijzen.

Heb wel eens gelezen dat er een aantal zijn die max 1gb aankunnen en dan heb ik een probleem.
          Mijn grootste kaart is 1Gb dus dat kan ik niet voor je testen, sorry...
          of je moest in de buurt (niel) wonen dan mag je altijd binnenspringen natuurlijk.

ik zal iig es in de handleiding kijken of daar iets instaat.

G
          like.no.other

Comment

ik heb de digimate II versie en ben daar ook heel tevreden van,
            ziet er gelijkaardig uit aan de III versie. De 2 versie is wel voor en achterkant in metaal, de zijkant in platic

TrueBase zorgt voor de juiste opslag en beveiligingsoplossingen om jouw leven een stuk makkelijker en veilig te maken.

vlug is hij niet maar dat is niet nodig voor mij.
            Hij is goedkoop en het werkt (kheb de 40gig versie)

Koen
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

heb ook een besteld , ty voor de tip .
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Even een kleine update.

Heb met de eerste batterij lading 9 keer het volle kaartje van een gig kunnen downloaden.

Hetzelfde kaartje downloaden naar de disk van mijn pc duurde 2min en 40 sec.

de handleiding vermeld niet specifiek of het toestel mem cards van meer dan een gig ondersteund, maar vermits het fat32 aankan zou ik niet weten waarom niet.

G
                like.no.other

Comment

de mijne van 2gig werkt, dus zal dat bij de III ook wel werken hé
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                    de mijne van 2gig werkt, dus zal dat bij de III ook wel werken hé
                    Ok bedankt voor de info.
                    Binnenkort er ook maar eentje aanschaffen
                    Een tas met een D300 en wat glas

Comment

Ook op ebay gekocht en doet perfect voor wat het nodig is.
                      Vinny
                      Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Werken die dingen ook met SATA harde schijven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
                          Ook op ebay gekocht en doet perfect voor wat het nodig is.
                          raar, de winkel waar ik hem kocht (Hl-tronics) verkoopt bijna ook op ebay en daar zijn de "nu koop" objecten duurder...
                          www.koendd.be

FZ50

Comment

ding is binnengekomen

Werkt perfect , heb de disk die ik gekocht had wel met partitionmagic moeten formatteren , XP wou ni over de 32GB gaan

heb net een paar extra batterijen ervoor gekocht zodat ik niet teveel moet opladen op reis
                            www.Klikkerdeklik.be
                            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                              ding is binnengekomen

Werkt perfect , heb de disk die ik gekocht had wel met partitionmagic moeten formatteren , XP wou ni over de 32GB gaan

heb net een paar extra batterijen ervoor gekocht zodat ik niet teveel moet opladen op reis
                              is de III versie met batterijen?
                              Die van mij is een ingebouwde...

en ik had ook problemen met dat formatteren, had hem in NFTS geformatteerd en het ding wou niets meer doen...
                              Met partitionmagic dan terug in FAT32 gekregen...
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                              X