Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera?

    Hallo

    ik ben geen pro fotograaf,
    ik ben redelijk blij met mijn kodak maar ik wil nu echt eens iets anders proberen..

    Voor mijn juwelen heb ik een goede camera nodig, dus vooral voor macro shots en heel kleine voorwerpen op beelt te zetten met zo veel mogelijke details.



    Juwelen zijn echt super klein tussen 1cm en 2cm zoals je op de foto kan zien.

    Mijn huidige camera is hiervoor echt slecht.
    Zou iemand mij een goede tip kunnen geven welke camera ik best koop en wat zijn de prijzen ongeveer?



    Mijn budget is 600€

    Dankjewel
    Nella
    Nella Balda Photography

  • #2
    Re: Welke Camera?

    Voor dit soort werk is een spiegelreflex met een macrolens naar mijn idee het meest geschikt.

    Één van de goedkoopste macrolenzen is de Sigma 50mm f2.8. Deze is verkrijgbaar vanaf zo'n 250,- en haalt een vergroting van 1:1 en is verkrijgbaar voor Sigma, Canon, Nikon, Sony en Pentax camera's. Koop daarbij een instapmodel spiegelreflex zoals een Canon 1000D, Nikon D60 of een Pentax K110D (alledrie verkrijgbaar vanaf zo'n 350,-. De Pentax zelfs inclusief kitlens) en bouw een goedkope en snelle ministudio en je bent (vrijwel) binnen je budget van 600,- vertrokken.

    Hier vind je een test van de Sigma 50mm macro. 't Is wellicht allemaal iets te technisch maar de 'verdict' op pagina 3 zegt denk ik wel genoeg.

    Slechte camera's worden er niet meer gebouwd tegenwoordig. Dus ik denk dat je de keuze vooral moet gaan maken op basis van gebruiksgemak, hoe ligt de body in de hand, etc. Met andere woorden, stap eens naar een betere fotozaak en probeer de camera's eens uit. Hou ze eens vast en bekijk de menu's eens en maak je keuze op basis hiervan.
    Last edited by MarkEL; 10 november 2008, 21:52.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera?

      Voor macro-opname's gebruik ik juist mijn compact, ik vind dat deze toestelletjes prachtig werk doen, zij het wel voor stilstaande onderwerpen, dus niet voor kleine beestjes.

      Een voorbeeldje dat ik nu gauw even snel gemaakt heb bij kunstlicht.


      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke Camera?

        als je tevreden bent met een macro van een compactje zoals deze die Franciskine toont, misschien eens denken aan een bridge? Worden toch gezien als de kwalitatief betere toestelletjes. Natuurlijk zal een DSLR een mooier resultaat geven (toegepast op de foto die gepost werd door Franciskine): scherper, minder ruis, een mooiere Bokeh en DOF (waarschijnlijk ook wat meer contrast).
        Enig feit dat je tussen je 2 oren moet knopen: fotografie kost geld (tenzij je een pro bent) en als je een DSLR koopt zal je altijd wel dromen over een ander stuk glas die je misschien wel zou kunnen nodig hebben

        Comment


        • #5
          Re: Welke Camera?

          Macro met een compact heeft als groot voordeel een veel grotere scherpte diepte en is voor een beginner heel veel makkelijker dan een DSRL.
          Ik werk ook af en toe met een oud Sony beestje en het gemaakt waarmee ik daarmee macro "schiet" en de grote scherpte diepte die ik soms zoek lukt mij moeilijk er met spiegelreflex!

          Behalve de camera komt er nog wel wat meer bij kijken hoor, is ook een verhaaltje maar daar zijn draadjes zat over te vinden.
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Welke Camera?

            Hey

            Dankjewel voor de tips
            Ik heb alles 2x moeten lezen hahaha , ken al die termen en benamingen niet zo goed.

            Ben naar de winkel geweest en daar zeiden ze dat de canon powershots hiervoor goed was...
            Maar gezien ik toch in de toekomst graag een opleiding zou willen doen mag het mij wat meer kosten.

            Als ik het goed begrepen heb naast toestel om een goede resultaat te krijgen moet ik nog aantal accessoires kopen erbij?

            Bestaan er boeken waar dit allemaal uitgelegd wordt? ik denk dat ik misschien best eens hierover lees ...

            @Franciskine

            sorry als dit een domme vraag is
            Maar je praat over een compact, is dat naam van merk of model?
            Vind het wel super die foto al die kleine details...

            Dankjewel
            NElla
            Nella Balda Photography

            Comment


            • #7
              Re: Welke Camera?

              Je kan de fototoestellen onderverdelen in verschillende categoriën : ultra compact ( past in het bovenzakje van je hemd), compact ( past in je broekzak), bridge ( lijkt een beetje op een DSLR ) en dan de echte DSLR camera's. ( Correct me if I'm wrong ) De digitale ruggen laat ik even terzijde.

              De foto van het horloge hierboven is gemaakt met een Canon compact, wel de meest recente, nl de Canon digital Ixus 980 IS. : Hier vind je er meer informatie over
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment

              Working...
              X