Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TZ7 of toch....?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TZ7 of toch....?

Hoi , ik wil naast mijn D80 en G10 nog een superzoomcamera kopen.

Nu lees ik heel veel positieve verhalen over de Panasonic TZ7
    Maar nu is afgelopen maand de Sony DSC-H20 uitgekomen. Heeft 10x zoom, diafragmavoorkeuze (TZ7 kan alleen op de automaat). Heeft wel minder groothoek (38mm tov 25mm van de TZ7)

Kan alleen nog niet veel reviews vinden van de H20.

Vraag me af wat de beste keuze zou zijn?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: TZ7 of toch....?

Ik vind eigenlijk dat Panasonic moreel verplicht is om met een: 60-200 F2,8/3 equiv. uit te komen!
    Dan Wel, met dezelfde: optische kwaliteiten en fotografisch-filosofische input, als de LX3!
    De Panasonic LX3² Twin-Télé

Zoombereiken boven 3 x is altijd inleveren en onaangenaam van omvang, vind ik, althans.

Wishfull thinking?
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      Ik vind eigenlijk dat Panasonic moreel verplicht is om met een: 60-200 F2,8/3 equiv. uit te komen!
      Dan Wel, met dezelfde: optische kwaliteiten en fotografisch-filosofische input, als de LX3!
      De Panasonic LX3² Twin-Télé

Zoombereiken boven 3 x is altijd inleveren en onaangenaam van omvang, vind ik, althans.

Wishfull thinking?
      Ja Veronique , begin je nu alweer over de LX3
      Ik weet dat zoveel zoom inleveren is op kwaliteit, maar voor het echte werk gebruik ik mijn D80. De TZ7 of H20 wil ik als vakantiecamera gebruiken (naast mijn G10)

Comment

Ik vind het steeds héél koddig, dat “veel” mensen die in verlof gaan, alles van top gear, thuis laten en met een soi-disant minder kwalitatief camme'je op stap gaan!

Vreemd toch?

Andersom, zou mij logischer lijken.

Maar bon, het is niet anders en zal deel uitmaken van “de” huidige cultuur!

Ik heb beide files al bewerkt en bekeken, nu is't aan u Smart-Guy
        Last edited by Veronique; 1 juni 2009, 23:49.

Comment

Ik vind het steeds héél koddig, dat “veel” mensen die in verlof gaan, alles van top gear, thuis laten en met een soi-disant minder kwalitatief camme'je op stap gaan!

Vreemd toch?

Helemaal gelijk in, maar om met 30 graden een rugzak van 5 kilo mee te slepen heb ik ook wel een beetje gehad. En ik vind vakantiekiekjes dan toch weer net iets anders als een gericht fotografisch uitstapje

Comment

Vreemd toch?

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Helemaal gelijk in, maar om met 30 graden een rugzak van 5 kilo mee te slepen heb ik ook wel een beetje gehad. En ik vind vakantiekiekjes dan toch weer net iets anders als een gericht fotografisch uitstapje
            En toch heeft Veronique voor een stuk gelijk natuurlijk, de kans dat je hier een foto opnieuw kunt maken als hij wat minder zou zijn is toch vele malen groter dan als je op reis bent, of niet soms? Of het zou moeten zijn dat je natuurlijk al jaren naar dezelfde plaats gaat en daar reeds alles getrokken hebt wat maar te trekken valt, en enkel nog een foto wenst te maken aan het zwembad en ..... en zelfs die zouden moeten aan een bepaalde kwaliteit voldoen want je zult ze steeds vergelijken met de kwaliteit van je "beter materiaal" dat je thuis gelaten hebt.

Comment

Een actieve vakantie met een DSLR is onpraktisch, dat is wat de topicstarter ons wilt vertellen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
                Een actieve vakantie met een DSLR is onpraktisch, dat is wat de topicstarter ons wilt vertellen denk ik.
                Je slaat de spijker op zijn kop. Heb dat nu 3 vakanties gedaan en heel de tijd mijn rugzak af doen om mijn camera eruit te halen, begint me een beetje tegen te staan

Comment

Dslr's, Primes, zoomtoeters en statieven, verpesten compleet je vakantie, is dus de nieuwe slogan

+ ook nog eens al die megapixels meesleuren!!!

Yesssss

..plons in't zwembd

Comment

Heb onder andere zowel de G10 als TZ7 gehad. Mijn voorkeur gaat uit naar de TZ7 omwille van het meer bruikbare geheel. Op vakantie kan je met de LX3 niks doen wegens geen zoom. Voila.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Op vakantie kan je met de LX3 niks doen wegens geen zoom. Voila.
                      Dat is pas een intelligente uitspraak, zag!
                      .. of is het een totaal inspiratieloze uitspraak, misschien!

... daar dan ook nog eens voilà achterzetten, is te gek voor woorden.

Voilà
                      veronique

Comment

misschien heb je hier wat aan ?

Comment

Dat is pas een intelligente uitspraak, zag!
                          .. of is het een totaal inspiratieloze uitspraak, misschien!

... daar dan ook nog eens voilà achterzetten, is te gek voor woorden.

Voilà
                          veronique
                          Korte teentjes blijkbaar
                          Hangt er vanaf welke vakantie je maakt natuurlijk (strandvakantie vs Afrika-reis bvb)...

Kan een superzoomlens (ala Tamron 18-250) op je D80 geen soelaas brengen ?
                          Dat gecombineerd met een holstertas is nog steeds zeer draagbaar & je hebt je handen vrij...

'k Heb de Tamron 28-300 VC gehad (5D), maar weer verkocht na mijn vakantie...
                          Mocht ik dus niet gedaan hebben, want ik heb ze al gemist...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Korte teentjes blijkbaar
                            .
                            Neen, schattige voetjes met elegante teentjes!
                            (Het moet trouwen lange tenen zijn, dacht ik of kort lontje?)

Het ging trouwens over het woordje "niks"

Awel, ik heb een LX3 en doe er momenteel "alles" mee! (big diff. met: niks)

Mag ik dan even "uit gebruikservaring" responderen, svp?

Comment

Neen, schattige voetjes met elegante teentjes!
                              (Het moet trouwen lange tenen zijn, dacht ik of kort lontje?)
                              Lange tenen Idd !

Soit, een lange superzoomlens is volgens mij een mooi compromis, je kan dat toch niet echt "sleuren" noemen ?
                              De superzoomlenzen zijn er de laatste tijd goed op vooruitgegaan qua beeldkwaliteit en het extra voordeel is dat je
                              op 250mm je onderwerp nog mooi kan isoleren van de achtergrond, iets wat met de LX3 of TZ7 niet gaat lukken (toch niet in die mate)

't Hangt allemaal af wat de eisen zijn van de TS en welke soort foto's hij gaat nemen natuurlijk...
                              Voor simpele vakantiekiekjes zou de G10 voor mij persoonlijk meer dan voldoen denk ik.

Comment

Working...
                              X