Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie compact..ik denk aan...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goeie compact..ik denk aan...

Hallo,

Ik wil een nieuwe compacte digitale camera kopen. Hij moet makkelijk zijn om mee te nemen. Het is enkel bedoeld voor gewone "vakantiefoto's" te nemen. Ik verander van toestel voornamelijk omdat mijn huidig toestel zeer traag is: Als ik afdruk duurt het nog een hele tijd vooraleer de foto effectief wordt genomen. Dit is zeer storend als je snel een momentopname wil nemen. Ik denk aan de nikon coolpix L3. Het is een lichte, mooie camera van een degelijk merk voor een goeie prijs. Is dit een goeie optie? Hij is betrekkelijk goedkoop bij pixmania.be. Iemand ervaring met deze online winkel?

Alvast bedankt!

Groeten,
    Ral

Re: goeie compact..ik denk aan...

Een test van die L3 kan je hier lezen:
    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Ik heb die heel even bekeken, en wat ik vooral een minpunt vind is dat die camera heel traag opstart, en dat de shutterlag vrij groot is. Als je dus een camera zoekt die geen vertraging (of zo weinig mogelijk) heeft bij het afdrukken, laat dan deze maar in de winkel liggen .

Of de instapmodelletjes van andere merken ook zo traag zijn, dat kan ik niet zeggen. Bij de goedkopere modelletjes wordt meestal wel de oudere tecnologie gebruikt om de prijs te drukken. Waarschijnlijk zal je toch in een iets hogere prijsklasse moeten zoeken om een snelle camera te vinden.
    Ik heb zelf (buiten de 20D) ook nog een heel compacte Casio EX-Z750, en die is heel snel (alleen de flits laadt heel traag). De laatste jaren hebben ze dus wel degelijk de mogelijkheden om compacte toestelletjes te maken die ook vrij snel zijn .

Als je iets anders vindt, zoek dan eerst naar een test, dat is goedkoper dan er eerst zelf ééntje te kopen en achteraf te merken dat het niet voldoet aan je eisen.
    Bij www.dpreview.com kan je een heleboel testen vinden, net als bij www.steves-digicams.com .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb in Japan (eBay ) een Ricoh Caplio R4 besteld voor €198.
      Volgens wat ik ervan vind een redelijk goei camera'tje, 6Mpx, zoom 28-200. 250+ fotos op 1 lading. Enkel 2 kleine minpuntjes, ruis zichtbaar op iso 200, erg vanaf 400, en soms last van CA.
      Maar voor zo'n zoom, en zo compact!!!, neem ik er die graag bij, is toch makkelijk wegbewerkt.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Bedankt voor de reacties. De compacte canon powershots (deA430 bijvoorbeeld) zouden minder shutterlag hebben. Ik zie de modellen lumix ook wel graag maar dit is vaak met een lithium ion batterij wat op zich wel goed is voor de levensduur, maar als je op reis bent en niet kunt beschikken over elektriciteit is dat wel een nadeel. Dan ben je volgens mij beter af met de gewone aa batterijen. Niet?

Comment

Misschien de Fuji FinePix E900 - 9 Mpix - 4x Opt. Zoom, is nogal duur maar een prachtig toestelletje! (Ik bezit de E550, zijn voorloper, heel vlug, gewone AA's en ik heel tevreden...)
          http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric
            Misschien de Fuji FinePix E900 - 9 Mpix - 4x Opt. Zoom, is nogal duur maar een prachtig toestelletje! (Ik bezit de E550, zijn voorloper, heel vlug, gewone AA's en ik heel tevreden...)
            dit is inderdaad een prachtig toestel. Alhoewel ik moeite heb om voor al die megapixels te betalen terwijl je uw foto's op 10*15 laat afmaken en die E900 is met XD-kaart en heb al een SD..dus...
            Toch bedankt voor de tip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ral
              dit is inderdaad een prachtig toestel. Alhoewel ik moeite heb om voor al die megapixels te betalen terwijl je uw foto's op 10*15 laat afmaken en die E900 is met XD-kaart en heb al een SD..dus...
              Toch bedankt voor de tip!
              Dan zou ik durven gaan voor de Canon A700. Zakformaat, optische zoeker, 6X zoom, Canon, AA-batterijen, Canon, groot LCD-scherm, Canon en zeker niet te duur!

Wens je het allerbeste, is niet gemakkelijk...

Comment

Dan zou ik durven gaan voor de Canon A700. Zakformaat, optische zoeker, 6X zoom, Canon, AA-batterijen, Canon, groot LCD-scherm, Canon en zeker niet te duur!

Sorry, nog een aanvulling:
                Ik heb hem (de Canon) in mijn handen gehad in de Fnac in Gent, en hij voelde goed aan, en is compact genoeg om in een vestzak en zelfs een hemdborstzak te steken. Hij is ook 'katterap' en héél zuinig op de batterijen.

Weet het eens te zeggen en groetjes...

Comment

Het is inderdaad niet simpel. Ik heb al discussies gelezen waar sommige beweren dat de sony cyberhsots dan weer minder lag hebben dan canon. Volgens reviews scoort Canon echter beter. Ik wil gewoon geen toestel die , zoals mijn vorige, traag opstart en een grote shutterlag heeft. Zo heb ik al veel mooie foto's moeten missen.

Comment

Al eens naar de Panasonic Lumix DMC-LS2 gekeken ?

Compacte 5mp camera mét beeldstabilisatie (OIS) voor 136 Euro

Het ding neemt 2 gewone AA-batterijtjes, gewone SD-kaartjes, kan 3fr/sec nemen, heeft 14mb intern geheugen, 2" schermpje, high-angle functie om camera boven je hoofd te houden enz...

Gisteren wat liggen spelen en ik moet zeggen, de stabilisatie werkt verassend goed...

Kortom véél camera voor weinig geld

Review:
                    Panasonic DMC-LS2 review, find out how the DMC-LS2 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Last edited by scalll; 4 augustus 2006, 21:11.

Comment

niet echt mooi maar als ik de reviews lees is dit een uitstekende camera en voor weinig geld. heb jij deze camera zelf? en al eens een camera bij pixmania besteld?

maar de canon powershot A 430 heeft, denk ik, nog minder shutterlag en start sneller op: Shooting performance was impressive. From power up to first image captured measured approx. 1.5 seconds. Shutter lag measured less than 1/10 of a second when pre-focused and only 2/10 of a second including autofocus. (Steves Digicam)

bedankt voor de reacties
                      Last edited by Ral; 4 augustus 2006, 21:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ral
                        niet echt mooi maar als ik de reviews lees is dit een uitstekende camera en voor weinig geld. heb jij deze camera zelf? en al eens een camera bij pixmania besteld?
                        Ik heb em gisteren voor mijn schoonvader gekocht...
                        Ik ben hem gaan afhalen in het pixmania-afhaalpunt (hier betaal je 8 euro extra voor) in Brussel tesamen met lader/batt, 512mb kaartje, etui...

Nadeel is geen Nederlandse handleiding, noch engels of frans,...wel Duits, Deens, Spaans Portugees enz...

Nederlandse versie is wel te downloaden (en ik heb em dan meteen maar geprint)

Ook het bijhorend pixmania-etui is te klein (kost 5 euro)

Dus indien je daar besteld, koop er dan geen accessoires bij want daar hebben ze je liggen...

En pas ook op dat ze je die zorgenvrije verzekering niet aansmeren (je moet ergens die optie via een andere link uitschakelen )

Dus met deze raad in je achterhoofd kun je daar wel zaakjes doen

Heb de camera enkel binnenshuis even kunnen testen en dat viel heel goed mee...

Comment

ben dus momenteel aan het twijfelen tussen canon powershot A430 en de panasonic lumix DMC-LS2 . Voor en nadelen (volgens Steves digicam):
                          • mp: lumix:5 canon:4
                          • shutterlag lumix en canon: ongeveer hetzelfde
                          • opstartsnelheid: lumix: 2.5 canon: 1.5 sec
                          • optische zoom: lumix: 3 canon: 4
                            *intern geheugen: lumix: 14 canon: geen

waar ik nog twijfel: ga ik voor 5mp van de lumix met 3 optisch of voor de 4 optische van canon met 4mp. Ik denk dat ik meer voordeel kan halen uit een betere optische zoom, want voor de standaardformaatfoto's is 4 mp meer dan genoeg en vlot kunnen inzoemen heeft meer speling het cardreren. Verder is de canon ietsje sneller bij het opstarten wat ook belangrijk is. Het voordeel van de lumix is dan weer de beeldstabilisator. Tja, moeilijk.

Mijn conclusie: de canon, maar misschien is dit geen goeie conclusie?

jammer dat veel mooie modellen met een oplaadbare lithium ion batterij werken wat niet handig is voor een kampeerder als mezelf.

nogmaals bedankt voor de nuttige reacties!
                          Last edited by Ral; 5 augustus 2006, 13:46.

Comment

Hallo,

Ik ben dus voor de canon powershot A430 gegaan. De levering via pixmania en kiala verliep subliem.
                            Mijn eerste indruk van de camera is zeer goed. Hij start ongelofelijk snel op en neemt de foto's zeer snel. De kwaliteit van de foto's is ook zeer goed. Een zeer handige fucntie is de super-macro. Ik heb thuis slangen en kon nooit mooie close-ups nemen van de dieren. Met dit toestel is het ideaal. Ik kom van een oude digitale camera van de aldi (medion) en tis toch een wereld van verschil. Ik ben blij geen overhaaste koop gedaan te hebben en mij voldoende te hebben geïnformeerd (waar het internet niet al goed voor is). En ik wil nog eens iedereen hier op het forum bedanken. Het is geen EOS die ik heb gekocht maar heb het gevoel ook geen brol te hebben gekocht. Zo, en nu foto's nemen.

Comment

Ik heb ooit eens een A430 in mijn handen gehad (van een vriendin), en vond dat het wegschrijven na het trekken erg lang duurde... Mijn eerste idee was dat de SD kaart misschien traag was... Heb dan eens geprobeerd om een trage SD kaart in mijn D50 te steken, en die schreef in 6MP nog steeds sneller weg... Is er een setting die misschien aangepast kan worden op die camera, zijn MMC kaarten sneller dan SD kaart (de camera heeft in feite een MMC slot, maar SD is daar compatibel mee) of dat wegschrijven gewoon zo traag?
                              Kunnen andere A430 bezitters hier misschien hun mening over geven?
                              Voor de rest maakt hij wel mooie fotos (maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van wie er achter de zoeker staat)...
                              ---
                              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Working...
                              X