Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus SP-590 UZ

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus SP-590 UZ

Ik ben geinterreseerd in deze camera omdat deze een optische zoom heeft van 26x
    Het enige nadeel ervan is dat deze op AA batterijen werkt,ik heb wel herlaadbare AA batterijen liggen maar gaan die evenlang mee als een accu?
    Ik heb wel gelezen dat hij werkt met xD/micro SD's.Wat vinden jullie daarvan het beste?xD of micro SD.En heeft er iemand slechte ervaringen met deze bridge?
    ,mvg
    Mijn macro fotoblog Niet echt professioneel maar ach ja.

Re: Olympus SP-590 UZ

Je kan wat testfoto's vinden op deze site.
    De zoom is idd indrukwekkend

Wat de batterijen betreft : AA's hebben dan weer het voordeel dat als je platvalt je, bij wijze van spreken, in de Aldi vlug om een setje (niet herlaadbare) batterijen kan gaan om onmiddellijk verder te kunnen fotograferen... met een accu ligt dat iets moeilijker. Ik heb voor mijn Canon trouwens altijd een setje reservebatterijen bij.

XD-kaarten zijn wellicht iets minder courant te verkrijgen dan mini-sd-kaarten. Ik weet niet wat de maximale capaciteit is van beide, maar met deze 12MP zijn je foto's gemiddeld zo'n 5 Mb groot, dus voldoende capaciteit is zeker een noodzaak...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

De zoom is idd indrukwekkend maar op ALLE foto's waar er iets op de achtergrond (bijv een gebouw staat) is deze achtergrond enorm wazig! Kijk die foto van die kerk waar er 2 mensen opstaan of de foto met de boten en op de achtergrond de wazige huizen.

Is het trouwens normaal dat als je met een bridge met hoog zoombereik inzoomt dat je eerst eerst op de ontspan-knop moet drukken vooraleer dat ie zich scherp stelt? Want als je dit niet doet zie je een wazig object op het LCD scherm! (Dacht dat dit bij de nieuwe sony bridge met hoge zoom niet was, alee snel getest in de media markt)

Comment

De onscherpte in de kerk ligt wellicht aan de wat langere sluitertijd...
        Als ik de originele versie van de botenfoto bekijk (staat nu ook in het lijstje), valt die onscherpte nog redelijk mee, maar het is natuurlijk niet haarscherp als je het op 100% bekijkt.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
        Is het trouwens normaal dat als je met een bridge met hoog zoombereik inzoomt dat je eerst eerst op de ontspan-knop moet drukken vooraleer dat ie zich scherp stelt? Want als je dit niet doet zie je een wazig object op het LCD scherm! (Dacht dat dit bij de nieuwe sony bridge met hoge zoom niet was, alee snel getest in de media markt)
        Is meestal een setting die je al of niet kan instellen : Fulltime AF. Hierbij wordt er continu scherpgesteld op hetgeen in beeld is. Indien dit uitgeschakeld is wordt er enkel scherpgesteld bij half indrukken ontspanknop.
        Is bvb ook van belang als je zou filmen en daarbij in- en uitzoomt....
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
        X