Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis Canon EOS 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ruis Canon EOS 70D

    De kwaliteit op die foto is ook sterk verminderd. Waar kan ik die foto uploaden met originele kwaliteit?

    Comment


    • #17
      Re: Ruis Canon EOS 70D

      Ik heb je foto gedownload en in Photoshop bekeken. Deze versie is nog steeds verkleind. Misschien kan je de originele toch eens uploaden? Via google plus moet dat toch ook lukken, dacht ik?
      Los daarvan... ik kan zien dat de lens scherpgesteld is op de witte bloem links van het midden. Wat je verder ziet, is geen ruis maar gewoon de vervaging van de delen van de foto die niet scherp zijn.
      Of zijn er anderen die iets zien wat ik niet zie...?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Ik heb hem rechtstreeks van de SD-Kaart geupload. Google+ ondersteunt ook CR2 (RAW). Het moet zijn dat de foto automatisch verkleind wordt.

        Comment


        • #19
          Re: Ruis Canon EOS 70D

          Oorspronkelijk geplaatst door Nathan-Deplae Bekijk bericht
          Ik heb hem rechtstreeks van de SD-Kaart geupload. Google+ ondersteunt ook CR2 (RAW). Het moet zijn dat de foto automatisch verkleind wordt.
          Misschien haalt Google+ de preview uit je raw, want hier is hij 2048x1365 pixels.
          Neem anders een foto in jpeg in plaats van raw? Of converteer je cr2 naar jpeg zonder nabewerking?
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #20
            Re: Ruis Canon EOS 70D

            Zal dat zometeen eens proberen.

            Comment


            • #21
              Re: Ruis Canon EOS 70D

              Ik heb de foto geëxporteerd in Lightroom 4 naar jpg en geüpload op Google+.

              Comment


              • #22
                Re: Ruis Canon EOS 70D

                Net getest... Google+ verkleint idd de foto en auto-enhance-t hem...
                Als je nergens web space hebt (Dropbox lukt normaal ook wel), mag je mij altijd je foto doormailen. Mijn mailadres is te vinden in mijn profielpagina hier. Klik op mijn naam etc.

                Voorbeeldje van mezelf ter vergelijking:

                Kan je die downloaden?

                Als je aan de foto kan, vergelijk dan eens het uitzicht van jouw en mijn foto. De foto is gefocust op de x in nexus, bij ISO200 70mm f4 met een 30D. Ingeflitst om de ISO200 te halen, maar verder kan je hier volgens mij zien wat het uitzicht van een APS-C formaat foto ongeveer is met beperkte scherptediepte. Het punt dat ik hier kracht bij wil zetten, is, zoals ik aanvankelijk al zei, dat hetgeen jij ruis noemt, mogelijks gewoon de 'onscherpte' van de out-of-focus gedeelten is.
                Last edited by Pieter G.; 26 augustus 2014, 17:24.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #23
                  Re: Ruis Canon EOS 70D


                  Ik heb de foto op DropBox geplaatst. Het zou kunnen dat het ligt aan de "out of focus" delen, maar volgens mij is dat echt te ruis...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ruis Canon EOS 70D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nathan-Deplae Bekijk bericht
                    Het zou kunnen dat het ligt aan de "out of focus" delen, maar volgens mij is dat echt te ruis...
                    Voor mij ziet dat er allemaal behoorlijk goed uit, maar misschien is mijn oog niet getraind op de nieuwste toestellen. Dan vind je in mijn foto waarschijnlijk afschuwelijk veel ruis?

                    Ik heb bij DPreview een voorbeeldje gevonden dat een beetje vergelijkbaar is, en ik moet toegeven: het ziet er wel wat cleaner uit dan jouw voorbeeld. Maar ik weet ook niet of dit recht uit de camera komt, en de standaardinstellingen van raw converters kunnen veel verschil maken...


                    Hier moeten toch wel enkele gebruikers van recente toestellen zitten die beter kunnen vergelijken dan ik???
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ruis Canon EOS 70D

                      Sinds juni heb ik ook een 70D en heb geen last van "ruis". De doorgestuurde foto's zijn naar mijn mening veel te klein om een serieus oordeel te kunnen vellen.
                      Hoe is je beeldkwaliteits-instelling ? Staat die op S (of S1 of S2), M of L ?
                      Kijk in elk geval eerst eens naar de grootte van je beeldbestand. Je jpg moet zowat 6-7 MB groot zijn (+/-25MB in RAW). Is dat zo ?
                      Zie dan eens naar je beeldstijlen, daar kun je immers nogal wat spelen met scherpte, contrast, verzadiging,... (enkel belangrijk bij omzetting van raw naar jpg neem ik aan).
                      Als het uploaden van een gehele foto niet lukt, maak dan een uitsnede die klein genoeg is om wel up te loaden. Laat ons dan weten welk deel je uitgesneden hebt. Mogelijks kan dit een methode zijn om ons alsnog iets door te sturen wat te evalueren valt.
                      Als ik je foto van de bloemen bekijk dan is de achtergrond geen ruis maar onscherpte (sommigen noemen dat zo mooi bokeh), ik meen ook dat je eerder scherp staat op de witte bloem voor de paarse... ergens stond er dat je fotografeerde met f1.8... je DOF zal dan inderdaad zeer klein zijn...
                      Op bv http://www.dxomark.com/Lenses/Canon/...n-EOS-70D__895 kun je je lens terugvinden, daar kun je dan ook zien waar ze het beste presteert...
                      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ruis Canon EOS 70D

                        Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                        Als het uploaden van een gehele foto niet lukt, maak dan een uitsnede die klein genoeg is om wel up te loaden. Laat ons dan weten welk deel je uitgesneden hebt. Mogelijks kan dit een methode zijn om ons alsnog iets door te sturen wat te evalueren valt.
                        Heb je de dropbox link gebruikt en de foto gedownload? Bij mij is die 12MB.
                        Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                        Als ik je foto van de bloemen bekijk dan is de achtergrond geen ruis maar onscherpte (sommigen noemen dat zo mooi bokeh), ik meen ook dat je eerder scherp staat op de witte bloem voor de paarse... ergens stond er dat je fotografeerde met f1.8... je DOF zal dan inderdaad zeer klein zijn...
                        Dat was ook mijn mening. Maar als ik kijk naar voorbeelden van andere 70D toestellen, zien de resultaten er toch iets minder korrelig uit. De lens en vooral de camera (of raw converter) settings kunnen natuurlijk voor verschillen zorgen.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ruis Canon EOS 70D

                          Heb idd via dropbox gedownload, is zekerlijk niet de originele foto...
                          Origineel staat de hor. en vert. resolutie op 72 dpi, nu op 889. Vandaar dat zo een grote foto is geworden... zou 6 MB moeten zijn en geen 12. Is dit dan een opgeblazen versie van een (te) kleine foto ?
                          Verder zie ik ook dat er spotmeting gebruikt werd en geen pattern wat me hier logischer zou lijken.
                          @Pieter G, de link naar amazon waar ik vergelijkbare prentjes verwacht, werkt bij mij niet. Op de site van dpreview heb ik wel een roos gevonden (+/- vergelijkbaar) en dat ziet er idd misschien iets netter uit maar wel op ISO100. Al zou ISO100 niet veel verschil mogen maken met ISO500 (voor de 70D).
                          De opname-omstandigheden waren nu ook weer niet ideaal denk ik.
                          Hoe zijn de foto's bij DpReview gemaakt ? Ideale omstandigheden van licht, statief,.... ???
                          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ruis Canon EOS 70D

                            Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                            Hoe is je beeldkwaliteits-instelling ? Staat die op S (of S1 of S2), M of L ?
                            Kijk in elk geval eerst eens naar de grootte van je beeldbestand. Je jpg moet zowat 6-7 MB groot zijn (+/-25MB in RAW). Is dat zo ?
                            Zie dan eens naar je beeldstijlen, daar kun je immers nogal wat spelen met scherpte, contrast, verzadiging,... (enkel belangrijk bij omzetting van raw naar jpg neem ik aan).
                            Die foto heb ik genomen in RAW, maar omdat Lightroom 4 de RAW-extensie van de 70D (cr2) niet ondersteunt, heb ik hem met een programma van adobe omgezet naar een dng extensie. Daarna heb ik heb in Lightroom geëxporteerd naar jpg. als ik in jpg fotografeer, dan is het altijd in de L met dat blokje met mooie ronding. Exporteert Lightroom met kwaliteitsverlies? (Het vakje 'passend maken' in het exportscherm is uitgeschakeld)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ruis Canon EOS 70D

                              Ik heb nu nog eens een foto genomen buiten van een bloem. Deze keer heb ik geen foto genomen in RAW, maar direct in jpg (L met die mooie ronding).
                              De foto is genomen met diafragma f/5, sluitertijd van 1/1600 en iso 500. Hier zie ik eigenlijk amper ruis in...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ruis Canon EOS 70D

                                Ik zie nog best veel ruis in de donkere delen.
                                Neem eens een foto ZONDER ruisreductie.

                                Comment

                                Working...
                                X