Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

acer/photohall

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • acer/photohall

    Het gaat om het volgende:

    Ik heb een acer notebook die niet meer wilde opladen, toestel was nog in garantie dus opgestuurd door photohall naar -ik veronderstel- acer. laptop is binnengebracht 23 juli. tot op vandaag heb ik nog altijd mijn laptop niet terug, al meerdere keren gaan horen in de winkel waar mijn toestel blijft (de verkoper sprak aanvankelijk van 3 a 4 weken). De verkoper zei zelf dat acer binnen de maand het toestel moet kunnen terug sturen wat hier dus niet gebeurd is. vandaag nogmaals geweest en ik zou hem hopelijk volgende week vrijdag kunnen afhalen, wat voor mij veeeeeeeeeeeel te laat is (twee maanden geen foto's kunnen bewerken, deze week terug naar school, tot volgende week geen internet, dus geen lessenrooster,...
    Het enige wat die verkoper zei was dat ze er zelf ook niet veel kunnen aandoen. gemakkelijk gezegd als je het mij vraagt.
    Ben dus helemaal niet te spreken over hun service...
    Is er een manier-weet ik veel welke- om een ander toestel te krijgen deze week nog, of één of andere compensatie?

    alvast bedankt,
    groeten,

    een veel te brave ice..
    http://www.eyeflash.wordpress.com
    www.facebook.com/eyeflashphotography

  • #2
    Re: acer/photohall

    Werkt Acer niet rechtstreeks voor garanties? Ik bedoel dat je kan bellen en dat ze een koerierdienst of technieker naar u thuis sturen. Bij veel merken is dit zo en dan loopt het toch sneller dan langs de winkel omdat er dan nog een tussenstap bij komt met behandeling, administratie en de hele tralala.
    Ik heb geen ervaring met die mannen van Acer wat computers betreft maar het Acer-scherm dat ik vroeger had was toch met zo'n service.

    Voor de rest kan je enkel met de verkoper iets proberen overeen te komen maar in de winkel dat je aanhaalde zal dat niet simpel zijn. Verkopen, geld incasseren en voor de rest niet veel blabla is hun motto. (Da's wel uit ervaring gesproken.)

    Nu breng jij het toestel naar de winkel, zij sturen het naar hun centraal magazijn en van daaruit pas naar Acer ... alleen dit duurt al een hele tijd want ze voorzien geen dagelijks transport en als er maar weinig is kan uw toestel hier en daar eens een week blijven staan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: acer/photohall

      Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
      Ben dus helemaal niet te spreken over hun service...
      Over de service van Acer mag ik aannemen, want Photohall kan daar weinig aan doen (tenzij ze te lui zijn geweest om dat direct op te sturen/te laten af halen natuurlijk).
      Misschien had je een Medion laptop MET virus moeten kopen.

      Comment


      • #4
        Re: acer/photohall

        Ik kan alleszins spreken over de garantie van Acer.

        Tweemaal er beroep gedaan. 1e keer wegens defecte batterijlader (niet van het merk Acer overigens). Afgehaald op maandag door koerierdienst en nieuwe binnen dezelfde week ontvangen. (op donderdag)
        2e keer was er een zwaar hardware defect (moederbord vermoed ik). Dinsdag afgehaald, vrijdag hersteld terug.

        Wel 2x rechtstreeks met Acer gehandeld. Ik vermoed dus ook (met Verseq) dat Photo Hall wel iets te maken heeft met het langdurig verblijf (?) in de herstelwerkplaats.

        BTW1. de 3 (drie!) jaar garantie van die laptop zijn net voorbij
        BTW2. hier in huis staan 2 laptops van Acer en tot dusver niks dan goeds

        Comment


        • #5
          Re: acer/photohall

          Bijna 3 maand wachten...die zijn ze kwijt...

          Ingebreke stellen, aangetekend
          "Normale" termijn is in deze overschreden.
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment


          • #6
            Re: acer/photohall

            hier ben ik nogmaals,

            vandaag terug naar de winkel geweest, de verkoper had mij verzekerd dat mijn laptop terug zou zijn. (moest al eens denken toen hij dat zei) Hij gaat even zoeken in het magazijn en komt terug met lege handen. Ik, ondertussen al aardig aan het opwarmen, vraag hoe zoiets mogelijk is. enfin hele discussie gehad, komt er gewoon op neer, dat ik eigenlijk nix meer kan doen dan wachten? ik moet nu zelf bellen naar brussel (hij is dus al in het hoofddepot, mail gezien) omdat ik volgens hem als klant meer druk kan uitoefenen dan de verkoper zelf bij die persoon. ondertussen sta ik hier wel mooi al twee maand en een half zonder laptop, schooljaar ondertussen goed op dreef.

            tijdens de discussie zei ie dan maar dat als ik klachten had die maar aan hun klachten dienst moest rapporteren, toen ik uiteindelijk het telefoon nummer vroeg van die klantendienst zei hij dat dit toch niet veel zou uithalen. (je moet maar eens beleefd proberen te blijven tijdens zo'n gesprek)

            kan ik eigenlijk terecht bij testaankoop met klachten?

            of iemand met andere nuttige tips die ik kan gebruiken?

            vriendelijke groet,
            ice
            http://www.eyeflash.wordpress.com
            www.facebook.com/eyeflashphotography

            Comment


            • #7
              Re: acer/photohall

              @ ice


              je neemt eerst telefonish contakt met acer en vraagt hoe het zit ! Vraag een schriftelijke bevestiging !Zeg hun ook dat je niet akkoord gaat met de gang van zaken maar op een voortreffelijke manier.
              Daarna neem je kontakt met photohall brussel en leg je uit hoe het zit.Als je een probleem hebt met goede communicatie laat dit dan doen door een ander !


              photohall brussel vind je hier http://www.photohall.be/nl/contacts.cfm

              heb je dit al eens goed gelezen :

              .4. HERSTELLINGSTERMIJN :

              Indien een toestel of voorwerp afgegeven wordt aan de NV PHOTO HALL MULTIMEDIA door de cliënte om hersteld te worden in het kader van de contractuele waarborg, is de NV PHOTO HALL MULTIMEDIA gehouden om een termijn te eerbiedigen. Zij is in dit opzicht slechts gehouden om alle middelen te ontplooien opdat deze herstelling geschiedt binnen een redelijke termijn rekening houdend met het belang van de herstelling, de nodige stukken, de beschikbaarheid van deze stukken, de overbelasting van de servicedienst, van de onderaannemers, of van de door de merken toegelaten leveranciers.

              Geen vergoeding voor een beweerde te lange termijn kan gevraagd worden aan de NV PHOTOHALL MULTIMEDIA, behalve indien de herstelling 60 kalenderdagen overschrijdt, tenzij PHOTOHALL een geval van overmacht meegemaakt heeft of de herstelling onmogelijk is naar redelijkheidsnormen.
              Last edited by Fabbe; 29 september 2007, 08:21.

              Comment


              • #8
                Re: acer/photohall

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Werkt Acer niet rechtstreeks voor garanties? Ik bedoel dat je kan bellen en dat ze een koerierdienst of technieker naar u thuis sturen. Bij veel merken is dit zo en dan loopt het toch sneller dan langs de winkel omdat er dan nog een tussenstap bij komt met behandeling, administratie en de hele tralala.
                Ik heb geen ervaring met die mannen van Acer wat computers betreft maar het Acer-scherm dat ik vroeger had was toch met zo'n service.

                Voor de rest kan je enkel met de verkoper iets proberen overeen te komen maar in de winkel dat je aanhaalde zal dat niet simpel zijn. Verkopen, geld incasseren en voor de rest niet veel blabla is hun motto. (Da's wel uit ervaring gesproken.)

                Nu breng jij het toestel naar de winkel, zij sturen het naar hun centraal magazijn en van daaruit pas naar Acer ... alleen dit duurt al een hele tijd want ze voorzien geen dagelijks transport en als er maar weinig is kan uw toestel hier en daar eens een week blijven staan.
                Klopt misschien wel allemaal, maar het is zo stilaan geweten (alleszins bij de eigenaars van een Acer, helaas niet bij de kandidaat kopers), dat beroep doen op Acer service zowat hetzelfde is als op de beurs spelen: je kan geluk hebben, maar de kans op hopeloze miserie is reëel.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: acer/photohall

                  Ik heb hier al eens eerder geschreven dat ik zéér goede ervaringen heb met Acer, hun garantie en hun herstellingen.
                  Misschien toeval? Maar Nete raadt (tegen zijn gewoonte in) in een ander topic hier toch maar mooi twee Acer laptops aan.

                  Waarom zou overigens het probleem hier niet bij Photo Hall kunnen liggen?
                  Er is namelijk wel een groot verschil tussen rechtstreeks de fabrikant/invoerder contacteren of je verkoper (die er niets aan verdient en de schuld kan doorschuiven). Wanneer heeft Photo Hall de laptop eigenlijk doorgezonden? En het hoofddepot, dat van Acer of van Photo Hall? Depot ontvangen of klaar voor (terug?)verzending? Het zal echt niet de eerste keer zijn dat de verkoper (hier dus Photo Hall) in de fout gaat.

                  Ik heb in een ver verleden eens hetzelfde meegemaakt. Wel niet zo dramatisch en langdurig. Maar na mijn klacht ontving ik van de winkelketen een waardebon als schadevergoeding.
                  Dus zeker klagen bij Photo Hall en zeggen dat je Test Aankoop zal inschakelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: acer/photohall

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Klopt misschien wel allemaal, maar het is zo stilaan geweten (alleszins bij de eigenaars van een Acer, helaas niet bij de kandidaat kopers), dat beroep doen op Acer service zowat hetzelfde is als op de beurs spelen: je kan geluk hebben, maar de kans op hopeloze miserie is reëel.
                    ik heb nogtans heel goede ervaringen met acer
                    een paar maal er moeten beroep op doen en zeer snelle service

                    Comment


                    • #11
                      Re: acer/photohall

                      Ken er ook een die zijn laptop bijna 3 maand in herstelling gehad heeft bij Acer. Ik dacht dat dat eerder aan hem lag (ken hem goed genoeg) maar na het lezen van dit is er verdacht veel gelijkenis. Bij hem is het uiteindelijk in orde gekomen, dus alvast sterkte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: acer/photohall

                        die portable kan je (wschl) onhersteld bij de curator van apem gaan afhalen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: acer/photohall

                          Da's just, APEM is failliet heb'k gehoord.
                          Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                          Comment


                          • #14
                            Re: acer/photohall

                            hier zijn we terug,
                            even updaten:

                            heb nu een vervangtoestel gekregen, heb er wel zelf moeten voor bellen naar brussel. die man daar vertelde mij dat mijn laptop terug opgestuurd werd naar nederland omdat er nog iets aan scheelde?
                            sinds wnr gaan ze gaan controleren bij iedere laptop of ie daadwerkelijk hersteld is? kan mij nt inbeelden dat ze dit doen.
                            voor mij dus twee mogelijkheden:
                            ze waren gewoon vergeten mijn laptop te laten herstellen en zagen nu pas nadat ik er zelf om vroeg dat ie daar nog lag.
                            of, ze zijn het kwijt en ze zijn het allemaal nog een beetje aan het rekken...

                            enfin, ik heb nu een vervang toestel en kan nu toch al terug weg voor school enzo,
                            klein probleempje wel, het besturingssys staat in het frans, weet iemand hoe ik dit terug in het nederlands krijg? heb al een paar dingen geprobeerd, maar niets werkt precies.

                            alli, tot de volgende
                            groeten,
                            ice
                            http://www.eyeflash.wordpress.com
                            www.facebook.com/eyeflashphotography

                            Comment


                            • #15
                              Re: acer/photohall

                              Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht

                              klein probleempje wel, het besturingssys staat in het frans, weet iemand hoe ik dit terug in het nederlands krijg? heb al een paar dingen geprobeerd, maar niets werkt precies.

                              alli, tot de volgende
                              groeten,
                              ice
                              Volgens mij kan je het besturingssysteem niet zomaar in een andere taal zetten (toch windows niet)
                              Comfortably numb with my Pentax

                              Comment

                              Working...
                              X