Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overschakelen van spiegel reflex naar systeem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

    Je kan het ook omdraaien: waarom zou je, tenzij je heel grote handen hebt, professionele fotograaf bent of heel vaak snel bewegende objecten trekt, een DSLR kopen?
    beeldkwaliteit door grotere sensor
    keuze van lenzen die je kan kopen
    gebruik van oudere lenzen die mogelijk is en blijft, zeker met gebruik van ringen
    aantal beschikbare accesoires
    hoeveelheid van functies
    hoeveelheid van snel bereikbare functies
    batterijleven
    flitsschoen en remote triggeren van flitsen
    grotere zwaardere toetsellen zijn eigenlijk beter om te fotograferen dan kleine, gewicht stabiliseert je handen
    kan nog wel ff doorgaan
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #32
      Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

      Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
      beeldkwaliteit door grotere sensor
      keuze van lenzen die je kan kopen
      gebruik van oudere lenzen die mogelijk is en blijft, zeker met gebruik van ringen
      aantal beschikbare accesoires
      hoeveelheid van functies
      hoeveelheid van snel bereikbare functies
      batterijleven
      flitsschoen en remote triggeren van flitsen
      grotere zwaardere toetsellen zijn eigenlijk beter om te fotograferen dan kleine, gewicht stabiliseert je handen
      kan nog wel ff doorgaan

      Sensor van een Nex is groter dan die van een Canon aps-c...
      Keuze vergroot met de dag in e-mount AF, en is mits adapter al zowat oneindig.
      Evenveel functies, soms zelfs meer, enkel de bediening is verschillend.
      Batterijleven is identiek. Ik doe en dag met 1 à 1.5 batterijen. Met mijn a700 en eenzelfde gebruik is dat net hetzelfde.
      Stabiliseren van grotere toestellen als voordeel gaat wat mij betreft niet op. Hoe meer zo'n ding weegt, hoe sneller je krampen krijgt ja, dat wel ;-) Het is veel gemakkelijker een half uur een Nex boven je hoofd te stabiliseren om een goeie HD-film te maken dan je dat met een dslr gaat doen hoor :-).

      Blijft van al die voordelen dus nikske over.

      Voor sommige toepassingen heeft een dslr inderdaad voordelen, maar die zijn niet te veralgemenen zoals hierboven vind ik.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

        en omgekeerd ook....

        is niet omdat er 1 toestel is met een grotere sensor dat die vergelijking voor alle bridge camera's opgaat
        idem met batterijleven enz...
        je beschrijft daar de eigenschappen van een toptoestel uit die klasse... vergelijk dan ook met een toptoestel uit de DSLR klasse... en je weet hoe ver het staat...

        er zijn een pak voordelen aan bridgecamera's... maar ze gaan meestal over klein, simpel in gebruik, niet te veel boeha met lenzen veranderen enz...
        ze liggen in de klasse tussen DSLR-s en compactjes... en daar worden ze ook naar gemarketed.
        www.aeri-photography.be

        Comment


        • #34
          Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

          Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
          beeldkwaliteit door grotere sensor Ik stel voor dat je de cameramarkt leert kennen voor je iets post
          keuze van lenzen die je kan kopen Idem, er is weinig gemis in de CSC-lenzenkeuze
          gebruik van oudere lenzen die mogelijk is en blijft, zeker met gebruik van ringen Geldt eveneens voor NEX en MFT
          aantal beschikbare accesoires Zeer veel spullen passen op CSC
          hoeveelheid van functies Wat zijn 'functies'? Als dat dingen zijn zoals panorama, 3D, kleurensettings, ... dan biedt een CSC er vaak meer
          hoeveelheid van snel bereikbare functies Fuji X10/X100/X-Pro1, NEX-7, Olympus OM-D, GX1, G1X, ... Need I say more?

          batterijleven Klopt. M'n X10 houdt het maar 350 foto's vol. Dus heb ik maar een investering gedaan en voor 10 euro 3 accu's gekocht.
          flitsschoen en remote triggeren van flitsen Nogmaals: kijk eens rond naar hoe een CSC er echt uit ziet, heeft vaak een flitsschoen ... Noem eens 1 absoluut essentieel accessoire dat niet verkrijgbaar is op CSC aub.
          grotere zwaardere toetsellen zijn eigenlijk beter om te fotograferen dan kleine, gewicht stabiliseert je handen Dat spreekt de natuurkunde toch even tegen. Meer gewicht = meer weerstand uitgeoefend door spieren = meer kans op trilling en instabiliteit.
          kan nog wel ff doorgaan
          Ja je hebt toch zeker 1 relevant punt aangehaald, proficiat!

          (Let wel: ik hou geen pleidooi voor CSC, heb zelf een D90 gehad en was er enorm tevreden van. Maar voor mijn gebruik was een kleiner ding doeltreffender. Heb je liever een DSLR dan moet je gewoon een DSLR kopen, ongeacht of een CSC betere specs biedt)
          Last edited by potloodslijper; 27 augustus 2012, 19:54.

          Comment


          • #35
            Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Of een overstap al of niet een succes zal worden, hangt in grote mate af van het soort fotografie dat je pleegt, daarom vind ik het steeds aan te raden van een periode met de twee systemen te werken. Het is nooit goed van een verkoop te organiseren om daarmee het andere materiaal te financieren, als die verkoop komt na die periode , dan heb je de kans gehad om voor jezelf degelijk uit te maken of het systeem voor je werkt of niet !

            MVG, Jeff C.
            Dit is volgens mij ook het beste.

            Panasonic gaat trouwens met een 35-100 f2.8 lens komen voor het m4/3 dus een (70-200 in FF)
            Ik was eigenlijk ook al een tijdje op zoek naar iets compacter en voor mij is het naast m'n D300s een Olympus Om-D E-M5 geworden.
            Ik wilde zeker dezelfde fotokwaliteit als m'n D300s hebben, kwestie om niet thuis te komen en te zien dat de foto's met m'n D300s beter zouden geweest zijn. Dat was ook m'n vraag aan de verkoper. En ik moet zeggen nog geen seconde spijt van gehad. De Oly is trouwens beter zeker wat betreft hogere ISO's. Echt een knap toestel. De vroegere tekortkomingen van het m4/3 zijn hiermee toch echt wel verleden tijd. Ik vind het toestel ook best wel goed in de hand liggen. Voelt aangenaam aan en het is echt fun om ermee op pad te gaan. Alleen de batterij is wel snel op vergeleken met m'n D300s.

            Ook al heb je verschillende primes of lenzen van het m4/3. Ze zijn een pak smaller en kleiner, minder gewicht en volgens mij ook makkelijker te handelen en te wisselen dan zwaardere en grotere lenzen.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • #36
              Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

              Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
              Dit is volgens mij ook het beste.

              Panasonic gaat trouwens met een 35-100 f2.8 lens komen voor het m4/3 dus een (70-200 in FF)
              Ik was eigenlijk ook al een tijdje op zoek naar iets compacter en voor mij is het naast m'n D300s een Olympus Om-D E-M5 geworden.
              Ik wilde zeker dezelfde fotokwaliteit als m'n D300s hebben, kwestie om niet thuis te komen en te zien dat de foto's met m'n D300s beter zouden geweest zijn. Dat was ook m'n vraag aan de verkoper. En ik moet zeggen nog geen seconde spijt van gehad. De Oly is trouwens beter zeker wat betreft hogere ISO's. Echt een knap toestel. De vroegere tekortkomingen van het m4/3 zijn hiermee toch echt wel verleden tijd. Ik vind het toestel ook best wel goed in de hand liggen. Voelt aangenaam aan en het is echt fun om ermee op pad te gaan. Alleen de batterij is wel snel op vergeleken met m'n D300s.

              Ook al heb je verschillende primes of lenzen van het m4/3. Ze zijn een pak smaller en kleiner, minder gewicht en volgens mij ook makkelijker te handelen en te wisselen dan zwaardere en grotere lenzen.
              Ik verschiet telkens weer hoe goed de beelden zijn uit de kleine OMD. Het is gewoon een schitterend toestel. Zelfs de twee kleine toetsen (play - Fn ) ben ik al gewend.
              Voor de Accu moet je idd oppassen, als je de camera rond je schouder hangt en je automatische switch staat aan .. dan blijft je EVF constant aan. Dus daar moet je op letten. (switch uitzetten of dergelijke)
              Ik heb alleszins een batterij erbij gekocht.
              Als ik ergens in de camerastore kom en ik neem mijn vroegere 5D2 vast .. dan stel ik mij echt vragen want het verschil is gigantisch in formaat en gewicht, echt wel absurd (en neen ik neem de 5D2 niet uit heimwee maar gewoon curieus )

              Vanmiddag op stap geweest met de 12mm 2.0 en in mijn broekzak van mijn jeans de 45 1.8. Ik zou niet meer willen ruilen en bouw mijn systeem verder op.
              Ik wacht geduldig op de 75 1.8 waar ik echt naar uit kijk... altijd goede reviews. Beelden zijn echt zeer mooi met deze lens en de opzet met een 75 1.8 en OMD EM5 vervangt zelfs voor sommigen hun medium formaat camera.. en dat wil toch wat zeggen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                en omgekeerd ook....

                is niet omdat er 1 toestel is met een grotere sensor dat die vergelijking voor alle bridge camera's opgaat
                idem met batterijleven enz...
                je beschrijft daar de eigenschappen van een toptoestel uit die klasse... vergelijk dan ook met een toptoestel uit de DSLR klasse... en je weet hoe ver het staat...

                er zijn een pak voordelen aan bridgecamera's... maar ze gaan meestal over klein, simpel in gebruik, niet te veel boeha met lenzen veranderen enz...
                ze liggen in de klasse tussen DSLR-s en compactjes... en daar worden ze ook naar gemarketed.
                En omgekeerd ook. :-)
                Het is niet omdat er één dslr beter doet dan een Nex-5N, dat ze ook allemaal beter zijn.
                En het is niet slechts één toestel met een grotere sensor dan alle Canon aps-c's. Dit geldt voor alle NEX-en.
                Ik beschrijf trouwens de eigenschappen van een middenmoter in het gamma die ik het beste ken, nl. Nex-5 en -5N. Het toptoestel, Nex-7, is heel wat anders.

                Alles over één kam scheren is makkelijk. Een genuanceerder verhaal brengen blijkbaar niet.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #38
                  Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                  en omgekeerd ook....

                  is niet omdat er 1 toestel is met een grotere sensor dat die vergelijking voor alle bridge camera's opgaat
                  idem met batterijleven enz...
                  je beschrijft daar de eigenschappen van een toptoestel uit die klasse... vergelijk dan ook met een toptoestel uit de DSLR klasse... en je weet hoe ver het staat...

                  er zijn een pak voordelen aan bridgecamera's... maar ze gaan meestal over klein, simpel in gebruik, niet te veel boeha met lenzen veranderen enz...
                  ze liggen in de klasse tussen DSLR-s en compactjes... en daar worden ze ook naar gemarketed.
                  Wie heeft het hier over Bridge Camera's ?
                  Een bridge Camera is een camera met een kleine sensor (Fuji XS1 uitgezonderd) en een vaste flexibele (super)zoomlens
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                    Wat een reacties, het gaat er heftig aan toe.
                    Voor mijn eigen ben ik er wel wat uit. Ik wil overstappen naar een systeem camera. Nu nog een juiste configuratie zoeken.
                    Het merk ben ik zeker nog niet uit. Ik zou graag een allround objectief kopen alla 18/200. Hiermee kan ik alle kanten uit en moet ik enkel mijn camera mee hebben. Wel zou ik me enkele primes kopen. Een 10 mm, 24 mm, en nog eentje rond de 60 mm voor specifieke doel einde. Eigenlijk is het ook wel best cool om met een 24 mm prime op stap te gaan. Je zal gewoon meer gebruik moeten maken van. De voeten zoom.

                    Comment


                    • #40
                      Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                      beeldkwaliteit door grotere sensor
                      keuze van lenzen die je kan kopen
                      gebruik van oudere lenzen die mogelijk is en blijft, zeker met gebruik van ringen
                      aantal beschikbare accesoires
                      hoeveelheid van functies
                      hoeveelheid van snel bereikbare functies
                      batterijleven
                      flitsschoen en remote triggeren van flitsen
                      grotere zwaardere toetsellen zijn eigenlijk beter om te fotograferen dan kleine, gewicht stabiliseert je handen
                      kan nog wel ff doorgaan
                      Grotere Sensor: Mijn 5DII had een sensor die vier keer groter was dan men OMD EM5. De 5D2 was dus heel goed maar de OMD is vergelijkbaar dus goed genoeg.

                      Keuze van Lenzen : Wordt tijd dat je eens naar het M43 gamma gaat kijken

                      Oudere Lenzen : Oudere 4/3 Lenzen kunnen ook bij Olympus M43 gebruikt worden


                      Accesoires : hier heb je punt, maar voorlopig nog niks tegengekomen dat niet voorzien is.

                      Functies : Aantal functies ligt hoger dan gemiddelde DSLR als je de OMD en NEX 7 in acht neemt

                      Hoeveelheid bereikbare Functies : In vergelijking met de 5D2 mis ik geen enkele op de OMD, integendeel er zijn er een stuk of twintig direct beschikbaar door het touchscreen. Maar buiten het touchscreen... genoeg sneltoetsen.

                      Batterijleven : Juist...een voordeel van de OVF .. (ver het enige) Zet je camera in Live view En je batterij zal even snel de geest geven. Hier heb je ook een punt.

                      Flitschoen en Remote triggeren: gaat bij M43 net zo

                      Zwaardere toestellen: geen enkel voordeel kwa gewicht, alleen maar nadelen... Maar voor stabilisatie heb je een punt, kleine hand trillingen worden beter gestabiliseerd door de massa. Maar los van dat is het gewoon comfortabeler met een lichtere camera op stap te gaan. Zeker als je grote bergwandelingen maakt zoals wij.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #41
                        Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                        Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                        Wat een reacties, het gaat er heftig aan toe.
                        Voor mijn eigen ben ik er wel wat uit. Ik wil overstappen naar een systeem camera. Nu nog een juiste configuratie zoeken.
                        Het merk ben ik zeker nog niet uit. Ik zou graag een allround objectief kopen alla 18/200. Hiermee kan ik alle kanten uit en moet ik enkel mijn camera mee hebben. Wel zou ik me enkele primes kopen. Een 10 mm, 24 mm, en nog eentje rond de 60 mm voor specifieke doel einde. Eigenlijk is het ook wel best cool om met een 24 mm prime op stap te gaan. Je zal gewoon meer gebruik moeten maken van. De voeten zoom.
                        We komen terug op de essentie van het hele verhaal.
                        Voor het geld dat je voor je spullen krijgt en in acht nemend met hetgeen jij wil kan ik je van Harte de NEX 7 aanraden met de nieuwe zwarte 18-200 die heel wat compacter is dan de voorganger. Lekker flexibel dus.
                        Last edited by Funcky; 28 augustus 2012, 00:55. Reden: Aanpassing Quote
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          !...met de nieuwe zwarte 18-200 die heel wat compacter is dan de voorganger...
                          dat zal nog wel even wachten worden dan... Ook of die even goed zal zijn want de huidige 18-200 is héél goed.

                          Comment


                          • #43
                            Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                            Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                            @ digipics mag ik vragen wat je nex uitrusting inhoud. Mijn verhaal komt ongeveer overeen met dat van u.

                            Ik ben een gelegenheids fotograaf maar verwacht wel een beetje kwaliteit. Ik heb nog een compact camera maar daar vind ik dan de kwaliteit te slecht.

                            Mijn uitrusting NEX bestaat uit:

                            1 NEX 5
                            1 NEX 5N

                            16mm pancake + de fisheye converter
                            18-55 kitlens
                            50mm F1.8
                            18-200mm 3.5-6.3

                            Fieldmonitor voor HDMI uitgang

                            Plus uiteraard de nodige kaartjes batterijen steuntjes statieven

                            Voor onmiddellijke beoordeling een iPad met camerakit, ik gebruik de Sony Vegas Moviestudio voor montage van de video, en capture one Pro voor de rawomzetting.

                            Dat is het zowat in grote lijnen , ik hoop dat je der iets aan hebt .

                            Vriendelijke groeten
                            Jeff Ceuppens
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #44
                              Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                              Kogel is door de kerk. Al mijn canon materiaal is de deur uit. Nu een deftig pakketje samen stellen voor 1500 euro
                              Sony Nex 5n
                              Sony 18/200 of tamron 18/200 of Sony 18/55 en 55/210
                              Sony 16 2,8
                              Sony 50 1,8
                              De 1500 euro gaat krap zijn.
                              Echter is bijna overal enkel een kit met de 18/55 te vinden

                              Comment


                              • #45
                                Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                                Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                                Kogel is door de kerk. Al mijn canon materiaal is de deur uit. Nu een deftig pakketje samen stellen voor 1500 euro
                                Sony Nex 5n
                                Sony 18/200 of tamron 18/200 of Sony 18/55 en 55/210
                                Sony 16 2,8
                                Sony 50 1,8
                                De 1500 euro gaat krap zijn.
                                Echter is bijna overal enkel een kit met de 18/55 te vinden
                                sony heeft zojuist de opvolger van de 5n voorgesteld met name de 5r
                                Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

                                grootste vernieuwingen toz 5n zijn:
                                gebruikt een combi van phase detection en contrast detection AF, zou volgens sommige gebruikers (testers) vrij snel zijn ook bij weinig licht. laatste voordeel van DSLR zou hierdoor sterk kunnen geminimaliseerd worden
                                tracking systeem om onderwerp te volgen
                                mogelijkheid camera te bedienen van iphone, ipad... beelden verschijnen rechtstreeks op deze toestellen
                                rechtstreeks beelden opladen op web (facebook)
                                mogelijkheid van apps op te laden
                                extra dial knop bovenkant toestel
                                10fps, dacht met AF

                                nex6 zal over zelfde eigenschappen beschikken maar heeft ingebouwde zoeker (EVF 2,3 milj. dots )
                                zal ook standaard hot-shoe mee krijgen

                                met de nex6 komt vrij zeker een 16-50mm pancake zoom, hierdoor zal nex6 (op papier althans) het meest complete en compacte CSC toestel op de markt zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X