Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    firewall zit in mijn router, als ze daar al kunnen doorgeraken, dan doet beveiliging op mijn pc ook niks meer uit. Het is mijn router die contact heeft met het internet, niet mijn pc ! En dat is verdomd een groot verschil . En als het op virussen aankomt, wat gezond verstand gebruiken met websites waar je op gaat, en attachments die je opendoet. Het kan uiteraard altijd verkeerd gaan, maar dat kan het ook, met alles en nog wat geinstalleerd
    Een routerke ertussen is inderdaad een redelijke goede bescherming tegen hackers ... ze hacken eerst uw router i.p.v. uw pc.
    Maar virussen kan een router niet tegen houden. Nu ja, gezond verstand is wel goed maar een mail stuur je toch ook al eens hé ... en wie stuurt nu nooit eens een attach?
    De paar keer dat mijn virusscanner een melding maakte van een virus in een mail was het juist een mail van bekenden ... een mail die je anders wel zou geopend hebben.
    Het is niet omdat jij voorzichtig bent dat een ander dat ook is hé.
    Mijn buur heeft ook een AV op zijn PC ... met dat-files van 2001.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Een routerke ertussen is inderdaad een redelijke goede bescherming tegen hackers ... ze hacken eerst uw router i.p.v. uw pc.

Mijn buur heeft ook een AV op zijn PC ... met dat-files van 2001.
      Indeed, en dan als uw router gehackt is, dan moeten ze via dat spul nog connectie met uw pc nemen . Het gemakkelijkste is en blijft een trojan, die vanuit uw pc naar buiten communiceert . Maar niet omgekeerd

En ja, op die pc staat dus een antivirus te draaien, die geheugen en processortijd in beslag neemt, en sommige applicaties in de war stuurt. En is die veiliger, dan ik zonder anti-virus ? . Soit als ik onregelmatigheden vast stel, doe ik wel een on-line antivirus scan. Maar om dat permanent draaiende te houden, neen sorry
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Indeed, en dan als uw router gehackt is, dan moeten ze via dat spul nog connectie met uw pc nemen . Het gemakkelijkste is en blijft een trojan, die vanuit uw pc naar buiten communiceert . Maar niet omgekeerd

En ja, op die pc staat dus een antivirus te draaien, die geheugen en processortijd in beslag neemt, en sommige applicaties in de war stuurt. En is die veiliger, dan ik zonder anti-virus ? . Soit als ik onregelmatigheden vast stel, doe ik wel een on-line antivirus scan. Maar om dat permanent draaiende te houden, neen sorry
        Vraag van een leek: hoe kan ik zien of er een firewall in mijn router zit...
        Heb een router van Belkin:
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Vraag van een leek: hoe kan ik zien of er een firewall in mijn router zit...
          Heb een router van Belkin:
          De routerkes die wij kopen werken op NAT en dat op zich is al geen slecht punt.
          Het IP-adres dat uw PC kent is niet het adres waarmee je op internet gekend bent.

Uw router krijgt van uw provider bijvoorbeeld 84.197.xxx.xxx en uw PC heeft bijvoorbeeld 192.168.2.8 gekregen van uw router.

U bent dus op internet gekend met IP 84.197.xxx.xxx ... en dit is dit van uw router, niet van uw PC.

Dat alleen al maakt het voor privé-gebruik redelijk goed.

Lees de rest hier : http://netwerken.computerpech.nl/nat...anslation.html
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

De routerkes die wij kopen werken op NAT en dat op zich is al geen slecht punt.
            Het IP-adres dat uw PC kent is niet het adres waarmee je op internet gekend bent.

Uw router krijgt van uw provider bijvoorbeeld 84.197.xxx.xxx en uw PC heeft bijvoorbeeld 192.168.2.8 gekregen van uw router.

U bent dus op internet gekend met IP 84.197.xxx.xxx ... en dit is dit van uw router, niet van uw PC.

Dat alleen al maakt het voor privé-gebruik redelijk goed.

Lees de rest hier : http://netwerken.computerpech.nl/nat...anslation.html
            Ah okee
            Weet ik al iets meer en kan ik dus gerust zijn.
            Maar dien AVG kan ik laten staan zeker
            Die vangt toch een en ander op....kan dat uitleggen maar niet hier
            in het openbaar
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ah okee
              Weet ik al iets meer en kan ik dus gerust zijn.
              Maar dien AVG kan ik laten staan zeker
              Die vangt toch een en ander op....kan dat uitleggen maar niet hier
              in het openbaar
              Met Vista gebruik ik alleen een anti-virus, de interne firewall is zeer goed ... als je de uitgebreide interface gebruikt tenminste kan je heel goed alle mogelijkheden zien.
              Maar ik panikeer niet zo snel hoor, ik verkies veiligheid met gebruiksgemak boven overdreven veiligheid en last.
              Je kan het vergelijken met je huis beveiligen, een alarm en goede sloten is goed maar elke gepantserde binnendeur op slot doen telkens je ze passeert en een code moeten vormen om naar het toilet te gaan vind ik net iets overdreven.
              NAT zal u redelijk beschermen tegen aanvallen van buitenaf maar een virus of spyware dat van binnenuit een connectie maakt zal niet tegengehouden worden. Daarom is een anti-spyware en anti-virus nog steeds welkom.
              In Vista en ook in XP kan Defender gebruikt worden ... beter dan niets hé maar da's geen antivirus.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Met Vista gebruik ik alleen een anti-virus, de interne firewall is zeer goed ... als je de uitgebreide interface gebruikt tenminste kan je heel goed alle mogelijkheden zien.
                Maar ik panikeer niet zo snel hoor, ik verkies veiligheid met gebruiksgemak boven overdreven veiligheid en last.
                Je kan het vergelijken met je huis beveiligen, een alarm en goede sloten is goed maar elke gepantserde binnendeur op slot doen telkens je ze passeert en een code moeten vormen om naar het toilet te gaan vind ik net iets overdreven.
                NAT zal u redelijk beschermen tegen aanvallen van buitenaf maar een virus of spyware dat van binnenuit een connectie maakt zal niet tegengehouden worden. Daarom is een anti-spyware en anti-virus nog steeds welkom.
                In Vista en ook in XP kan Defender gebruikt worden ... beter dan niets hé maar da's geen antivirus.
                Ja juist.
                Die "uitgebreide" moet ik eens bekijken als hem vind
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ja juist.
                  Die "uitgebreide" moet ik eens bekijken als hem vind
                  Die is wel iets beter verstopt.

Configuratiescherm => Systeembeheer => Windows Firewall met geavanceerde beveiliging.

Hier heb je alle mogelijkheden van een deftige firewall.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Allez theokus, wist je die nu nog niet zitten?

Dacht dat jij van alle personen hier op BD toch wel DE man was die Vista al binnenste buiten had gekeerd met uw vista-probleem-verleden

Ondertussen zoeken we in de coulissen verder naar het probleem van Tom.
                    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                      Allez theokus, wist je die nu nog niet zitten?

Dacht dat jij van alle personen hier op BD toch wel DE man was die Vista al binnenste buiten had gekeerd met uw vista-probleem-verleden

Ondertussen zoeken we in de coulissen verder naar het probleem van Tom.
                      Och Exxosje, Vista kent geen geheimen meer voor mij
                      Ik word stilaan een geheim voor Vista...hahaha.

En ja, onze Tom natuurlijk.
                      Ik hoop dat hij nog iets laat horen.
                      Last edited by theokus; 20 oktober 2007, 13:20.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Zoals ik zei, we zijn er druk mee bezig achter de coulissen

Heb al enkele mailtjes gewisseld met tom, we werken eraan. Heb al een Hijackthis logje van hem ontvangen, en dat ziet er clean uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                          Zoals ik zei, we zijn er druk mee bezig achter de coulissen

Heb al enkele mailtjes gewisseld met tom, we werken eraan. Heb al een Hijackthis logje van hem ontvangen, en dat ziet er clean uit.
                          Hoe ziet zijn hardware eruit en de drivers...
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Hardware heeft hij een beknopt overzicht gestuurd, even C/P uit mailtje:

Proc Intel(R) Core(TM) 2 CPU 6320 @1.86GHz
                            RAM 2021 MB
                            32-bits besturingssysteem
                            Tablet-PC functionaliteit beschikbaar

moederbord: Intel DG33TL
                            grafische kaart: Intel G33/G31 (on-board dacht ik)
                            harddisk: Samsung HD403LJ ATA

Cherry wireless keyboard + mouse

Merk of type van het moederbordje is hij wss vergeten doorgeven, het is wel een G33 chipset, dus toch een mainstream bord.

Van drivers weet ik niks af, ik hoop dat de winkelier toch op zijn minst de chipset drivers enzo geinstalleerd heeft

Hij heeft nu oa last van: "Windows host process (rundll32.exe) werkt niet meer".
                            Dit laten lezen: http://forums.microsoft.com/TechNet/...0778&SiteID=17

In veilige modus laten scannen op virii en spyware.

Heb hem ook al aangeraden om eens de windows cd te plaatsen, via Start-> Uitvoeren en dan ingeven : sfc /scannow

Zo worden de systeembestanden gecontroleerd en indien overschreven of gewijzigt weer vervangen door de originele bestanden.

Comment

Zoveel bazar op een nieuwe install is toch niet normaal?

Zou het niet beter zijn de install nog eens opnieuw te doen, direkt alle updates erop zwieren en proberen wat dit geeft?

Een virus en ne trojan kan wel snel komen maar op een nieuwe PC?

Die setup van Vista, is dat eigenlijk een OEM-versie of een full?
                              En indien OEM ... heb je de DVD of is het met een soort restore dat ze werken?

Is er een CD met drivers van het moederbord bijgeleverd?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Er zijn er hier minstens een paar die niet tot die twee procent horen.

Comment

Working...
                                X