Zie je verschil als je een 36-108mm of een 38-114mm lens hebt?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lenzen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Comment
-
Re: Lenzen
Oorspronkelijk geplaatst door fotoamateurvragen Bekijk berichtKunt u mij een uitleg over lenzen geven?
Want in mijn ogen is 38 groter dan 365DmkIII en wat glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ryder Bekijk berichtDie 36 heeft een grotere hoek.. en de andere een groter zoombereik..
ze hebben allebei een zoombereik van 3x (108/36=114/38) maar die van 114mm heeft ietsje pietsje meer tele, maar dat verschil ga je echt niet zien. Het verschil tussen 36 en 38mm ga je misschien beter zien, maar is ook niet zo gigantisch hoor5DmkIII en wat glas
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotoamateurvragen Bekijk berichtdus die van 36-108 is het beste?
de ene geeft je iets meer breedhoek, en de andere geeft je iets meer tele (maar minder breedhoek)
het is dus afwegen wat jij het liefst hebt van lens (meer groothoek, of meer tele)5DmkIII en wat glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk berichtneen niet waar
ze hebben allebei een zoombereik van 3x (108/36=114/38) maar die van 114mm heeft ietsje pietsje meer tele, maar dat verschil ga je echt niet zien. Het verschil tussen 36 en 38mm ga je misschien beter zien, maar is ook niet zo gigantisch hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk berichtheeft niets met beste of slechtste te maken.
de ene geeft je iets meer breedhoek, en de andere geeft je iets meer tele (maar minder breedhoek)
het is dus afwegen wat jij het liefst hebt van lens (meer groothoek, of meer tele)
Wat is het handigst (groot, breedhoek of tele)
Meestal sta ik binnen en maak ik een foto van mijn honden.
Als ik buiten sta maak ik foto's in het bos, maar af en toe ook midden op straat.
Comment
-
Lenzen :
hoe kleiner de brandpuntafstand, hoe breder het beeld word.
hoe groter het diafragma, hoe meer licht er in de lens kan opgenomen worden.
focus of scherpstellen is afhankelijk van de bouw van het objectief. Macro is voor kortbij-focussen, waardoor een 1 op 1 formaat ontstaat, voor echte macro dan. 1 op 1 wil zeggen dat de oppervlakte van je sensor ook effectief de oppervlakte van het beeld word. Of een vlieg zal op ware grootte op de sensor opgenomen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotoamateurvragen Bekijk berichtIk snap het verschil niet echt en bespaar jou de vraag om het me uit te leggen
Meestal sta ik binnen en maak ik een foto van mijn honden.
Als ik buiten sta maak ik foto's in het bos, maar af en toe ook midden op straat.
http://web.canon.jp/imaging/enjoydslr/part3/3B.html5DmkIII en wat glas
Comment
-
-
tele gebruik je als je ver van een onderwerp af staat en je wilt het dichter bij halen.
Dus het is geen kwestie van handig, maar welke situatie heb je en wat wil je op de foto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ryder Bekijk berichtJa sorry, bedoelde verder zoombereik natuurlijk.. : )
Zoom is NIET hetzelfde als tele.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtNee, meer telebereik.
Zoom is NIET hetzelfde als tele.......
Tele = brandpuntafstand vanaf ik denk 85 mm
zoom wil zeggen veranderend brandpuntafstand.
Een 17 - 85 objectief is een zoomlens vanaf 17 mm tot 85 mm brandpuntadstand.
een telezoom is een objectief zoals een 70 - 300 mm.
Comment
-
Dat verschil tussen zoom en tele schijnt wel heel lastig te zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk berichtbreedhoek of groothoek = brandpuntafstand tussen 8 en 24 voor 35mm film
Tele = brandpuntafstand vanaf ik denk 85 mm
Groothoek: < 50 mm
Tele: > 50 mm
gebaseerd op 35 mm-formaat.
Comment
Comment