Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony HX5V - Nikon P6000 - ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony HX5V - Nikon P6000 - ?

    Ik zoek een compact toestel voor een door reis door chili en Argentinië. Wat mij extra leuk lijkt aan dit toestel is dat het een GPS functie heeft en bijna alle mogelijkheden van een reflex camera. Kent iemand een alternatief voor de Sony HX5V Panasonic Lumix DMC-TZ10 of Nikon P6000?
    Ik zou het toestel willen kopen voor augustus. of kent iemand de verschillen tussen de Sony HX5V en de Nikon P6000? GPS functie voor het taggen van de foto's

    (Ik wil geen extrene gps daarvoor heb ik al een gsm)
    Last edited by Koen_; 5 mei 2010, 13:36.
    BD0724BE

    Nikon D 80

  • #2
    Re: Sony HX5V - Nikon P6000 - ?

    Beroepshalve werk ik met de voorganger van de Nikon P6000, nl met de P5100. Beide apparaten hebben behoorlijk wat overeenkomsten met als grootste verschil de ingebouwde gps in de P6000.

    Ik ben bijzonder tevreden met de P5100 als beroepstoestel (ben bouwkundig expert en werk voor grote organisatie): betrouwbaar, veelzijdig inzetbaar en vooral bijzonder robuust. De P5100 hangt vaak aan mijn hals, zit in mijn tas of vestzak en dit zowel in de snikhete zon, bij regenweer en vriesweer. Altijd betrouwbaar en paraat en vooral een zeer lange autonomie met de batterij (ik heb er maar liefst 4 !)

    Zelf wou ik mij onlangs een compact fototoestel aanschaffen voor privé-gebruik en ik twijfelde tussen de NIKON P6000, de CANON G11 en de PANASONIC LX3.
    Uiteindelijk ging mijn voorkeur naar de PANASONIC LX3, nummer 2 de CANON G11 en op 3 van mijn rangschikking stond de NIKON P6000.

    Vandaag is de Pansonic LX geleverd en ik was verbluft door de kwaliteit, gewoon prachtig.

    Moest ik in uw plaats zijn ik ging voor de CANON G11 of de PANASONIC LX3.

    Kiezen is toch moeilijk hé (alhoewel het is anderzijds een "luxeprobleem" te "mogen" kiezen)

    Sennheiser

    Comment


    • #3
      Re: Sony HX5V - - Leica V Lux 20 -

      Het word als maar moeilijker met de Samsung ST1000 Zilver, en de Leica V-Lux 20 de laatste is wel een stuk duurder. wie heeft er ervaring met deze toestellen. Ook al nieuws Nikon P6000 is niet meer verkrijgbaar.
      BD0724BE

      Nikon D 80

      Comment


      • #4
        Re: Sony HX5V - Nikon P6000 - ?

        Het is de Panasonic Lumix TZ10. Dit weekend mee naar het heuvelland en Ieper geweest, en ben heel tevreden. Alleen gps zoekt vaak lang achter voldoende signaal.
        BD0724BE

        Nikon D 80

        Comment

        Working...
        X