Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera?

    Hallo

    ik ben geen pro fotograaf,
    ik ben redelijk blij met mijn kodak maar ik wil nu echt eens iets anders proberen..

    Voor mijn juwelen heb ik een goede camera nodig, dus vooral voor macro shots en heel kleine voorwerpen op beelt te zetten met zo veel mogelijke details.



    Juwelen zijn echt super klein tussen 1cm en 2cm zoals je op de foto kan zien.

    Mijn huidige camera is hiervoor echt slecht.
    Zou iemand mij een goede tip kunnen geven welke camera ik best koop en wat zijn de prijzen ongeveer?



    Mijn budget is 600€

    Dankjewel
    Nella
    Nella Balda Photography

  • #2
    Re: Welke Camera?

    Voor dit soort werk is een spiegelreflex met een macrolens naar mijn idee het meest geschikt.

    Één van de goedkoopste macrolenzen is de Sigma 50mm f2.8. Deze is verkrijgbaar vanaf zo'n 250,- en haalt een vergroting van 1:1 en is verkrijgbaar voor Sigma, Canon, Nikon, Sony en Pentax camera's. Koop daarbij een instapmodel spiegelreflex zoals een Canon 1000D, Nikon D60 of een Pentax K110D (alledrie verkrijgbaar vanaf zo'n 350,-. De Pentax zelfs inclusief kitlens) en bouw een goedkope en snelle ministudio en je bent (vrijwel) binnen je budget van 600,- vertrokken.

    Hier vind je een test van de Sigma 50mm macro. 't Is wellicht allemaal iets te technisch maar de 'verdict' op pagina 3 zegt denk ik wel genoeg.

    Slechte camera's worden er niet meer gebouwd tegenwoordig. Dus ik denk dat je de keuze vooral moet gaan maken op basis van gebruiksgemak, hoe ligt de body in de hand, etc. Met andere woorden, stap eens naar een betere fotozaak en probeer de camera's eens uit. Hou ze eens vast en bekijk de menu's eens en maak je keuze op basis hiervan.
    Last edited by MarkEL; 10 november 2008, 21:52.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera?