Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Favoriete scherpe lichtsterke telephoto +- €600 eos 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Favoriete scherpe lichtsterke telephoto +- €600 eos 400D ?

Hallo,

Heb gelezen dat Telephoto objectieven allerlei vervormingen kunnen hebben, ging eerst een prime kopen omdat minder glas minder vervormingen geeft, maar toch liever wat zoom-flexibiliteit.

Voorlopig zou ik de Sigma 70-200mm f/2.8 nemen op de EOS400D (x1.6).
    Zag dat er ook 2 verschillende van deze types bestaan, een oudere en een duurdere met macro.

Zijn er mensen die al verschillende telephoto's getest hebben en één aanraden? Liefst niet van die grote witte kanonnen
    Er zijn compactere telephoto's, weet niet of deze dan even goed zijn.

Budget +- €600 (of 2e hands duurdere)

Thanks,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 13 januari 2008, 23:44.

Re: Favoriete scherpe telephoto +- €600?

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    Hallo,

Heb gelezen dat Telephoto objectieven allerlei vervormingen kunnen hebben, ging eerst een prime kopen omdat minder glas minder vervormingen geeft, maar toch liever wat zoom-flexibiliteit.

Zag dat er ook 2 verschillende van deze types bestaan, een oudere en een duurdere met macro.

Zijn er mensen die al verschillende telephoto's getest hebben en één aanraden? Liefst niet van die grote witte kanonnen

Thanks,
    Innovator
    is snelheid dan zo belangrijk voor jou? aangezien je hier enkel de lichtsterke 2.8 aanhaalt...

als snelheid en lichtsterkte niet zozeer van belang is, kijk dan ook eens naar de canon 70-300 IS of canon 55-250 IS...

als snelheid wel belangrijk is, dan zal de sigma 70-200 2.8 de enigste optie zijn.
    De macro versie zal je niet onder de 600 euro vinden, dus zal de oudere (maar zeker niet slechtere) al dan niet DG versie voor jou de enigste mogelijkheid zijn...

(heb enkele weken geleden nog een sigma 70-200 2.8 voor 450 euro gekocht, en dat was een zeer scherp exemplaar, geen scherpteverschil met de witte canon variant)
    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik ben dik tevreden van mijn EF 70 - 300 IS, maar die is een pak minder lichtsterk. Hangt er van af wat je wil fotograferen natuurlijk.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Ik heb er vorige week 3 getest voor m'n 400D:
        canon 70-200 f4
        canon 70-200 f4 IS
        Sigma 70-200 2.8

En ik heb gekozen voor de witte buis mét IS. Waarom? Omdat ik merkte dat alle foto's met de non-IS lenzen onscherpte vertoonden door het bewegen van de fotograaf, moi. Het was dan ook in de winkel bij kunstmatig ligt. Maar ook foto's die ik buiten trok toonden verschil. De IS bracht soelaas in mijn onstabiele handjes.

Ik moet wel zeggen dat ik aangenaam verrast was over de bouw van de sigma, ligt lekker in de hand en de AF loopt goed. Maar de canon f4 is sneller. Ik weet nu natuurlijk niet of de AF van de 70-300 even snel is. Als je budget 600 euro is en je wilt en snelle AF, dan zou ik toch deze lens verkiezen boven de rest, ook vanwege de 100mm langere zoom.
        Last edited by Den Tom; 13 januari 2008, 20:20. Reden: spelling foutjes
        Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Hallo,

Innovator
          Dat heb je dan verkeerd gelezen, telelenzen vertonen meestal weinig vervormingen , zeker als de zoomfactor beperkt is.(3x)
          Je bedoelde toch geen superzoom?

Comment

Denk dat de tokina 80-400 in je budget wel past.
            Is geen slechte lens (voor zijn prijs) valt natuurlijk niet te vergelijken met de sigma 50-500 of canon 100-400 IS, is dan ook dubbel zo duur.

canonlenzen ken ik persoonlijk niet maar bij mij (nikon)
            is het ofwel tokina 80-400 of nikon 70-300 VR

dezelfde prijsklasse maar ofwel ga je voor de 100mm meer ofwel voor de anti bibber en de iets snellere AF (denk dat je bij canon ook die keuze hebt)
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Hallo,

Thanks,
              Innovator
              zoals ik al eerder zei, zal je eerst moeten zeggen wat je juist wil doen met de lens, en welke foto's je juist wil nemen, vooraleer we je kunnen helpen
              5DmkIII en wat glas

Comment

Re: Favoriete scherpe lichtsterke telephoto +- €600 eos 400D ?

liefst lichtsterk, snelle autofocus

Comment

dan blijf je best bij je eerste keuze, de sigma 70-200 2.8...

de canon variant is wel iets sneller, en wordt dan nog een pak sneller als je de focus limiter gebruikt... (wat de sigma niet heeft)
                  5DmkIII en wat glas

Comment

om het nog moeilijker te maken is dr ook een sigma 50-150 f2.8 ex hsm huppelpup
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                      om het nog moeilijker te maken is dr ook een sigma 50-150 f2.8 ex hsm huppelpup
                      ja, maar die zou ik links laten liggen hoor... zitten veel barslechte exemplaren tussen en zelf al heb je een goed, op f2.8 zal ie nooit scherp zijn, en die opening gebruik je toch wel veel als je weinig licht hebt
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                      X