Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

    Ik denk er aan om over te schakelen naar een 20D omdat die sneller foto's neemt + een grotere geheugenbuffer heeft. Maar die cashback actie doet me denken aan vorig jaar toen ik mijn 300D kocht. Kort na mijn aankoop kwam het bericht dat deze vervangen werd door de 350D die sneller, krachtiger en nog goedkoper was ook. Heeft iemand weet dat de 20D binnenkort een opvolger krijgt? Anders wacht ik natuurlijk.
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

    Zit met hetzelfde probleem.
    Slechts één verschil, ik heb nog geen reflex digitaal maar wil en zal ene kopen. Had EOS 20d in het vizier, moet bovenstaand bericht doet me meer een beetje twijfelen.

    Weet er echt iemand iets ?????
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

      Het antwoord op deze vraag is eenvoudig.

      Elk jaar stelt Canon de nieuwe fototoestellen voor in Februari - Maart en in Augustus - September.

      De 20D wordt met bijna zekerheid vervangen in 2006.

      Als je dus kan afwachten tot April 2006 of tot Oktober 2006 dan moet je nu geen 20D kopen.

      Dat de opvolger beter en goedkoper zal zijn dan de 20D is zeker.

      En de opvolger van de opvolger van...

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

        Je kan ook blijven wachten ...

        Als je nu een 20D koopt heb je een toestel dat al danig getest is en waar de kinderziektes uit zijn ...

        Wacht je op de volgende, dan heb je een ander type (dat na een jaar ook vervangen wordt) maar misschien nog met kinderziektes ...

        Het heeft zijn voor en nadelen ...

        De 20D is ook al goedkoper te vinden tegen dat hij uitkwam ... de opvolger zal de eerste maanden weer aan de volle pot staan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

          Ik mag eigenlijk nog niets vertellen maar als je het niet door verteld wil ik het wel zeggen.
          De 20D word vervangen door een 20D +, is een gewone 20 D met een paar update`s, zoals groter display/ grotere buffer/aangebouwde grip met 2 batterijen, gps ontvanger en nog een paar andere noviteiten.
          Maar niets door vertellen door!!!!!!
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

            Enig nieuws omtrend een opvolger voor de pro 1 ?

            Comment


            • #7
              Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

              de opvolger van de 20D zal ten vroegste binnen een half jaar in de winkels liggen.
              Je kan daar natuurlijk op wachten, maar als hij dan niet wordt aangekondigd in feb-maart, dan heb je een half jaar 20D fun verloren voor niets.
              tenzij de 20D echt iets mist wat jij heel belangrijk vind ( en wat realistisch is voor de opvolger, dus geen FF, 20Mpix of 8fps) koop gewoon die 20D en geniet er van.
              Het is een prachtige camera.
              en ook na de aankondiging van de opvolger (volgens sommige de 35D) zal je 20D nog steeds even mooie foto's kunnen maken...
              1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
              EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

              Comment


              • #8
                Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter M
                Anders wacht ik natuurlijk.
                Waarom natuurlijk Als de 20D voor jou op dit moment de juiste prijs en eigenschappen heeft zou ik niet wachten. Achterom zien heeft geen zin met deze zaken.

                Je moet kopen op het moment dat het voor jou het juiste is. Er kan bij wijze van spreken over een maand een perfecte camera uitkomen, maar het kan ook nog een jaar duren. Misschien komt er wel nooit een betere voor jouw doeleinden Wie weet wat de nieuwe brengt.

                De nieuwe zal hoe dan ook duurder zijn in het begin. Als de prijs zakt heb je weer dezelfde vraag: komt er misschien een nieuwe
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                  Je kan inderdaad blijven wachten op nieuwe modellen.
                  Maar ondertussen kan je natuurlijk geen foto's nemen met je DSLR .

                  De opvolger van de 20D zal er volgend jaar quasi zeker komen, maar toch zal ik geen spijt hebben van mijn aankoop dit jaar, gewoon omdat het ook dan een uitstekend toestel blijft.

                  In dit verband denk ik dat ook veel D60 en 10D bezitters ook nu nog geen behoefte voelen om een nieuw toestel te kopen.
                  Het blijven gewoon stuk voor stuk uitstekende DSLR's.

                  Mijn voornemen is toch van minstens 5 jaar mijn 20D te gebruiken.
                  Ondertussen zullen er dan al wel verschillende nieuwe modellen de revue gepasseerd zijn, maar so what?

                  FYI: mijn vorige analoge SLR (Canon A-1) heb ik 23 jaar gebruikt zonder echt behoefte te voelen om te veranderen.

                  De man achter het toestel blijft trouwens de belangrijkste factor voor mooie foto's (zoals reeds zo dikwijls aangehaald op dit forum).
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                    Je kan inderdaad blijven wachten op nieuwe modellen.
                    Maar ondertussen kan je natuurlijk geen foto's nemen met je DSLR .

                    De opvolger van de 20D zal er volgend jaar quasi zeker komen, maar toch zal ik geen spijt hebben van mijn aankoop dit jaar, gewoon omdat het ook dan een uitstekend toestel blijft.

                    In dit verband denk ik dat ook veel D60 en 10D bezitters ook nu nog geen behoefte voelen om een nieuw toestel te kopen.
                    Het blijven gewoon stuk voor stuk uitstekende DSLR's.

                    Mijn voornemen is toch van minstens 5 jaar mijn 20D te gebruiken.
                    Ondertussen zullen er dan al wel verschillende nieuwe modellen de revue gepasseerd zijn, maar so what?

                    FYI: mijn vorige analoge SLR (Canon A-1) heb ik 23 jaar gebruikt zonder echt behoefte te voelen om te veranderen.

                    De man achter het toestel blijft trouwens de belangrijkste factor voor mooie foto's (zoals reeds zo dikwijls aangehaald op dit forum).
                    Geheel met de spreker eens. mijn AE1 program was ook zo'n 20 jaar oud toen ik hem inruilde voor een 10D.
                    "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                      Bedankt voor de reacties. Jullie hebben natuurlijk gelijk dat de 20D ook overmorgen een goed toestel blijft. Net zoals mijn 300D nog niet verslecht is t.o.v. vorig jaar. Alleen, de nieuwe 350D was beter en vooral goedkoper dan de 300D, en ik vrees een beetje voor hetzelfde nu. Zal er een nachtje overslapen.
                      Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                        als je een 20d koopt volg je een logica volgens welke je evengoed je 300d kan blijven gebruiken. ik zou wachten op een nog groter verschil met de 30d

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                          Iemand enig idee of de 350D zelf eigenlijk al aan vernieuwing toe is? Er is wel nog geen cashback actie voor, dus volgens mij gaan ze daarmee nog wachten tot na de zomer van 2006.
                          Groeten, David

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                            Ik kijk ook al een tijdje de kat uit de boom en ondertussen is de 5D met een full frame uitgerust,maar dat zullen ze wel niet in een nieuwe 20D stoppen zeker?Is dit voor de gewone hobbyist wel echt nodig?Wie mist er spotmeting op een 20D?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

                              Wat de consument vraagt wordt straks door Canon geleverd op de Photokina te Keulen in september 2006 en met wat geluk kunt u tegen de hoofdprijs medio november 2006 ééntje bemachtigen.

                              Om in de tussentijd de leemte op te vangen wordt de bestaande Canon 20D wat opgefraaid en brengt Canon de nieuwe Canon 20D Mk II op de markt voor een prijs welke ongeveer 600 - 700 Euro hoger ligt dan wat de Canon 20D op dit moment exclusief Cashback van 150,- kost. En voor deze zeer kleine meerprijs van 850,- Euro heeft u dan een Canon 20D Mk II met een 2.5 Inch groot LCD en nog wat kleine modificaties.

                              Tegen de tijd dat we als consument er dan achter zijn dat we weer eens geweldig in de maling worden genomen en dan maar besluiten om toch de Canon 20D te nemen is hij opeens overal verdwenen, want dan blijkt dat sedert juli 2005 de produktie van de oud vertrouwde 20D is gestaakt.

                              Omdat het prijsverschil toch wat te hoog is willen we dan maar eens gaan kijken naar een Canon 350D en daar blijkt de zelfde goocheltruck te zijn toegepast. Heet opeens Canon 350D Mk II met een geweldige meerprijs van 250,- Euro.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X