Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

    Ik begrijp het evenmin. Een spiegelreflex koop je immers voor de (hogere) kwaliteit en om net het gemak van het wisselen van lenzen te kunnen hebben: een superzoom à la 18-200/250/270......daar vind ik het zonde van het geld, steek het dan liever in één degelijk objectief.

    Vogels ga je met een superzoom niet echt moeten fotograferen (behalve in een kooi of zoo ofzo)...als ik eens kijk op bijvoorbeeld de site van Rudy Driesen (vogelsvanbelgie.be) zie ik daar een 500mm f/4 en 300mm f/4 staan, naast een 1.4x extender...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Vogels ga je met een superzoom niet echt moeten fotograferen (behalve in een kooi of zoo ofzo.
      Je komt waarschijnlijk nooit op strand, waant daar kun je de meeuwen zo met een stabdaardlensje fotograferen, die pikken gewoon het brood tussen je tenen weg....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

        Daar had ik nu eerlijk gezegd niet aan gedacht. Bij vogels denk ik aan andere vogels (een mees of vink in een tuin bijvoorbeeld), die schuwer zijn en die je met een langere lens moet benaderen. Bij jouw voorbeeld zou zelfs een 24-70 volstaan ...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

          Oke, dan word het een Bridge, maar welke bridge?
          mvg!

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

            Panasonic of Fuji. Zoek eens op "bridge Nete" en je zal al veel info over de Panasonic vinden.
            Franciskine heeft een Fuji 200 gehad maar ik vermoed dat er nog happy bridgers zijn op het forum. Wees vrij de onnavolgbare zoekfunctie te gebruiken of anders de laatste 5 pagina's bij "camera"

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

              tja heb ooit nog een Canon S5 IS gehad, er zijn zoveel bridgen.
              wil je betere prestatie's bij minder licht, best eens bij Sony kijken of indien je minder ruis wenst misschien een Fujifilm.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                Of je nu een Fuji, Panasonic of Sony koopt, normaal gezien doe je er geen miskoop aan. Van de andere twee merken ken ik niets, maar de HX1 heeft m'n pa en da's een superding.

                De nieuwe HX5V is goedkoper, 'maar' 10x optisch zoom, wel ook met een uitstekende G-lens,Exmor R sensor, sweep panoramamode, GPS (geotagging, zelfs met een kompas dat de richting hoe de foto is genomen aangeeft), handheld twilight mode, you name it.

                Als ik nu een compact zelf zou kopen, dan zou het die HX5V zijn. En toch nog vrij compact te noemen. De HX1 is zo'n beetje een mini-DSLR.

                Maar je kan even goed dan een goedkoop instapmodel (D3000 van Nikon, Canon's 1000D, Sony's A230, A450, of een vergelijkbare Olympus, Panasonic of Pentax) kopen met twee kitlenzen bij...
                Die zullen je weliswaar geen HD-filmen geven of het reusachtige zoombereik, maar wel een sowieso betere kwaliteit - de kwaliteit van een DSLR valt niet te benaderen met een compact.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                  wou het liefst geen extra lenzen enz hebben
                  dacht misschien aan dit? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...100_zwart.html
                  de nikon p100 mte 26X optische zoom!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                    By the way, ik lees op die productpagina 'Back illuminated 10.3 megapixel CMOS image sensor'. Dat doet een belletje rinkelen, namelijk aan de Exmor R...die is ook 'back-illuminated'...ik wist dat Sony sensoren leverde aan Nikon voor spiegelreflexen (D3000, D3X ben ik zeker), doen ze dit ook voor compact toestellen ?
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                      Ja, dat deed Sony al veeeel langer.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                        wou het liefst geen extra lenzen enz hebben
                        dacht misschien aan dit? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...100_zwart.html
                        de nikon p100 mte 26X optische zoom!
                        Hallo,

                        Nog eventjes geduld en koop dan miss de nieuwste FUJI HS10 (zal rond de 400 euro kosten)
                        Zoom 720mm !!!!!
                        LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


                        Mvg
                        Olivier
                        Aan het werk kent men de meester

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
                          Hallo,

                          Nog eventjes geduld en koop dan miss de nieuwste FUJI HS10 (zal rond de 400 euro kosten)
                          Zoom 720mm !!!!!
                          LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


                          Mvg
                          Olivier
                          Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Hopelijk heeft die lens niet te veel CA afwijking.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                            Mooie camera,
                            Hoewel ik wel graag de zoom gehalveerd had gezien in ruil voor een grotere sensor.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                              WOW!
                              die fujifilm ziet er geweldig uit!
                              Het zal zeker en vast die worden, kantelbaar scherm, en 30X zoom!
                              en natuurlijk ook veel manueel in te stellen & HD movie!
                              mvg!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Oswald Bekijk bericht
                                Mooie camera,
                                Hoewel ik wel graag de zoom gehalveerd had gezien in ruil voor een grotere sensor.
                                Tja, grotere sensor betekent grotere lens (dus duurder), betekent grotere camera.... en dan zitten we weer bij een DSLR, in dat geval met vaste lens.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X