Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Tronix explorer 2400?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Tronix explorer 2400?

    Kan er iemand zijn ervaringen vertellen met de tronix explorer 2400?
    Ik overweeg van deze aan te kopen maar wil eerst wat indrukken horen van gebruikers.
    Zou deze gebruiken met 2x300Ws flitskoppen.
    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

  • #2
    Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

    Moet normaal lukken met2x 300W. Er is mij aangeraden om niet meer dan 1200W ineens aan te sluiten. Voor mij zou dat dus 2x 600W zijn.

    Bij Servix hebben ze deze accu uitgebreid getest voor hun Elinchrom spots en dan ook goedgekeurd. Voor de Tronix Explorer in hun gamma zat, werkten ze met de Flash Feeder Compact, maar daar hebben ze problemen mee gehad. Vandaar de tests met de Tronix.

    Ben er zelf heel tevreden van! Gaan lang mee, laden relatief snel op.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

      Bedankt voor de feedback Evi.
      Ik heb 4x300Ws flitskoppen maar denk dat ik op locatie maar 2 ga gebruiken.
      Bij GSL wisten ze me te vertellen dat de 1200Ws versie te zwak is voor gebruikt met deze flitsers.
      Daarom ga ik denk ik opteren voor de 2400 Ws versie.
      Moesten er nog mensen zijn die feedback kunnen leveren?

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

        Er zijn blijkbaar nog niet veel gebruikers.
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

          Ik denk dat die nog niet zo lang beschikbaar is. Ik had die in september besteld en pas eind december was die in stock...
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

            ik heb die ook en ben er zeer content mee. en je kan hem zelfs opladen in je auto in 2 uur is ie opgeladen. mss klein minpuntje als je studioflitsers op aansluit kan je enkel flitsen je kan bv geen continu licht laten branden
            Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

              Bij mij werkt het instellicht wel goed.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                Je kan je modelling light (instellicht, pilootlicht,...) uiteraard wel gebruiken op je accu, maar dan zal die wel veel sneller leeg geraken. Vandaar dat men meestal zonder modelling light werkt op zo'n accu.

                Ik zet het af, maar als het wat donker begint te worden, heb je dat licht toch nodig om kunnen scherp te stellen. En dan is de accu wel veel sneller leeg.
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                  ik heb vorige week een Tronix 1200 ontvangen. Ding valt best mee qua gewicht en hanteerbaarheid, ook in combinatie met de studioflits op statief. Heb hem opgeladen en gisteren meegenomen op 2 plaatsen buiten -> Ook geen enkel probleem mee gehad. Wat een opluchting na mijn geklungel met 580 flash en Cactustrigger Het was gisteren wel donker geworden en ik had enkel een 200watt flash mee maar geeft best wel leuk effect.
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                    Mij hebben ze verteld dat die 1200Ws versie niet sterk genoeg is om 2x300Ws, laat staan 3, lampen te voeden omdat het continu vermogen te laag ligt.
                    Heb er een hele technische uitleg bij gekregen.
                    Daarom heb ik besloten om toch maar de 2400Ws versie te kopen.
                    Heb deze week al eens wat testen gedaan en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk van de recycle time op netspanning of op voeding. Naarmate de batterij leger geraakt zal dat waarschijnlijk veranderen maar zo intensief heb ik de explorer nog niet nodig gehad.

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                      Wel een oude topic, maar heb een vraag over die Tronix Explorer XT 2400.
                      Die batterij die daar in zit, die gaat na verloop van tijd minder stroom leveren.

                      Heeft er iemand ervaring hoe lang die batterij effectief mee gaat?
                      En vooral is dit een gewone standaardbatterij dat ik in een auto garage kan kopen?
                      En wat is die prijs van die nieuwe batterij?

                      Dank

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                        Wel een oude topic, maar heb een vraag over die Tronix Explorer XT 2400.
                        Die batterij die daar in zit, die gaat na verloop van tijd minder stroom leveren.

                        Heeft er iemand ervaring hoe lang die batterij effectief mee gaat?
                        En vooral is dit een gewone standaardbatterij dat ik in een auto garage kan kopen?
                        En wat is die prijs van die nieuwe batterij?

                        Dank
                        Hmm 'k was ook aan het kijken naar de 2400 versie... met dezelfde vraag....
                        nog niemand feedback hierover?
                        Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                          Oorspronkelijk geplaatst door lightningbit Bekijk bericht
                          Hmm 'k was ook aan het kijken naar de 2400 versie... met dezelfde vraag....
                          nog niemand feedback hierover?
                          Het zou custom batterijen zijn, dus lijkt het er niet op dat je die zomaar zelf kan vervangen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                            Het zou custom batterijen zijn, dus lijkt het er niet op dat je die zomaar zelf kan vervangen.
                            'k heb ondertussen al meer info gevonden:

                            1/ kost van een vervangbatterij : rond de 40€ per stuk (onder andere te krijgen hier : http://www.computerparts.be/artikeli...bk250ec_bp280i)

                            2/ en Tronix geeft zelf de instructies om de vervanging te doen (http://www.innovatronix.com/tronixma...LORER%20XT.pdf)

                            3/ het zijn gelijkaardige batterijen zoals in UPS worden gebruikt, dat wil dus zeggen, afhankelijk van het gebruik, zijn ze na 1 à 2 jaar te vervangen ... (zoals bij een UPS)
                            Last edited by lightningbit; 3 augustus 2009, 23:41.
                            Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lightningbit Bekijk bericht
                              'k heb ondertussen al meer info gevonden:

                              1/ kost van een vervangbatterij : rond de 40€ per stuk (onder andere te krijgen hier : http://www.computerparts.be/artikeli...bk250ec_bp280i)

                              2/ en Tronix geeft zelf de instructies om de vervanging te doen (http://www.innovatronix.com/tronixma...LORER%20XT.pdf)

                              3/ het zijn gelijkaardige batterijen zoals in UPS worden gebruikt, dat wil dus zeggen, afhankelijk van het gebruik, zijn ze na 1 à 2 jaar te vervangen ... (zoals bij een UPS)
                              AHA, dan lijkt het interesant te worden.
                              Maar 40 euro per batterij? Lijkt nogal goedkoop...

                              Comment

                              Working...
                              X