Net voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Help ! D300 of D700
Collapse
X
-
-
Re: Help ! D300 of D700
Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk berichtNet voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk berichtNet voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.
D90 heeft liveview
D90 heeft goede AF
D90 heeft de Cmos van de D300
kan al volstaan
Comment
-
Wil je van deze D700 ook het optimale resultaat halen dan zal er ook een paar goede lenzen bij moeten, bijv. een 24-70 f2,8. We hebben het hier dan over een bedrag van ongeveer 3800 euro.
De 70-300 is overigens wel te gebruiken op de D700, de 18-55 en de 55-200 zijn DX lenzen en zijn derhalve minder te gebruiken op de D700 (FX).
Nu je zoon de D60 overneemt is het misschien verstandig om een D90 of D300 te kopen.
Op deze manier kunnen jullie onderling nog wat lenzen uitwisselen.
Alles zal ook afhangen hoeveel je budget is en ook hoeveel wil je spenderen aan fotografie.
mvg
Antoine
Comment
-
Ik volg Antoine hierin. Als je overstapt naar de D700 ga je ook nieuwe lenzen moeten aanschaffen. Dit kan wel eens duur uitkomen.
Misschien dat we in de toekomst meer en meer naar FF overgaan voor de digitale toestellen dus moet je je afvragen of je nu al wilt investeren of dat je nog even afwacht wat er allemaal komt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk berichtD90 heeft liveview
D90 heeft goede AF
D90 heeft de Cmos van de D300
kan al volstaanOver het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk berichtAls je een D700 wilt kopen dan ben je er nog niet.
Wil je van deze D700 ook het optimale resultaat halen dan zal er ook een paar goede lenzen bij moeten, bijv. een 24-70 f2,8.
Als je begint mat kleppers zoals de Nikkor 14-24, de Nikkor 24-70 en de Nikkor 70-200 ben je natuurlijk een pak geld kwijt en geef ik Antoine 100% gelijk.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtAls je begint mat kleppers zoals de Nikkor 14-24, de Nikkor 24-70 en de Nikkor 70-200 ben je natuurlijk een pak geld kwijt en geef ik Antoine 100% gelijk.
Kwaliteit gegarandeerd.
Ook zijn bijna alle manuele lenzen te gebruiken, en daar zitten ook pareltjes tussen.
Dus FF hoeft niet per sé duur te zijn.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk berichtEen D90 zal imho zéker volstaan. Dus tenzij budget geen rol speelt, zou eerder die camera overwegen.
Die live view is trouwens een optie die (maar dat kan aan mij liggen) maar zelden gebruikt wordt. Ikzelf heb ze 1 of 2 maal gebruikt om eens te proberen maar zie er buiten in heel specifieke gevallen geen toepassing voor.
Comment
-
Comment